Oireet alkuraskaudessa

  • Ketjun aloittaja Jännittää
  • Aloituspäivämäärä
J

Jännittää

Vieras
Hei!
Täällä kovasti pohditaan alkuraskauteen oireita. Millaisia oireita teillä muilla on ollut aivan alkuraskaudessa? Itselläni jännä tilanne meneillään.. Viime torstaina 29.11 olin aivan varma että nyt ne kuukautiset taas alkavat, mutta ei.
Noin 2-3 päivän ajan tuli ruskehtavaa tuhrua, tuli aina välillä vähän pyyhkiessä, verta en vuotanut. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa viikonlopun aikana aivan viimeistään eilen, mutta niitä ei kuulu eikä menkka oireita ole. Nyt parin päivän ajan alavatsassa tuntunut vihlaisuja/nipistelyn tunnetta, aivan erinlaista kuin kuukautisia ennen tai niiden aikana. Ovatko raskauden oireita? Jos testin tekisin näyttäisikö vielä plussaa tässä vaiheessa?
 
Jos raskaana olet, niin mitä todennäköisimmin testi sen jo näyttää. Oireet kuulostaa ainakin lupaavilta! :) Onnea testaukseen!
 
Testin pitäisi näyttää plussaa kun kuukautiset on myöhässä. :) Tuhru ja nippailu voi hyvinkin viitata raskauteen. Kannattaa siis testata. Jos et ole raskaana veikkaisin jonkinlaista häiriötä tässä kierrossa, kun tulee pelkkää tuhrua kun pitäisi tulla menkat.
 
Tänään aamulla tein testin, näytti negaa. Pitää testata ensi viikolla varmaan uudestaan jos kuukautisia ei kuulu.. Saattaa olla että ei sitten näy vielä testissä :eek:
 
Onhan ruskea tuhruilu voinut olla kiinnittymisvuotoakin! :happy:Ja silloin siitä joitakin päiviä testi yleensä näyttää plussaa.
Oletko vielä testaillut?

Itsellä tullut alkuraskaudessa ruskeaa tuhrua pyyhittäessä, menkkojen aikaan. Ja järkyttävä horkassa palelu on ollut toinen oire. :nailbiting:
 
Mulla ensioireita ennen plussaa olivat järjetön väsymys, palvelu ja metallin maku suussa. Sekä tosi voimakkaat menkka- ja tissikivut (rintakivut olisivat väärä kuvaus, siksi tissikivut).:grin
 
Tässä kuumeisesti odotan josko plussa tärähtäisi kohta liuskaan.. Mutta vielä liian aikaista testata kun kp 19.. Mutta olen IHAN varma että nyt on tärpännyt. Ovulaatio oli toissaviikolla/viime viikolla. :shy:

Oire nro 1. Hajuaisti. Jouduin eilen tuulettamaan keittiötä, pyyhkimään tiskipöydän pesuaineella ja siirtämään sipulit piiloon koska haisi niin kamalan kuvottavasti MULTA. Mies katsoi pitkään ja sano että taidat olla tosiaan raskaana.. spekuloin tätä itse siis jo viime viikolla, kun selitin että mulla on kuule semmonen TUNNE. :bored::cat:

Uutena oireena meinasin pissata nauraessa housuun(!!!!) :bag:

Tuo jälkimmäinen on sellainen oire, ettei mulla ole ollut mitään inkontinenssivaivoja aiemmin ja mitään muuta syytä en keksi, kuin että mun on pakko olla raskaana. Virtsarakkoa "painaa" sillä tavalla jännästi.. Hormonit, pakko olla ja jotenkin vaan on todella vahva tunne että nyt on tärpännyt, sitä ei pysty "perustelemaan" kun se vaan on. Koitan malttaa odottaa viikonloppuun jolloin olisi selkeämpi edes haaveilla plussaavansa, siis että näkyisi testissä.. Piti tulla jo kuumeilemaan koska tottakai olen laskenut jo kaikki lasketut päivät ja viikot ja :couchpotato::joyful::angelic::dummy1:
 
