Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
V Ä S Y M Y S on se suurin riesa tällähetkellä. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua. Pahimmista tissikivuista oon päässyt eroon ainakin toistaseks. Pahoinvointia esiintyy semmosina aaltoina. Tulee ja menee yhtänopeesti. Tänään huomasin töissä (työskentelen lastenhoitajana), että nopeat liikkeet vihlaisevat alavatsassa, mutta helpottaa pian kun rauhotun. Iltasin varsinkin mahaa turvottaa kovin ja ilmaa kertyy suolistoon mikä poistuu sit milloin mistäkin päästä. Hajuaisti on huomattavasti herkempi ja huomaan haistavani sellaisia asioita mihin en ennen oo kiinnittänyt huomiota. Joodenkin ihmisten hajuvedet varsinkin on jotain niin kuvottavaa :wtf: On kyl ollut mielenkiintoista seurata näiden eri oireiden ilmaantumista. Rv 7+2

Vielä ei ole muita oireita kuin kipeät tissit. Eikä nekään nyt niin kipeet ole että itku tulisi.

Outoa, kun kaks ekaa kertaa oli kyllä oireita joka sormelle ja heti oitis.
En kyl valita, jatkukoot näin vaan :D

Rv on ehkä 6+2

Kivaa, kun meitä loppukuunkin odottajia on :)
Saadaan lukea noilta edelläolevilta, mitä on odotettavissa :wink

Mulle tuli tänään postissa viikkonäytöllinen digi, teen huomenna, ja mua pelottaa :eek:
Montakohan testiä pitää tehdä, että uskoo? Tikkuja tein viikonloppuna lähemmäs kymmenen..

Joko testailtu? Mä täällä odottelen jännittyneenä mitkä viikot antaa vaik ei omasta testistä ookaan kyse! :grin
Meinasin ehkä kans käyä tänää hakee samanlaisen testin. Näkis ees vähän onko hedelmöittyminen tapahtunu silloin ku ite luulisin.
Viime raskaudessa testi anto kyllä oikeet viikot. :)

Pinkkis, mä testasin yöllä klo 2.30. :rolleyes:
Unettomuus, ja niin kovasti mietin asiaa. Ehdin ennen tuota nähdä jo untakin testistä, unessa tuli sama tulos, kun oikeasti. Unessa testi myös "jatkui", se päivitti itsensä, ilmestyi lapsen syntymäaika ja sukupuolikin :eek: harmikseni en vaan hoksannut sitä syntymäaikaa katsoa, kun sukupuoli yllätti, siinä luki poika, ja mä jotenkin kuvittelen odottavani tyttöä.
Hereillä tehty testi antoi Raskaana 2-3. Eli just kalenterin mukaan. :)
Tuu kertomaan, jos haet testin! :)

Mutta unettomuus! :mad: valvoin taas klo 02-04.
4+5

Connie, et ole ainoa jolla vatsa paisui heti raskauden alussa! Täällä viikkoja 6+1 ja haluaisin jo käydä ostamassa mammahousut kun kaikki farkut puristaa ja tekee olon epämukavaksi. :D Paisumisen lisäksi on tullut ne kaasut tällä viikolla... Tuntuu että on vatsa välillä ihan kuralla!

Tema kaikki sympatia sinne, täällä samoissa oloissa. Mitään ei tee mieli syödä ja ällöttää kaikki paitsi mustikkakeitto..

Voi vitsi, täällä myös ällötys jatkuu.. Mutta tänä aamuna sain huomata, että turvotus oli yön aikana kadonnut ? o_O
Saattaa se takaisin tulla kyllä kohta, ei voi tietää.
Oon myös vieläkin nähnyt niin kummallisia unia, joka yö jotain outoa :hilarious:

Hormiga, hyvä että testi näytti sitä mitä pitikin! :)
Kävin kans hakemas ja näytti raskaana 1-2. Netistäki jo ehdin lukee kauhutarinoita ku näytti noin vähän :woot: mut täsmää kyllä hedelmöitysajankohtaa laskettuna. :cat:
Saa nähä onko teille poika sit tulossa! :whacky059
Kiva et saat jo "enneunia" tulevasta! :wink
Meidän vajaa 2v osotti mun mahaa ennen ku olin testannutkaa plussaa ja sanoi että äidillä on vauva mahassa! :smiley-bounce022

Ja tissit kasvoi eilisen työpäivän aikana yhden kuppikoon. :wideyed: Mies oli ihan innoissaan. :excited001

• Tykkään
Reaktiot: BeK
Hei te joita etoo koko ajan, kokeilkaa matkapahoinvointilääkkeitä :)
Ekassa raskaudessa lääkäri lykkäs mulle Postafenia kouraan ja ne vei pahan olon pois kun otin yhden aamulla ja yhden illalla (12h välein).
Valitettavasti toisella kerralla mulla ei auttanut mikään pahaan oloon ja oksenteluun, mutta kannattaa kokeilla!
Ja tällä kertaa mulla ei oo tosiaan tullu viä mitään. On se jännä kuinka erilaisia nää raskaudet on!

