Oireet hävinneet, keskenmeno?

Marile

Oman äänensä löytänyt
Koko alkuraskauden olen kärsinyt lähes jatkuvasta etovasta olosta, huimauksesta, rintojen arkuudesta ja tuvotuksesta. Pari päivää sitten etova olo ja huimaus hävisi kokonaan. Ajattelin, että jees hieno homma, nyt pääsee nauttimaan rauhassa tästä raskaudesta. Mutta, mutta... tänään ei ole enää rinnat turvonneet, ei arkuutta, työhousutkin menee heittämällä jalkaan ja vyö normi kohtaan eli kaikki turvotuskin on hävinnyt..... :'(

Mulla on ollut joskus viisi vuotta sitten keskeytynyt keskenmeno, joka selvisi nt-ultrassa viikolla 12, sikiö oli kuollut viikolla 8+, silloin jouduin lääkkeellisen keskeytysyrityksen jälkeen kaavintaan.

Töissäkin olisi tänään tosi tärkeä kokous ja mua vaan itkettää....
 
Itse pohdin vastaavia tuossa jokunen viikko takaperin. Ihan ensimmäisinä viikkoina plussan jälkeen rinnat oli tosi kipeät ja turvottelevat, sen lisäksi vaan väsytti eli oireita ei ollut lähtiessäkään paljoa. Sitten rintojen oireilukin loppui kokonaan. Yksityiselle ultraan mennessä sitten tuon oireiden loppumisen jälkeen olin toiveikas, mutta samalla pelotti että josko masusta ei ketään löydykään - mutta pieni syke pienessä ihmisenalussa löytyi kuin löytyikin :) Gynekologi totesi, että raskausoireet jos mitkä ovat vaihtelevia eivätkä todella noudata mitään kaavaa.

Rintojen turvottelu ei toistaiseksi mulla ole palannut (en kaipailekaan), vatsa turpoilee vähän vaihtelevasti, mutta koitan kovasti luottaa siihen, että kohdussa kehitys menee eteenpäin! Tänään ensimmäinen neuvola..

Luottavaista mieltä sinullekin!
 
Minullakin kaikki oireet loppui kuin seinään viikon 7 jälkeen, vain väsymystä on enää. Eilen oli ensimmäinen neuvola (viikkoja nyt 10+0) ja kyllä siellä sydänäänet kuului hyvin selvästi. Minäkin ehdin jo pelätä pahinta, mutta onneksi huoli vaikuttaa turhalta
 
mulla ensimmäisen raskauden kohdalla oli kovasti oireita kun odotin kaksosia.
oireet vain paheni, vaikka selvis rv 12+4, että toinen oli mennyt kesken jo rv 6+
 
Neuvolasta neuvoivat vain odottamaan ja jos alkaa vuotaan, niin sitten lääkäriin. Taidan kuitenkin mennä heti alkuviikosta yksityiselle ultraan, ihan oman mielenterveyden vuoksi. Sitten on viikkojakin 8+ kasassa....
 
Totaalinen oireettomuus jatkuu ja eilen illalla oli melko kovaa alavatsan ja alaselän aaltoilevaa kipua :(

Väsymys tosin on ihan maksimaalista, kun ei meinaa silmät pysyä auki millään mihinkään aikaan päivästä :( Melkein nukahdin eilen töissä yhteen kokoukseenkin :D Onneksi vierustoveri tökkäsi kylkeen :D
 
Heippa, mulla rv7 juuri alkoi ja minulla tosiaan jo ennen plussaa oli ympäri vuorokautista pahoinvointia, väsymystä, intojen arkuutta, turvotusta ym. Mutta nyt on muut hävinneet paitsi rintojen arkuus ja sitten silloin tällöin pieniä kipuja vatsassa tuntuu, mutta neuvolassa neuvoi ottamaan rauhassa ja sanoivat ettei luultavasti ole mitään hätää.  :)
 
Se on raivostuttavaa kun käsketään ottamaan rauhallisesti. Kun se ei vaan onnistu!

