Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annmarie, mulla iltapahoinvointi hellitti (ainakin toistaiseksi) viikkoon 12 mennessä. Mutta kyllä se ehti kestääkin reilu pari kuukautta, joten ei ole kyllä niitä oloja yhtään ikävä. Jospa sullakin pian helpottaisi! :)

Nessu 13+4

Nessu
Mä ostin imetysliivejä jo raskausaikana, kun tissit kasvoi ulos tavallisista liiveistä, enkä halunnut ostaa väliaikaiseen käyttöön isompaa kokoa. Hyvinhän imetysliivejä käyttää jo nyt, eikä tunnu investointi niin pahalta kun on käytössä pidemmän aikaa ;) Varsinkin jos ostaa vähän parempaa laatua jotka on mukavat päällä mutta kalliimmat.

Kiitos tsempeistä. Kyllä mä varmasti ehdin vielä kyllästyä isoon mahaan ja olen kyllä kiitollinen siitä että nyt pystyy vielä tekemään kaikkea niin helposti.
Mutta mullakin oli ultra viime torstaina ja nyt jo alkaa mietityttää että onko siellä edelleen kaikki hyvin. Vaikka varmasti on... Jotenkin tuntuu vaan että näkyvä masu toisi enemmän uskoa siihen että tosiaan olen raskaana.

Beisla, minulla oli kanssa hetki pari viikkoa sitten kun vatsa tuntui pienentyneen. Johtuisikohan hetkellinen hoikentuminen turvotuksen vähenemiseen?

Majtaj, mistä suosittelisit etsimään imetysliivejä? Myydäänkö niitä kaikissa vaatekaupoissa, missä normirintsikoitakin, vai vain osassa? Että onko tyyliin jossain henkkamaukassa. Onks niissä imetysliiveissä jotain erityistä, mihin kantsii kiinnittää huomiota?

Kuopusta imettäessä mä ihastuin imetystoppeihin! Sekä H&M että Lindexin oli molemmat hyviä. Välillä meni viikkoja etten käyttänyt lainkaan rintsikoita. Ja mulla oli imettäessä rintsikoiden koko 85E. Muutenkin tykkäsin rintsikoista mitkä venyi hyvin kun parin tunnin välein vois rintojen koko vaihdella huimasti riippuen oliko just imettämyt vai oliko rinnat pinkeenä maidosta.

Nessu imetysliivien välillä on eroja, osa on hyviä ja osa aika vempuloita. Henkkamaukka myy kanssa muistaakseni, mutta jos haluat ottaa imetysliivit jo nyt käyttöön niin mielummin panostaa noihin kuin ostaa kaikkein halvimmat jotka eivät välttämättä ole hyvät enää sit kun tulevat tosi käyttöön. Itsellä ei ole kokemusta noista henkkamaukkan liiveistä, esikoisen aikana ostin Prismasta parit imetysliivit loppu ajalle, sellaset halppikset, ja sit yhdet paremmat liivit. Myös nettikaupoista saa imetysliivejä. Jos nyt ottaa käyttöön niin kannattaa ottaa sitä kokoa mitä nyt käyttää ja sit kun vauva on ulkona niin hakee isommat jos on tarpeen, sillä rinnat voi olla melonin kokoset kun maito nousee.

Varsinkin yöllä (kun rakko on täynnä) ja kääntää kylkeä, tuntuu vatsassa jotenkin semmoinen ikävä pistävä tunne. Onko muillakin tällaista?

Onko kellään muille kasvukipuja / vihlontaa ? Mulla alko eilen illalla tuossa vasemmalla lantion/mahan kohdalla ja edelleen säännöllisin ajoin tuikkii / sattuu? Onko nää ihan harmittomia kipuja? Ultrassa tänään oli kaikki hyvin ja lääkäri sano että kaikenlaisia kipuja on raskaana ollessa? :hungover: Huomenna pitäis palata töihin ja tällä kivulla ei paljon houkuta.

Onko kellään muille kasvukipuja / vihlontaa ? Mulla alko eilen illalla tuossa vasemmalla lantion/mahan kohdalla ja edelleen säännöllisin ajoin tuikkii / sattuu? Onko nää ihan harmittomia kipuja? Ultrassa tänään oli kaikki hyvin ja lääkäri sano että kaikenlaisia kipuja on raskaana ollessa? :hungover: Huomenna pitäis palata töihin ja tällä kivulla ei paljon houkuta.

Kiitos taas liivivinkeistä. Pitää mennä viikonloppuna tutkimaan tarjontaa samalla, kun haen elämäni ekat äitiyshousut (ettei tartte enää kulkea vetskarit auki ja pitkillä paidoilla tätä peitellen...) :D

Christalli, myös mulla tulee öisin monta kertaa kova vessahätä. Ja se todella on kova, koko maha on tosi arka, jos rakko on yhtään täynnä. Ja kipeäkin pötsi on silloin, jos yhtään liikahtaa. Vessakäynnin jälkeenkin maha voi vielä hetken tuntua kipeältä.

Parina yönä oon myös osittain herännyt mahakipuun. Ei mitään sietämätöntä, mutta sellaista hetken kestävää, vähän tuntuvampaa pistokipu. Se on kyllä mennyt aina ohi aika nopeasti.

