Odotusajan vaatetus

Hepuliisa

Vauhtiin päässyt keskustelija
Keskustelu odotusajan vaatteille. Mistä ostatte äitiysvaatteita? Mitkä on lempparimerkkejä? Onko jotkut äitiysvaatteet aivan huteja tai mitä ilman ei voisi elää? Mitkä "normaalit" vaatteet toimii parhaiten?

Mä voisin haluta jotain suosituksia äitiys- tai imetysliiveille. Nykyiset rupee pikkuhiljaa tuntumaan vähän epämukavilta 😅

Itseltä nyt jonkinverran löytyykin vaatteita esikoisraskauden jäljiltä😄 Synnytyksen jälkeen pääosin näitä käyttänytkin kun eipä vanhat vaatteet enää mahtunutkaan😬🤭 mutta mekkoja löytyy muutamat mitkä menee, parit raskauslökärit ja ihan perustoppeja (myös parit imetystopit, mutta esikoisen kohdalla osittaisimetystaival päättyi 3kk ikäisenä). Imetysliivejä hommasin muutamat mutta niiden käyttö jäikin melkeen vallan🤭

Mä ostan vaan äitiysfarkkuja ja yhdet äitiyscollarit, muuten meen ihan normivaatteilla koko raskauden. Tai toki takki ehkä jos maha on iso kylmään vuodenaikaan. Mut mun lapset on syntyneet heinäkuu-joulukuu välillä ni omat takit on mahtuneet aina koko raskauden 😊 Musta äitiysvaatteet on tosi tylsiä ja aivan liian kalliita uutena omaan makuun. Esim normi mekot on helppo ratkaisu mahan kanssa, moni materiaali joustaa paljon. Huppareita ja neuleita itseltä ainakin löytyy mitkä mahtuu mahan kanssa. Mulla noi farkut ollut H&M ja Mamalicious.
Imetysliivit mulla on ollut KappAhl, sellaiset missä irroitettavat toppaukset. Oon kyllä käyttäny vasta synnytyksen jälkeen, musta ne on kauheen mallisia kaikki. Raskauteen oon ostanut vaan isommat normi liivit jos oon tarvinnut.

Mä ostan vaan äitiysfarkkuja ja yhdet äitiyscollarit, muuten meen ihan normivaatteilla koko raskauden. Tai toki takki ehkä jos maha on iso kylmään vuodenaikaan. Mut mun lapset on syntyneet heinäkuu-joulukuu välillä ni omat takit on mahtuneet aina koko raskauden 😊 Musta äitiysvaatteet on tosi tylsiä ja aivan liian kalliita uutena omaan makuun. Esim normi mekot on helppo ratkaisu mahan kanssa, moni materiaali joustaa paljon. Huppareita ja neuleita itseltä ainakin löytyy mitkä mahtuu mahan kanssa. Mulla noi farkut ollut H&M ja Mamalicious.
Imetysliivit mulla on ollut KappAhl, sellaiset missä irroitettavat toppaukset. Oon kyllä käyttäny vasta synnytyksen jälkeen, musta ne on kauheen mallisia kaikki. Raskauteen oon ostanut vaan isommat normi liivit jos oon tarvinnut.
Hyviä vinkkejä, kiitos! ✨

Mä epäilen että ainakin kevättalvella saattaa olla eri meininki takkien suhteen 😆 Sen näkee sitten ku sinne asti päästään!

@Hepuliisa joo tää olis ainut raskaus missä olis varmaan pakko ostaa toppatakki jos raskaus jatkuu loppuun asti 😁 joulukuu on ollut täällä melko etelässä lämmin, ei oo ollut kummankaan raskaudessa kovia pakkasia.

Mulla on ekan jäljiltä aika vähän mitään, ehkä yks paita ja yks mekko. Ehkä myös äitiystalvitakki? 🤔 Tykkään pukeutua mekkoihin ja raskauteen sopii moni jo kaapissa oleva. Mutta nyt täytyy seurata että koska masu tulee esiin, ekassa tuli joskus viikoilla 19-20, rakenneultran aikoihin. Silloinkin sai vielä löysällä yläosalla piiloon. Nyt varmaan tulee aiemmin näkyviin niinkuin seuraavissa raskauksissa yleensä. Pitää miettiä piilottamista, koska liian aikaisin en halua paljastaa asiakkaalle (olen konsultti).

Äitiysfarkut pitää ostaa ja varmaan olohousut myös, äitiyssukkahousut ja ehkä pari paitaa. Imetystoppeja suosin varmasti kotona, sellaisia saattaa olla vielä kaapissa? Ekassa raskaudessa en oikein löytänyt sopivia imetysliivejä, pitää tässä nyt etsiä paremmin. Mulla iso kuppi ja suhteessa pieni ympärys, niin normiliivienkin osto on hankalaa. Oon miettinyt sellaisen ”geeliliivien” ostamista mitä välillä näen somessa mainostettavan, loppuraskauteen siis.

Takaisin