Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis mäkin koko ajan, melkeen joka asiasta meinaan purskahtaa itkuun. Oli hyvä tai huono asia kyseessä. Tosi rasittavaa...

Tuli kunnon hormonimyrskyhetki muutama päivä sitten. Olin kuntosalilla ja ei oikeen ois kiinnostanut. Koitin tehdä kyykkyjä ja lonkan koukistajia kiristi niin ettei siitä tullut mitään. Luovutin ja menin jalkaprässille. Jotenkin ne vapautusvivut räpsähti mun käsille niin että sattui ihan sikana. Normaalistihan oisin purrut hammasta ja mennyt tekemään jotain muuta. No mitä tekee raskaushuuruinen RockQueen. Menee vuolaasti vollottamaan vessaan ja lähtee pois salilta. Parkkipaikalta kun lähdin ajamaan, huomasin vasta kun olin kääntymässä parkkipaikalta ajoväylälle että en ollut edes laittanut turvavyötä päälle. Normaalistihan auton siirtäminenkin tuntuu oudolta jos turvavyötä ei ole päällä. Mitään en kuohuksissani huomannut. Sanottakoon että käteen tuli kyllä mojova mustelma että kyllä se sattui mutta tuo mun reaktio oli kyllä hiukan ylimitoitettu :bag: :grin

Mä, joka herkistyn normaalistikin tosi vähästä, oon nyt ollut yllättävän cool. Pitäiskö olla huolissaan jo? Muttei hajamielisyyttä on tullut. Jos Rockqueen unohti turvavyön, niin mä olin yks ilta unohtanut laittaa toimiston oven lukkoon! Seuraavana aamuna ihan ite huomasin, onneks kaikki oli tallella... Nyt 12+5.

Mä just kirjoitinkin tuonne "muille kertominen..." ketjuun meidän eilisestä kokouksesta töissä, jossa kyyneleet valui valtoimenaan... En kyllä ollut ainut kyynelehtijä mut mulla valui lähes koko ajan! Hoh hoijaa...

Mulla taas vähän rusehtavaa vuotoa, kertokaas fiksummat mistä voi johtua? Tuli alkuviikosta myös yhtenä aamuna vähän mut lakkas siihen ja nyt sit taas. Tiedän et vuotoja voi tulla, runsaitakin, mutta koska olen tällanen huolehtija niin heti mietin et tuleeko keskenmeno ja mistä voi johtua. Tai jos tietäs syyn, et mistä vois johtua niin sit en ehkä miettis asiaa niin paljon. Esikoista odottaessa ei ollu minkäänlaisia vuotoja, niin sikskin tietty huolettaa..

Mulla on tullu nyt kaksi kertaa sellasta vähän jopa oranssihtavaa (ei ruskeaa, muttei missään tapauksessa punastakaan) vuotoa vessassa isommalla asialla ollessa. Tullut siis vain silloin pyyhkiessä, mutta seuraavalla vessareissulla taas ei mitään. Olen ajatellut, että se liittynee tuohon pusertamiseen ja siihen, että limakalvot on niin kuivat. Eilen oli ainakin ultrassa kaikki ok ja lääkäri teki sisätutkimuksenkin ja kaikki oli ok. En tiedä, pitäisikö vielä kuitenkin käydä tarkistamassa ettei vain mitään tulehdusta ole.

Viime raskaudessa oli kerran, ehkä rv25, jotain pientä veristä vuotoa, ihan punaista, mutta näkyi vain kerran tai pari pyyhkiessä. Kävin silloin tarkistamassa asian päivystyksessä ja kaikki oli ok, eikä vuodon syy selvinnyt. Kai näitä siis voi olla tarkoittamatta sen kummempaa. :)

Ootko Jamppa jo käynyt ultrassa? Esim. eteisistukka voi aiheuttaa vuotoja loppuun asti, ja tässä vaiheessa raskautta istukan paikkakin voi vielä muuttua.

Tänään 12+1 ja kylläpä ärsyttävästi painaa alavatsaa kun kävelee. Keskellä tuntuu sellainen möhkäle joka on vähän arka. Istuessa ei huomaa mitään mutta kävelleessä tuntuu. Eipä paljon tee mieli lähteä mihinkään lenkille...

Jamppa78: Mulla oli kans tällä viikolla parina aamuna rusehtavaa vuotoa. Valkovuoto on muutenkin nyt lisääntynyt tosi paljon viimeisen viikon aikana. Varmaan ihan normaalia, mutta tosi ärsyttävää. Ihan alkuraskaudessa mulla oli paljon valkovuotoa ja rusehtavaakin, sitten se loppui viikolla 8 ja nyt taas jatkuu. :(

Tema, ultra oil just keskiviikkona ja siellä oli kyllä kaikki hyvin. Istukka oli mielestäni takana. Mutta nyt kun asiaa tarkemmin ajattelen, niin kätilö vain näytti, että tässä on istukka ja itse vain ajattelin sen olevan takana, saatto olla edessäkin. Kätilö vain sanoi, et sit seuraavalla kerralla näkee, et mihin se asettuu... Viikon päästä on neuvolalääkäri, eikös sielläkin ultrata? PItää muistaa sit kysyä tarkemmin.