Itse olen ollut nyt viikon kipeänä. Viimeviikonloppuna olin kolmepäivää korkeassakuumeessa 37.4-6 ja maanantaina tuli sitten pientä verta alapäästä.
Piti mennä suoraan päivystykseen ja siellä ultrattiin ja luojankiitos pikkusydän siellä pumppas vilkkaasti!
Mullakin oli juuri kaikki raskaus kivut ja oireet loppuneet joten aika paska olo oli maanantaina.
Sairaalasta käskettiin yrittämään rentoutumista niin paljonkuin mahdolllista ja ei saanut liikkua. Kuume onneksi loppui sitten tiistaina ja loppuviikko mennytkin kirjaalukien sohvalla.
Oli tosi mukava lääkäri kun sanoin että on vaan niin vaikea ottaa rennosti. Totesi että pitää oppia sietämään sitä ja elämään sen kanssa. Huoli jatkuu kun lapsi syntyy. On varmaan niin tosi juttu!
 
Kyllä, tottahan se on, että ei tässä kovin rauhallisesti pysty ottamaan... Minulla edellinen raskaus vieläpä päättyi huonosti, pikkuisen sydänääniä ei kuulunut ja keskenhän se siis meni. Lääkärille tästä sanoin, mutta yritti tosiaan rauhoitella ja pyysi odottelemaan ultraan, joka on reippaan viikon päässä. Kunhan ei nyt vuotoa tule, niin pyrin itse ainakin edes hieman yrittämään ajatella positiivisesti.
Ja tosiaan, toivottavasti siellä menee kaikki hyvin eikä uusia ikäviä yllätyksiä yms ole tulossa!
 
Mulla oli melko runsasta pahoinvointia ja kuvotusta, joka kesti miltei joka päivä aamupäivästä iltaan asti. Illat varsinkin oli pahoja. Nyt rv 11 tuntuu, että pahoinvointi vain vähenee ja vähenee. Ennen en ole huolehtinut tippaakaan, koska keskenmenolle tai muulle kurjalle asialle ei vaan voi itse mitään. Nyt vähän mietityttää onko koko raskaus edes todellista??? Ultraan vielä 1 1/2 viikkoa. Siinä on odottamista.
 
Moikka Marile.

Itselläni koin hieman samanlaista levottomuutta oireiden suhteen. Alussa Rinnat olivat todella kipeät heti plussauksen jälkeen, wc käynti oli aivan järetöntä (5krt yössä parhaillaan), väsymys, ja hirmuiset ruokahalut. Nyt kuitenkin on enää ruokahalut....Kävin viikolla 10+4 lääkärin ultrassa ja halusin varmistaa että äänet kuuluvat koska koko ajan se pelko että menee kesken. Varsinkin kun kävimme lapsettomuushoitoja läpi muutaman kuukauden ennen plussausta.

Läärärini löysi hirmu vilkkaan sykkeen :) Ajattele vain positiivisesti, vaikka ainahan se saattaa mielessä kävästä varsinkin kun ollaan niin alussa. Kai ne oireet vain puolittuvat alkuvaiheessa mitä pidemmälle menee. Nyt vko 12 menossa ja viikon päästä NT ultra. ONNNEA ODOTUKSEEN <3
 
salmiakkisisu; älä murehdi kamalasti, raskaushormoni on korkeimmillaan viikoilla 9-11 minkä jälkeen pahoinvointi ja muut oireet alkavat yleensä hiljalleen helpottamaan. Lisäksi kerroit, että pahoinvointi on hävinnyt hiljalleen. Ainakin mulla keskenmenossa oireet loppuivat kuin seinään yhden vuorokauden sisään. Käy ihmeessä neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet jos huolettaa, he mielellään ottavat vastaan lyhyelläkin varoitusajalla kun se operaatio ei kauaa kestä! Voimia sinne, eiköhän kaikki ole hyvin.
 
Takaisin
Top