Mulla siis vasta rv4+4 ja maha turvoksissa kuin olisin ilmapallon niellyt, kuten aiemmin sanoin. Mulla ei ole ikinä edes kuukautisten aikaan juurikaan ollut turvotusta. Olen n155 pitkä (lyhyt) ja vaikka en olekaan mikään superhoikka/pieni pituutta lukuunottamatta rakenteeltani (koko 36 paino kuitenkin n.57), niin kyllä joutuu miettimään mitä pistää töihin päälle kun maha näkyy kilometrien päähän. Ja kun toimistotöissä joutuu jo nappia avaamaan iltapäivästä. Mä oikeasti googlettelin, että onko tämä joku huono oire, mutta onneksi muillakin on ollut jo näin aikaista turvotusta. Toivottavasti se hiukan tasaantuu tästä. Ja kun odotusmaha olisikin vielä ihan suloinen asia, mutta tää turvotusmaha ei...:sad001 Ja kun vielä menee monta viikkoa ennenkuin se odotusmaha alkaa näkymään ja tän turvotuksen alta se ei näy varmaan kuin vasta viime metreillä. :grin No, positiivisesti ajatellen, joku raskausoire on kiva olla olemassa jotta tämä "konkretisoituu", ja ennemmin mä oon pallomaha kuin pahoinvoiva. (toivottavasti en nyt manannut sitten mitään ylihirveää raskauspahoinvointia)

Esikoisesta ei oikeastaan juuri mitään oireita. Nyt on sit senkin edestä. Toivottavasti menee pian ohi.

Mulla on kyllä rannekkeet, mut en halua ihan hirveästi selitellä niiden käyttöä töissä. Meillä on uteliasta porukkaa.

Lääkkeitä en halua, jos vain selviän ilman. Kärsin normaalisti matkapahoinvoinnista, eikä siihenkään oikeastaan auta mikään.

Mulle on nyt 24/7 ällötys krapulan lisäksi rantautunut unettomuus :wideyed: päivät olen ihan järkyttävän väsynyt ja kun illalla menen nukkumaan ei uni meinaa tulla millään. Lisäksi nukkuminen on tosi katkoksia ja herään monta kertaa yössä...

-Puikula 7+5

Täällä myös maha turvottaa välistä aikalailla et oon kans miettinyt miten saa salattua toisaalta luotan et kukaan ei kysy vaikka epäileekin ;) Muuten on välistä aika oireetonta huonoa oloa on jonku verran mut säännöllinen syöminen siis ehkä n.2 tunnin välein auttaa kohtuu hyvin.Ei siis tekisi mieli mitään syödä mutta sit huomaan et syöminen auttaa mut taas jos syö liikaa tulee myös huono olo :D Mut muuten ei kyl hirveesti mitään.Selkä on kyl alkanut kipuilla mut ei kai se tässä vaiheessa vielä johdu raskaudesta.Nyt viikot 7+2

Täällä myös yksi yöllä kukkuja! Ei meinaa millään tulla uni, kun menee sänkyyn ja vaikka kuinka väsyttäisi. Passitin miehenkin toiseen huoneeseen nukkumaan viime yönä (myös syystä, että se oli ollut mulle aiemmin tyhmä), mutta myös siksi, että mua häiritsi ajatuskin, että se alkaa kohta hengittään raskaasti ja sitten varsinkaan en saisi unen päästä kiinni. Mutta kunnon yöunet olisi kyllä kivat, kun muutenkin on haasteellista selvitä työpäivistä. Nyt vaan hönötellään menemään ja toivotaan, ettei kovin paljon virheitä tule tehtyä töissä o_O

Niin tosiaan sanoin et ei juuri oireita mut yksi vahva kyl on se väsymys myös se on aivan älytöntä :/

Mulla kans oireena on siis ihan tajuton väsymys,mitään ei jaksaisi tehdä,asiaa ei auta huonosti nukutut yöt,tulee herättyä monta kertaa pissalle ja sen jälkeen ei meinaa uni tulla millään vaikka väsyttää. Toinen on toi turvotus jota ei ainaskaan auta tarve syödä ettei tuu paha olo. Kolmas tissien arkuus ja kohta pitää hommaa jo isommat liivit!

Toisaalta lohduttavaa, etten ole ainoa, joka nukkuu huonosti. Vaikka harmihan se on meille kaikille.

Mut nyt kutisee :mad:
pitää alkaa syödä maitohappoja.

Mulla huimaus on jäänyt pois ja etova olo tullut tilalle jo muutama päivä sitten. Yleensä herään yöllä, että etoo ja on pakko syödä jotain, sekä parina päivänä on yhtäkkiä aamupäivällä olo heikentynyt ja kylmä hiki vaan puskee päälle. Onneks ei oo vielä tarvinnut käydä oksentamassa. Tuntuu, että koko ajan pitää napostella jotain ettei tuu noita kohtauksia.
Onneks huimaus on helpottanut niin oon taas päässy liikkumaan ja se on auttanut mulla väsymykseen.
Yöt oon nukkunut (viime yötä lukuunottamatta) hyvin ja sikeästi vessassa käyntien lomassa.
Välillä vähän veristä vuotoa pyyhkiessä (ollut alusta asti) mutta neuvolassa sanoivat sen olevan normaalia.
Hermojakaan en oo nyt menettänyt - tosin oon lomalla eikä hirveästi oo muuta porukkaa ympärillä :D 6+2

Takaisin