Paljon sulla Jellou nyt viikkoja? Mulla 12+1 vasta.. Inhottavaa ku sit alan miettiin, et no näinhän se keskenmeno alkoi silloin pari vuotta sitten, eka sillon tällön rusehtavaa vuotoa ja sit tuli pois. Mut toisaalta silloin oli vähemmän viikkoja ja alkio ei ollut kehittynyt niinkuin pitäs, et nyt kuitenki siltä osin kaikki kunnossa.

Jamppa78 vuodon syitä voi olla hematooma, eteisistukka, kuivat limakalvot, tulehdus emättimessä jne. Jos itseä mietityttää ja vuotoa tulee enemmän kannattaa olla neuvolaan yhteydessä. Ja joka paikassa ei lääkärineuvolassa ultrata, vain siellä missä on ultra laite mut ei aina silloinkaan.

Onko teillä muilla vatsakipuja? Varmaan nämä on ihan normaaleja kohdun venymiskipuja, mutta aina sitä käy mielessä kaikkea muutakin.

Pahoinvointi ja väsymys mulla on poistunut kokonaan. Iho on kuivunut ihan korpuksi, atooppinen ja herkkä iho oireilee paikoista joissa mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia (esim. silmäluomi). Mielihaluina mulla on peruna, ruskea kastike, kaurapuuro ja kaikki terveellinen kuten kukkakaali ja tomaatti. :woot:

Vatsakipuja on mullakin. Aika lieviä kyllä mutta sillee että ne muistuttaa aina välillä että tuolla masussa vissiin jotain tapahtuu. :wink

Meillon kyllä lääkärineuvolassa ultra. Luulis et jos ois hematoomaa tms. niin se ois sanonu/nähny jotain siellä nt-ultrassa. Ti-aamuna oli siis vuotoa ja samana iltana oli aika kipee alavatsa ja nyt on kans hiukan alavatsakipuja, jotka kyllä voi olla kohdun kasvukipuja. Vuoto on siis ollu sellasta kuivunutta verta.

Äkkiä sitä unohtaa kaikki nää jutut, musta tuntuu et esikoisesta ei ollut mitään muuta aluks ku hirvee väsy, finnit ja sit jotku ruoat ja hajut kuvotti. Nyt edelleen etenki iltasin usein tosi paha olo.... Kaneli82, äitini oli eilen tehnyt pottumuusia, ruskeaa kastiketta ja kukkakaalta. Vähänkö ne kaikki maistui hyvältä! Nam!

Jos hematooma on pieni ja kohdunkaulalla niin ei välttämättä huomata vatsanpäältä ultratessa. Noi kivut ja vähäinen vuoto voi myös liittyä kohdun kasvuun. Taas jos vuoto runsastuu ja alkaa haisemaan epämiellyttävältä niin kyseessä voi olla tulehdus, jolloin kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Jos siis vuoto on ollut vähäistä ja harvakseltaan tulevaa, niin tuskin pienellä on hätää. Ja se vanha veri voi olla hyvinkin peräisin esim kuvista limakalvoista jne. Jos kuitenkin itseä huolettaa niin yhteys neuvolaan, he neuvovat asian tiimoilta lisää.

Kiitos yllätys15 & 16! Tänään meinasin jo soittaa neuvolaan, mut sit ajattelin et ihan turhaan käytän th:n aikaa, koska vuotoa on kuitenkin ollut niin vähän. Tulehdusta tuskin on mut toi on hyvä kuulla, et vois johtua myös kuivista limakalvoista tai sit tosiaan hematooma kohdunkaulalla tms. Toivotaan et vuoto jää tähän ja ens pe näkee taas et pikkusella on kaikki hyvin.

Ja sitten on vielä ne "ennen oli kuukautiset tähän aikaan" ja seksi, jotka voivat aiheuttaa pientä vuotoa... Ainahan ne silti huolettaa...

Kaneli82 täällä kanssa mahakipuilua! Välillä ihan kohdun kohdalla, mutta välillä huomaan että on enempi ylempänä ja johtunee siis suolistosta! :shifty: Mulla oli järkyttävää pahoinvointia viikot 5-9 ja sit kun helpotti, ni johan mä säikähdin onko kaikki hyvin? No kyllä siellä silti voidaan hyvin! :shy: Oireina vielä : etominen, nännin kipeät ja pientä vihlomista sekä väsymys...

Onko muita kellä ei oo tullu mitään suurempia himoja mihkään!? Eikä myöskään tarvi esim. öisin ravata vessassa? Miten sitä heti miettii onko kaikki varmasti hyvin, kun ei nyt satu olemaan kaikkia oireita?

Tasan kerran iski himo pizzaan jonka mainoksen näin telkkarissa, muuten ei mitään! Tosin oksennankin paljon ja kaikki etoo, mutta viime raskaudessa oli selkeitä suosikkeja jalapeno, oliivit ja lime -oli aina oltava lähellä :) . Enkä juokse vessassa, en päivällä enkä yöllä. Tissit ei ole kipeät, mutta onneksi sentään vähän täyttyneet! Ja ainakin maanantaina sykkeet kuului ;)

Takaisin