Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suonenvetoihin suosittelen villaa. Eli villaiset säärystimet tai polvimallin villasukat yöksi. Mulla oli tuossa viime raskaudessa kovia suonenvetoja öisin, ei auttanut tuplasatsi magnesiumiakaan, mutta sitten keksin nuo säärystimet ja toimi hyvin :) Mut tosiaan mikään keinokuitu ei toiminut vaan vähintään 7-veljestä tai Nallea ja mieluiten 100 % villaa.

Nessu, ootko kokeillut joko lämmintä tai kylmää pakaraan? Mulla auttaa alaselän kipuun kun lämmittää kaurapussin ja pitää sitä selässä. Pakaran jumiin voisin kuvitella et kylmägeelipussikin vois olla hyvä vaikkei yhtä nautinnollinen. :D Mä makaan kans aina selällään lauteilla mut en vois kuvitellakaan pitäväni jalkoja suorina, aina pitää olla koukussa niin selkä saa hyvän asennon. Ylös pääseminen on tosin hankalaa... Ilman selkänojalautoja en pääsis ylös ite, niistä saa hyvän otteen ja pystyn vetämään itseni tlös.

Janna, hauskaa, että täällä on muitakin saunamakoilijoita. Se on ihan parasta rentoutusta! Mä oon tosi vilukissa, ja tykkään pitää saunassa kölliessäni jalat suorina pötköinä ylös seinää vasten. Tänään saunoin tyyny jumisen pakaran alla, mikä ehkä pikkuisen helpotti tuntemuksia. Tosin jumi/pistävä kipu iskee vakkarikohtaan pakaraan edelleen, etenkin iltaa kohden.

Miehellä on hirveän hauskaa, kun se seurailee tätä loppuraskauden kömpelöitymistä. Äsken multa tippui maissinpalanen lattialle, kun kurkotin sohvalta tyhjää salaattikuppia pöydälle. Mikä episodi siitä taas tulikin, että sain maissin poimittua kuppiin. Ensin ähinällä selinmakuulta sohvalta istualleen, yritys kumartua mahan yli poimimaan roska. Ei onnistunut. Ähinällä kiepautus toisin päin sohvalla, jotta mahduin pudottautumaan nelinkontin sohvan ja pöydän väliin lattialle, sain maissin napattua, kuppiin, ja minä vielä kovemmalla ähinällä ylös ja takaisin sohvalle. :D Mies tuijotti silmät teevateina ja suu hölmistyneessä virneessä mun touhuja...

Mutta joo, mitä noihin jumeihin vielä tulee, pitääkin ottaa teidän vinkistä vaari. Kylmätyynyä tai kaurapussia en oo vielä muistanut kokeilla pakarajumiin, mutta pitää ehottomasti testata, auttaisko!

Nessu 34+2

Janna, hauskaa, että täällä on muitakin saunamakoilijoita. Se on ihan parasta rentoutusta! Mä oon tosi vilukissa, ja tykkään pitää saunassa kölliessäni jalat suorina pötköinä ylös seinää vasten. Tänään saunoin tyyny jumisen pakaran alla, mikä ehkä pikkuisen helpotti tuntemuksia. Tosin jumi/pistävä kipu iskee vakkarikohtaan pakaraan edelleen, etenkin iltaa kohden.

Miehellä on hirveän hauskaa, kun se seurailee tätä loppuraskauden kömpelöitymistä. Äsken multa tippui maissinpalanen lattialle, kun kurkotin sohvalta tyhjää salaattikuppia pöydälle. Mikä episodi siitä taas tulikin, että sain maissin poimittua kuppiin. Ensin ähinällä selinmakuulta sohvalta istualleen, yritys kumartua mahan yli poimimaan roska. Ei onnistunut. Ähinällä kiepautus toisin päin sohvalla, jotta mahduin pudottautumaan nelinkontin sohvan ja pöydän väliin lattialle, sain maissin napattua, kuppiin, ja minä vielä kovemmalla ähinällä ylös ja takaisin sohvalle. :D Mies tuijotti silmät teevateina ja suu hölmistyneessä virneessä mun touhuja...

Mutta joo, mitä noihin jumeihin vielä tulee, pitääkin ottaa teidän vinkistä vaari. Kylmätyynyä tai kaurapussia en oo vielä muistanut kokeilla pakarajumiin, mutta pitää ehottomasti testata, auttaisko!

Nessu 34+2
Kiitti, sain tosta sun selostuksesta päivän naurut kun mietin tota tilannetta! :DD Itellä ihan samallaista.

