Oireet ja olot - valita vapaasti :)

sista81

Näppärä viestien naputtelija
Laitettaisko ihan oma ketju kolotuksille ja yökötyksille :) Tuntuu olevan jo melko ajankohtainen aihe ainakin täällä..

Voin aloittaa. Paha-olo vaivaa vuorokauden ympäri. Se alkaa aamulla heti kun silmät aukaisen ja loppuu kun nukahdan. Oksentanut en ole yhtään kertaa, mutta mahassa karuselli pyörii tauotta. Pientä helpotusta tuo syöminen, mutta vain pientä. Nyt alkoi 7 raskaus viikko ja mietin kestääkö tämä 12-15 viikolle. Tämä olo määrää tahdin täysin! Huh!!!

Rasvottuuko muilla hiukset nopiammin näin raskauden alussa? Aamulla käyny suihkussa ja tuntuu että hiukset on taas nii ällöttävän rasvaset.. hyih :D Ja toinen on närästys.. en tiiä voi olla että johtuu huonosta syömisestä tänää ja eilen, mutta melkomoista polttelua kurkussa. :/

Hiukset ei rasvoitu eikä pahaa oloakaan juuri vielä ole (koputan puuta ja toivon, ettei nuo ilmene huomisaamuna :D), mutta tää väsymys on nyt toista päivää jotain järkyttävää. Siis iltaa kohden voimat katoaa ihan täysin, tänään klo 16 eteenpäin on vain istuttu/maattu sohvalla, nukuttu välissä tunti, äsken tajusin että lakanat piti vaihtaa ja työn ja tuskan takana oli se hoitaa. Ja jo klo 20.30 ois voinu yöunille mennä. Eilen oli ihan sama juttu. Aamusta vielä jotenkin jaksaa jotain, mutta iltapäivästä alkaa se sellainen, vähän ehkä alkavaan flunssaan liittyvän väsymyksen kaltainen nuutuminen, joka vaan pahenee iltaa kohti.

Onneks on alavatsanippailut ja tuntemukset vähentyny tänään selkeesti, eli siirrytään oireesta toiseen...

mul on hiljasta vielä oireiden kanssa.. Ärsyttävää on vain se että on ihan tukossa! :D Olipas kiva olla reissussa ja lentokoneillakkin kun vatsa ei toimi ja turvottaa ja on hankala olo.. :D

Siinähän sitten yrittää epä-epäilyttävästi olla juomatta alkoholia kun muut juo viinit ja oluset kun näyttää sellaiselta >15vkoa raskaana olevalta pallomahalta :D

Tietty sellaisia pikkujuttuja kun tissikipuilua, hajuherkkyyttä ja väsymystä johon liittyy tosi rankasti kaikesta itkeminen löytyy :D mies ihmettelee ku herätessä ja nukkumaanmennessä kaikesta pitää tuhertaa itkua :D

Mulla on jokaisen raskauden alussa hiukset rasvoittuneet tosi nopeasti. Nyt tilanne ei ole vielä ihan kamala, mutta pahenee kyllä koko ajan. Finnejä tuli ihan plussauksen aikaan, mutta nyt on tasa rauhoittunut. Ekassa raskaudessa koin itseni ihan kammottavan rumaksi alusta loppuun. Turvotti, akne räjähti täysin ja tukka oli likainen kaksi tuntia edellisen pesun jälkeen.. Huoh, mä niin en kaipaa kaikkia noita oireita :D 

Tänään on eka päivä, kun on ällöttänyt kaikki heti aamusta alkaen, eikä kahvikaan mennyt enää alas. Rinnoissa ei tunnu juuri mitään. Tosin aamuyöstä, kun esikoinen halusi nukkua mun mahan päällä, pienet kyynärpäät tuntuivat entistäkin terävämmiltä..