Muokattu viimeksi:
Eilen oli kovia alavatsakipuja ja närästi. Tuli käveltyä todella paljon normaaliin liikkumiseen nähden ja mietin olisiko tämä voinut jotenkin aiheuttaa noita? :bored:

Sattui loppuillasta niin paljon, että otin ämpärin viereen jos kyse onkin vatsataudista. Kivut helpottivat makaamalla ja nukkumaan mennessä kohtua poltti. :grumpy:

Kp 20 menossa tänään, närästää, mutta muita tuntemuksia ei ole! :wideyed: Alan epäillä olenko sittenkään raskaana.. :facepalm: :bag: Voi luoja jos kaikki nämä oireet onkin omassa päässä. Siirsin jopa hammaslääkäriajan ensi viikolta eteenpäin, koska ajattelin, että viisurinpoisto ja puudutteet ja särkylääkkeet saattaa olla tälle vielä olemattomalle mielikuvitussikiölle liikaa... :rolleyes::confused::nailbiting:
 
Mulle ne menkat sitten tuli, ja kerkesin sitä ennen testata tosi selkeän negan... hämmentävää kyllä mulla on nyt yrittämisen aloittamisen jälkeen ekaa kertaa elämässäni ilmeisesti epäsäännöllinen kierto. Aiemman 30 pv sijaan nyt on ollut 26-28, paitsi nyt sitten 32. Olisko sit tää ikä tai ylipaino vihdoin alkaneet vaikuttaa. Mutta ei se auttanut kuin laittaa turvotukset ja vatsakivut joulun piikkiin... Nyt seuraava yritys menossa, paitsi että en osaa tulkita noita halppistikkuja lainkaan... :/
 
Harmi että jäi negaksi, Unto. :sad001 Toisilla voi jo yrityksen aiheuttama stressikin saada kierron heittelemään. Ota näistä aina selvää. Käsittääkseni kuitenkaan noin pieni vaihtelu ei haittaa mitenkään. :) Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Mulle ne menkat sitten tuli, ja kerkesin sitä ennen testata tosi selkeän negan... hämmentävää kyllä mulla on nyt yrittämisen aloittamisen jälkeen ekaa kertaa elämässäni ilmeisesti epäsäännöllinen kierto. Aiemman 30 pv sijaan nyt on ollut 26-28, paitsi nyt sitten 32. Olisko sit tää ikä tai ylipaino vihdoin alkaneet vaikuttaa. Mutta ei se auttanut kuin laittaa turvotukset ja vatsakivut joulun piikkiin... Nyt seuraava yritys menossa, paitsi että en osaa tulkita noita halppistikkuja lainkaan... :/

Tarkoitatko halppistikuilla halpoja ovulaatiotestejä? [emoji4] mä kyllästyin ja yrittämisen alkuvaiheilla tuijottelemaan ja päättelemään viivojen merkitystä ovulaatiotesteissä. Sitten päätin panostaa ja viime kierroissa käytössä ollut Clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit ja en voi muuta kuin suositella!!! Ei enää tarvitse arvuutella: testiin tulee joku tyhjä ruutu tai hymynaama. Helppoa tietää siis täsmälleen milloin ovuloi/ovuloiko ollenkaan ! Itsellä piinapäivät menossa, yrityskierto 4 ja ehkä ens viikolla plussaan :Heartred saa nähdä :D
 
Täällä kanssa joko raskausoireita/ kuviteltuja :wideyed: Toisaalta osan oireista yhdistin vasta kun luin niistä jälkeenpäin ja on vaan ’sellainen’ tunne eli vaikuttaisi kyllä raskaudelta enemmän. (Tosin ei ole kokemusta raskaudesta joten vaikea vertailla.) Palelua, pissahätä kokoajan, ihme makuja ja hajuja tutuissakin ruuissa. Aamulla oli myös tosi paha olo ja sain kunnolla syötyä vasta illalla. Nipistelyä vatsassa on myös ja sellasta että pitää ihan hengähtää kun tuntuu että on vaan niin huono olo pystyssä. Ja kaikki ärsyttää :hilarious:

Pääsen testaamaan vasta viikon päästä aikaisintaan :sad001 Tavallaan olisi outoa että oireet nyt jo koska laskelmien mukaan vasta kiinnittyminen menossa.
 