Nessu, mä saunon teinityttären kanssa 2-3 kertaa viikossa ja se on tosiaan aivan parasta rentoutusta! Poika treenaa 4 kertaa viikossa ja käy siellä suihkussa treenien jälkeen niin ei useinkaan kiinnosta saunoa kotona heti perään ja mies käy suihkussa kuopuksen kanssa aiemmin illalla. Eli tää on mun ja teinityttären yhteinen juttu. :) Ja meillä on muuten aina jotain syötävää mukana saunassa! :D Vesimelonia, appelsiinia tai mehujäät.
Mun mies kattoo mua säälivästi kun käännän kylkeä sängyssä... Kauhee ähinä ja puhina ja puolessavälissä kun olen päässyt selälleen on pakko pitää pieni tauko ennen kuin jatkaa kääntymistä. :D Muuten ei pahemmin ole liitoskipuja mutta tuo kyljen kääntäminen SATTUU!

Oi nam, saunaeväät! Ihanan raikkaan kuuloiset vieläpä. Ja tosi kiva perinne, että tyttären kanssa yhdessä käytte. Mulle myös tärkeää opettaa lapsi yhtä saunahulluksi kuin miehen kanssa ollaan. Sauna on ihan kodin parhaita paikkoja. Vähän tervaa tuoksuksi kiukaalle ja avot. Meillä on miehen kanssa aina vichyä saunassa. Siinä sitten rauhakseltaan löylytellään ja hörpitään kylmää kivennäisvettä. Nams. (Varsinkin raskaana, kun on koko aika jano).

Tsemppiä ähinöihin, puhinoihin ja kyljen kääntämisiin jokaiselle odottajalle. :) Jos jotain positiivista liikkumisvaikeuksissa, niin se, että tarjotaan ainakin ehkä jossain määrin komiikkaa tilanteita ulkopuolelta katseleville perheenjäsenille. Onhan tää tavallaan aika huvittavaa, miten kömpelöksi ison vauvamasun kanssa tulee! :D

Oi nam, saunaeväät! Ihanan raikkaan kuuloiset vieläpä. Ja tosi kiva perinne, että tyttären kanssa yhdessä käytte. Mulle myös tärkeää opettaa lapsi yhtä saunahulluksi kuin miehen kanssa ollaan. Sauna on ihan kodin parhaita paikkoja. Vähän tervaa tuoksuksi kiukaalle ja avot. Meillä on miehen kanssa aina vichyä saunassa. Siinä sitten rauhakseltaan löylytellään ja hörpitään kylmää kivennäisvettä. Nams. (Varsinkin raskaana, kun on koko aika jano).

Tsemppiä ähinöihin, puhinoihin ja kyljen kääntämisiin jokaiselle odottajalle. :) Jos jotain positiivista liikkumisvaikeuksissa, niin se, että tarjotaan ainakin ehkä jossain määrin komiikkaa tilanteita ulkopuolelta katseleville perheenjäsenille. Onhan tää tavallaan aika huvittavaa, miten kömpelöksi ison vauvamasun kanssa tulee! :D
Meilläkin on sauna ja vichy kova sana! Ennen raskautta se oli kylläkin kalja ja sauna :D Mut joo, itekkin RAKASTAN saunomista, se on niinkun rentoutusta kerrakseen! Mies ei oo koskaan tätä hullua saunomista oppinut. Mut tää onkin jäänyt sit mun ihan omaks rentoutumis jutuksi! :)

Meillä on sit aina kylppärin puolella mukana pepsiä tai mehua kans (ennen raskauttakin nautin siiderin mieluiten saunan jälkeen) mutta saunassa nautitaan jotain kylmää pureskeltavaa. :D Vesimeloni on aivan huippu.

Joo tuttua noi ähinät ja kömpelyys :D yöllä vielä kun on kääntynyt ja just saanut itsensä siedettävään asentoon niin ei kun kamala pissahätä iskee ja taas saa puhista ittensä ylös :D

Nessu: mulla vaivas pitkään tuollainen pakarajumi. Sitten yhtäkkiä 2 viikkoa sitten loppui kuin seinään. Olin jo ihan varma että en kävele kohta ollenkaan kun vihloo niin pahasti.

Äsken tuli noin tunnin ajan 7 min välin aika napakoita supistuksia. Vieläki polttelee ikävästi. Helpotti vähän kun pääs lepäämään. Seistessä se paine teki jo niin kipeää. Alapääki niin hellänä kun pakottaa ja jomottaa koko ajan..