Rv 8+4 menossa ja rinnat on turvoksissa ja turvottaa. Toista lastani odotan ja mietinkin voiko erilaiset oireet olla merkki että nyt on tyttö tulossa. Ensimmäisessä raskaudessa himoitsin maksamakkaraa alkuviikkoina mutta nyt on ollut enemmän ällötystä ja mieltymystä suolaiseen. Eikä mitään turvotusta ollut. Itse huomasin että omaa ällötysoloani helpottaa kun olen harrastanut mieheni kanssa seksiä. Kai siinä spermassa jotain on mikä auttaa... "sillä se lähtee millä on tullutkin":)

Täällä ei niinkään vaivoja ole ja se tässä outoa onkin.
Esikoisesta tuli selvät oireet jo ennen plussaa ja plussakin tuli jo ajoissa. Tästä tuli plussa vasta kp40/28... Ja oireina ei ole kuin väsymys ja kiukku... En tiedä onko tää edes normaalia?! Tai sitten tämä raskaus vaan on ihan erilainen.

Tukka ei rasvainen, mutta kiiltävä on. :) samoin iho todella hyvässä kunnossa. Niin oli myös edellisissä. Mutta paha-olo ei helpota! En pysty tekemään mitään. Kaikki pakolliset teen ja yhtään en yli. Koti on kuin pommin jäljiltä ja ahdistaa. Miehellä tuli selkä kipeäksi eikä sekään kykene. Hoitaa nytkin lapset täysin ja kodin. Koetan ajatella, että kaikki kestää aikansa, mutta tiukkaa tekee.

Tukka ei rasvainen, mutta kiiltävä on. :) samoin iho todella hyvässä kunnossa. Niin oli myös edellisissä. Mutta paha-olo ei helpota! En pysty tekemään mitään. Kaikki pakolliset teen ja yhtään en yli. Koti on kuin pommin jäljiltä ja ahdistaa. Miehellä tuli selkä kipeäksi eikä sekään kykene. Hoitaa nytkin lapset täysin ja kodin. Koetan ajatella, että kaikki kestää aikansa, mutta tiukkaa tekee.

Täällä tuli tuli just äsken ensimmäiset oksennukset pihalle, täysin yllättäen. Join siis lasillisen vettä ja samantien pamahti hillitön paha olo ja uloshan se tuli. Otin sellasen minisun mama tabletin joku 20 min ennen oksennusta, eli ei varmaan ehtinyt vaikuttamaan?? En tosin bongannut tablettia tai sen jäänteitä oksennuksesta. En varmaan uutta kuitenkaan kehtaa ottaa. Tänään ois työhaastattelu joten aamupalan taidan jättää väliin ja haastattelun jälkeen sit syömään, ettei tulis siellä sitten pukluja :D 

Järkyttävää väsymystä on täällä päin, ensin oli sellasta ettei kahdeksaan jaksanu valvoo, nyt oon saanu valvottua jopa tunnin pidempään :) rinnat on arat, pahoinvointia ja huimausta pääasiallisesti. Alavatsaan tulee joskus krampin tyyllipiä kiputiloja ja menkkamaisia kipuja. 

Rv 6+3? 

Mulla myös hiukset rasvottuu tosi nopeesti. :/ Iho on myöskin ihan kauheessa kunnossa. Mulla on siis atooppinen iho, mutta nyt raskauden myötä se on pahentunut. Naama ja kädet ihottumassa ja kutisee niin kauheesti. :(
Ällötysoloja tulee nyt harvemmin, pari viikkoa sitten oli lähes jatkuva kuvottava olo. Tiettyjä ruokia/ruoka-aineita en voi sietää, kuten pyttipannu ja ihan mikä tahansa juusto! :D Itku tulee ihan hölmöistä asioista, samoin kiukku. Tissit on kipeät mutta se ei mua kauheesti ole haitannut, siihen on niin tottunut jo. Mahassa välillä nipistelee ja vihloo mutta siitä olen tyytyväinen, tulee semmonen olo että siellä oikeesti joku elää ja kasvaa. :)

Täytyy kyllä sanoa että kestän ihan mitkä oireet vaan, kun lopputuloksena saan oman lapsen syliini. <3

Niin, unohtui mainita tuo väsymys. Iltapäivällä neljän viiden aikaan alkaa väsyttämään ihan kauheesti ja välillä on pakko ottaa päiväunet. Sitten illalla jo yhdeksän aikoihin, viimeistään kymmeneltä on oltava jo nukkumassa. :D

Mulla sama juttu kuin Tiupulla, aiemmin tuli valvottua miltei puolille öin ja sitten aamulla 5:30 taas ylös ja töihin, mutta nyt tuntuu että aamustakin vois nukkua vaikka miten pitkään, jos vaan selkä ei kiukuttelis, ja illasta kaheksan aikaan jo alkaa nukuttaa :) siltikin, vaikka ottais päiväunetkin...