Nessu 13+4

Fannyeh tuntuuko kipu pitkittäis suunnassa? Jos tuntuu niin en voivat hyvinkin olla kohdun kiinnikkeiden venymisestä johtuvia, samoin kuin ne nopeat repäsykivut liittyvät niihin. Raskaus aikaa liittyy aika paljon erinäisiä kipuja, mutta voimakkas ja pitkäaikainen kipu ei ole normaalia(tosin liitoskivut voivat olla hyvinkin kipeitä ja kestää pitkään). Myöskään ennenaikaiset supistukset(eri kuin harjoitus supistukset) eivät ole vielä normaaleja, ja siksi onkin parempi otettava yhteyttä lääkäriin. Jos Fannyeh kipu jatkuu vielä huomenna tai muuttuu voimakkaaksi niin ottaisin yhteyden neuvolaan, ihan että esim tulehdukset saa suljettua pois.

Fannyeh ja Nessu, kuulostaa tosi tutulta! Aika paljonhan tuolla vatsassa tapahtuu ja melko pienessä ajassa, joten ihmehän se olisi jos ei missään mm. kohdun kasvaminen tuntuisi.

Mulla on alkanut tuikkia tuonne jalkoväliin... En tiedä, voivatko olla alkavia liitoskipuja... Ihan tosi lyhyitä pistoja. Aiemmin vatsaa nippaili välillä.

Mä käyn edelleen vain kerran yössä pissalla, mut jos on ollut tosi kova hätä niin tosiaan tyhjennyksenkin jälkeen tuntuu paine/lievä kipu rakossa hetken..

Nittah, täällä alapäätuikintaa ollut parisen viikkoa jo. Kukas täällä tiesikään, että häpyliitoksen (?) venyminen tuntuu siellä todennäköisesti. Hassun tuntuista kyllä, ei varsinaisesti mikään iso kipu, mut oudossa paikassa ja erikoisen tuntuista. Mutta ihan hyvä, että on tuntemuksia, rauhoittaa mieltä ☺️

Tässä myös pieni äänisämple meidän tämän illan hevosenlaukoista. Kotidoppleri on kyllä kans verraton vekotin, hintansa haukkunut jo moneen kertaan.

❤️❤️

https://m.soundcloud.com/unbornheart/siki-n-syd-n-ni-1194

Yllätys 15&16 en oikein osaa kuvailla, kun se vähän vaihtaa paikkaa, ehkä enemmänki paikallisena ja hieman sellasena venyvänä? Supistuksia tai harjoitussupituksia tuskin ovat? Ainakin kun lääkärille kuvailin, niin sano ettei kuulosta? Edelleen se tuossa pistää ehkä tunnin välein? Lääkärissä kävin tänään ja se sano että kaikki olis kunnossa? Mutta nyt itseä hiukan mietityttää... Tosin mulla oli pari viikkoa sit samanlaista ja se kesti päivän-pari?

Liitoskivut tuntuvat juuri häpyluussa, joka venyy ja valmistautuu siihen että vauva mahtuu synnytyskanavasta. Ja tuntuu juuri pistona/vihlontana/sahaavana tai viiltävänä kipuna.

Fannyeh ne kivut voi hyvin olla kohdun kiinnikkeiden venymiseen liittyviä kipuja ja ihan kohdun kasvuun liittyviä, helpottavat jossain vaiheessa. Tuntuuko kipu enemmän liikkuessa kuin levossa? Tosiaan lievät kivut vatsan/kohdun seudulla ovat normaaleja ja kuuluvat asiaan, mutta jos kipu voimistuu niin herkästi vaan uudestaan yhteyttä lääkäriin tai neuvolaan.

Imetysliiveistä. Mulla on kahet henkkamaukan liivit ja molemmat ajaa asiansa. Kaarituellisiahan ei suositella ainakaan alkuun kun imetys lähtee käyntiin ettei maitotiehyet tukkeudu, ja ite en niitä oo pystynykkään käyttää kun tuottavst silkkaa kipua. Oonki ostanu kaarituettomia topattuja liivejä henkkikseltä, topatut siks ettei liivinsuojat erotu läpi :laughing002
Oon vaan ottanu niistä ne muoviset tukiluutki pois sieltä kainaloiden alta kun nekin painaa ilkeesti. Ja rupesivat todella yhen lapsen imetyksen jälkeen olemaan entisen näköset, ei ihme kun hinta 14,95 ei oo sieltä kalleimmasta päästä :grin

nyt arvelin satsata ja ostaa changesta liivit kunhan sinne tulee taas ne ota 2 maksa 1 päivät, yhet liivit on normisti 49,90€ niin sit ei jää ku se 25€/liivit hintaa mikä ei oo miusta paha. :)

Ja koosta vielä, niin ennen esikoista mulla oli A-kuppi, odotusaikana B ja imettäessä alkuun D ja lopulta C, kun rupes syömään muutaki ku tissiä 6kk iässä niin koko oli B. Eli jos raskausaikana ostaa liivit niin ne ei välttämättä sovi sit kun imetys lähtee kunnolla käyntiin :)

Mulla on ollu alkuun aina yökäytössä Carriwellin comfort bra liivit ( http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=83) kun tarvii olla liivinsuojat öisinki. Noi on mulla myös sairaalakassissa et saa heti laitoksella käyttöön :) nyt tosikon aikaan ostin nämä http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=1741 ja oon vähän pettyny kun nuo toppauksen on semmoset irralliset läpät mitkä saa pois halutessaan, mut ne myös liikkuu siellä aina kun imettää, eli aina imetyksen jälkeen on laitettava takas kohilleen jos ei halua että tissit on muotopuolet :smiley-angry003

Takaisin