Onko muilla vatsa kipeä? Oon tätä voinutkin jo kysellä.. En muista.. Mutta oli yksi hyvä yö välissä, mutta tänään taas päikkäreillä huomasin vatsakivun.. Eli kun makaa kyljellään, niin vatsakipu tuntuu sillain ulkopuolella ja on pysyvä kipu niin kauan kuin on siinä asennossa. Eli nyt sitten unille niin että täytyy hieman istuvalta nukkua, kylkiasennon voi unohtaa. Ja tuo alapää myös täällä hellänä. Tosin olen siitä huolimatta koittanut hiukan kävellä, vaikka tuntuu ikävältä tuo alapää. Läähätys mukaan lukien.. Hengästyy ihan pienestäkin, hiuksien harjaamisesta :) ja niin villasukat auttaa kivasti kipuihin ja suonenvetoihin..

Mulla on ollut vatsa enemmän ja vähemmän kipeä siitä asti kun viimeksi kirjoitin..eli noin kaksi viikkoa. Omalla kohdallani oon ajatellut sen johtuvan kohdun kasvusta, kun maha ottanut kunnon kasvuspurtin. Herään usein yöllä kipeään vatsaan.

Kävellessä tuntuu välillä kuin pää olis jo tulossa ulos. Nyt alkoi onneksi loma, joten katsotaan miten olo tästä muuttaa muotoaan, kun ei tarvitse enää töissä kärvistellä, vaan saa mennä ja tehdä omaan tahtiin :)

34+0

Onko muilla vatsa kipeä? Oon tätä voinutkin jo kysellä.. En muista.. Mutta oli yksi hyvä yö välissä, mutta tänään taas päikkäreillä huomasin vatsakivun.. Eli kun makaa kyljellään, niin vatsakipu tuntuu sillain ulkopuolella ja on pysyvä kipu niin kauan kuin on siinä asennossa. Eli nyt sitten unille niin että täytyy hieman istuvalta nukkua, kylkiasennon voi unohtaa. Ja tuo alapää myös täällä hellänä. Tosin olen siitä huolimatta koittanut hiukan kävellä, vaikka tuntuu ikävältä tuo alapää. Läähätys mukaan lukien.. Hengästyy ihan pienestäkin, hiuksien harjaamisesta :) ja niin villasukat auttaa kivasti kipuihin ja suonenvetoihin..
Täälläkin on tuollaisia vatsakipuja eli pystyssä vatsaa ei särje, mutta jos menee makuulle niin alka poltella ylämahaan.

Mulla myös lisääntynyt viikon aikana ihan älyttömästi sydämen lisälyönnit. Ymmärtääkseni ei ole mitenkään harvinaisia raskauden aikana, mutta eilen niitä tuli jossain vaiheessa jo kerran minuutissa..todella ikävän tuntuisia ja alkaa ahdistamaan.. :(

Täällä on ihan kauheen tukalaa istua! Tuntuu että kyljet räjähtää ja maha on niin kova heti tissien alta että en mielelläni pitkiä aikoja istu! Voisko tää siirtyä alemmas jo, rupee oleen hengittäminenkin hankalaa. Hengästyn portaiden kävelemisestäkin tosi helposti ja kaikki tuntuu vaikeelta. Plus että nyt oon viime päivinä ollut tosi herkällä päällä, hermostun super helposti ja itkettääkin enempi. Nyt on se epämukava vaihe. En tiiä onks nää harjotussuppareita mitä on nyt aamulla ollut mun kun istuu niin tuntuu tuola alavatsalla välillä kipeitä vihlasuja :oo

Ummetuskin on vaivannut ties kuinka kauan. Kahvi on ainoo millä saa tavaran liikkeelle. >:( Mutta ulostaessa tuntuu alapäässä painetta, jos täysiä ponnistais niin tuntuu et vauva "tipahtaa" wc pyttyyn kohta :DD

Mulla myös vauva tosi ylhäällä ja tosi raskas olo. Toivon, että tajuais edes vähän laskeutua niin olo helpottuis. Vaikka sit olis se pallo siellä haaroissa mielummin :,D

Toi ummetus on paha :( oon nyt koittanut 4 päivää ottaa levolacia mutta maha mennyt vaan tosi kipeeksi sen seurauksena. Kyseinen lääke ei varmaan sovi mulle... onko se toiminut jollakin?

Mua rupes epäilyttään, nyt kummallisesti ollutkin maha ihan sekasin, pääsee vessasta pois niin sinne täytyy jo mennä takaisin. Mahassa potkitaan oikein olan takaa ja myllerretään. Alapäässä painetta tuntuu pahiten istuessa, tuntuu myös häntäluussa. Vähän kuvottava olokin ja koko päivän ollut todella väsynyt. Voiko tää enteillä synnytystä?? Muutenkin tuli semmonen "kummallinen" olo. Vaikee selittää, ihan kun aavistus et jotain saattaa tapahtua piakkoin. :o

Takaisin