Mulla oli ovis 17.12, jouluna tuli yllättäen tunne, että jotain on tapahtunut. En ole aikaisemmin ollut raskaana. Alavatsaa alkoi nippailemaan, rinnat kipeytyi ja kasvoi valtaviksi. Testin tein jo 27.12 testin ja haalea plussa oli. Myöhemmin tosin raskaus paljastui tuulimunaksi.
 
Mun raskausoireet oli hyvin yksiselitteiset.
Ivf tehtiin ja siirrosta 14pvän kuluttua testi.
Siirrosta 5pvää tuli täydelliset menkkakivut joiden vuoksi puoliskon kanssa jo itkettiin että ei onnistunut.
12päivää siirrosta nousi lämpö ja nenä alkoi vuotaa, jolloin totesin että flunssa tulee ja pilaa viimesenkin toiveen.
13pvää siirrosta nukkumaanmennessä iltapala nousi takas suuhun ja testipäivänä kerkesin just tikun saaha pissapurkkiin ku se jo helotti plussaa.

Muita oireita saikin veinailla sitte pari kolme viikkoo.
 
Voiko rinnat vaan tuntua painavimmilta, vaikkei olis pinkeen kireet tai kipeet?

Minun mielestäni voi, ainakin minulla oli näin, ei ollut kipuja, eikä edes nännit arat alkuraskaudessakaan, mutta kyllä rinnat muuten oli aivan erilaiset kuin ei-raskaana. Tuota painavuudentunnetta on edelleen välillä, kun imetän vielä poikaa (1v 11kk), mutta syy on varmaan eri kuin alkuraskaudessa.
 
Pakko kirjoittaa tästä jonnekkin, mikäs sen parempi paikka kun tämä palsta.
Eli meillä ennestään jo poika 05/2018, nyt on ollut pari kk pientä vauvakuumetta ja nyt toissapäivänä miehen kanssa jätettiin ehkäisy pois, ja eilen oli ovulaatio.
Jännittää niin paljon et tärppäsikö jo kerrasta, en tiedä voiko näin nopeasti tulla jo ”oireita”, koska hyvällä tuurilla hedelmöittyminen on tapahtunut ehkä siis eilen tai tänään.
Mutta tänään mulla on ollut menkkamaisia tuntemuksia (eikä niiden pitäisi alkaa kun vasta 2vkon päästä jos on alkaakseen) ja oon ollut ihan hemmetin herkillä, siis kokoajan itkettää vähän kaikki, vaikka ei oo varsinaista syytä.
En siis oo havainnut et olisin aiemmin ollut oviksen aikaan mitenkään herkempi tmv. Voihan olla että sattuu olemaan vaan herkkä fiilis, mutta kunhan ajattelen. :D
 
Mun oireet ennen plussaa olivat hyvin niukat. Menkkakivut alkoivat, mutta olivat ihan eri paikassa (en tiedä tunnistatteko te missä kivut olivat mutta mulla menkkakivut ovat keskellä ja alempana kun nyt ole sivuilla ja ylempänä, eli keltarauhanen varmaan), join siiderin sunnuntaina saunan yhteydessä ja tuli sellainen tunne että ei pitäisi (tätä en osaa selittää). Maanantaina alkoi röyhtäilyt, testasin ensimmäistä kertaa silloin ja oli niin haalea toinen viiva etten ihan ollut varma asiasta. Tiistaina kivut olivat niin kovat illalla, että olin varma menkkojen alusta taas. Keskiviikko aamulla tosiaan ei ollut tullut tippaakaan ja päätin tehdä suoraan CB digi. Jokin mussa sanoi että tee vaan, ja sieltä tuli 1-2 vko raskaana (dpo 14).

Tämän jälkeen oireet vahvistuivat; väsymys, jomotukset kokoajan melkein, närästys, hajuherkkyys, lämmin/kylmää vuorotellen, selkäkivut, lihasjäykkyys... Multa silti puuttuu vieläkin se kuuluisa pahoinvointi näin rv 5+6. Ehkä se on vielä edessä? Saa nähdä...
 
Takaisin
Top