Jos täällä kerta luvan kanssa saa valittaa, niin... Toisaalta ajattelen, että kestän mitä vaan, kunhan vauvalla on kaikki hyvin ja tunnen huonoa omaatuntoa valittamisesta, mutta kieltämättä alkaa kyllä jo tämä pahoinvointi viemään voimia, kun se on niin jatkuvaa. Aamusta iltaan on paha olo, mikään ruoka ei maistu kunnolla ja harvoja ruokia voin edes enää syödä. Jopa vesi maistuu pahalle. Kotona ei jaksaisi tehdä mitään muuta kuin maata ja olla. Normaalisti tykkään touhuta kotona kaikenlaista töiden jälkeen, joten ärsyttää tämä saamattomuus.

Tiupu: Lohduttavaa kuulla, että sinulla on pahoinvointi jo helpottunut jonkin verran, kun allekirjoituksen mukaan olet jo pidemmällä kuin mitä itse olen. Luo toivoa, että voi helpottua itsellänikin nämä olot kunhan pidemmälle päästään. :)

Lisää kivoja juttuja. Naama kukkii kuin teini-ikäisellä ja hiusrajassa niskassa on sormenpään kokoisia paiseita. Nam nam. Pitsa naama tulossa. :D Esikostakin tuli mutta ei ehkä ihan näin paljon. :D
Ja valkovuodon määrä, useemman viikon ollut. Sitä tulee ja paljon ja paksua. Onko muilla?

Täällä o naama ja hiukset paremmassa kunnossa kuin hetkeen, mutta tuo valkovuoto, kyllä! Mulla se alkoi itseasiassa vasta muutama päivä sitten, mutta on ollu sen jälkeen sellasta, et välillä saa ravata vessassa kattomassa meneekö kesken, kun tuntee ihan kun sitä tulla tupsahtaa sieltä. Sellasta paksua valkosta, jep. Mutta luin kyllä jo aiemmin, että se voi kuulua tähän.

Muuten tässä meinasin omaa oireettomuuttani jo vähän säikähtää, mutta tänään on taas etonut koko päivän, paitsi illalla klo 20 jälkeen. Sen lisäksi tutut alavatsanippailut palasivat myös, ja vasen tissi (jep, vain toinen :D) tuntuu turvonneen selkeästi. Eli ehkä huoltani miehellenikin aamuvarhain (viiden jälkeen....) ihan turhaan taas purin. Voi sitä raukkaa, kun se joutuu mua vielä lähes 8kk kestämään!

Mä haluan mun huonon olon takaisin... Täällä oireet tuntuu katoavan päivä päivältä, et saas nähä miten tässä taasen käy

mä oon tänään alkanut oksentamaankin ihan, eilen jo meni yökkäillessä mutta nyt ei pysy sisällä ruoka..

toinen on itkupotkumökötykset (en raivoa :D) joita löytyy täältä. Itkettää KAIKKI, masentaa suuri osa asioista, ahdistaa ja on tosi vaikee olo.. varmaan toi syömisen puuttuminen väsyttää vaan entisestään ja siksi vielä hankalampi fiilis :/

Mulla on ollut sellasta melko tasasta kuvotusta, ja heti jos ei syö säännöllisesti, niin pahenee. Rintojen arkuus on vähentynyt, ja sitten kun vielä alkoi tulla rusehtavaa vuotoa, niukkaa kylläkin, niin olin melkeen varma, että menee kesken. Mutta sydänäänet kuulu niin selvästi tänä aamuna, että huolet kaikkos :)

Eli Niian, älä huolestu liikaa vaikka oireet näyttäis vähenevän, niin ne mullakin on tehneet, ja silti kaikki hyvin :)

Takaisin