Odotusajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hupsis_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis kyynel, mun ei tee yhtään mieli kahvia nyt.🥲 Ei se maistu edes mitenkään erilaiselle, mutta ei vain tee mieli.😅 Normisti juon aamu- ja päiväkahvin ja jos edes toinen jää välistä niin tuntuu että jotain puuttuu. Tänäkin aamun hörppäsin pienen hörpyn ja mies joi lopulta loput.😂

Siis kyynel, mun ei tee yhtään mieli kahvia nyt.🥲 Ei se maistu edes mitenkään erilaiselle, mutta ei vain tee mieli.😅 Normisti juon aamu- ja päiväkahvin ja jos edes toinen jää välistä niin tuntuu että jotain puuttuu. Tänäkin aamun hörppäsin pienen hörpyn ja mies joi lopulta loput.😂
Vahva sama 😩

Sama täällä🫣 kahvihimoon ei oo yksikään raskaus vaikuttanu, vaikka muuten tosi rajoittunut ruokavalio ollut pahoinvoinnin vuoksi 😅 tässä raskaudessa ei kyllä vielä oo pahoinvointi alkanut..

Mää rakastan kahvia mutta en yleensä pysty juoda sitä, koska menee vatsa ihan sekaisin. Nyt on kuitenkin vatsa ollut niin kovalla että oon sit juonut joka päivä yhden kupin (tosin pikakahvia)😄

Oon jatkanut teen juomista 1-2 isoa mukia päivässä. Mua kyllä vähän kolkuttelee takaraivossa kun ilmeisesti nyt jotain näyttöä alkaa olla että pienemmistäkin kofeiinimääristä voisi jotain haittaa olla.. Mustaa ja vihreää teetäkin saisi paria laatua kofeiinittomana, mulla vaan on yks tietty musta tee mitä juon kauramaidolla mikä on niin hyvää etten raaskisi luopua 🥲

Oon jatkanut teen juomista 1-2 isoa mukia päivässä. Mua kyllä vähän kolkuttelee takaraivossa kun ilmeisesti nyt jotain näyttöä alkaa olla että pienemmistäkin kofeiinimääristä voisi jotain haittaa olla.. Mustaa ja vihreää teetäkin saisi paria laatua kofeiinittomana, mulla vaan on yks tietty musta tee mitä juon kauramaidolla mikä on niin hyvää etten raaskisi luopua 🥲
Mä oon sen 1-2 pientä mukillista juonut mustaa teetä päivässä. Kofeiiniton tee sekä kahvi alkoivat oksettamaan, joten tuon määrän olen itselle suonut. Teetähän sai juoda reilusti enemmän, mitä kahvia.

Me ostettiin hyvää kofeiinitonta kahvia, mutta sitä maistettuani totesin, että nyt ei näköjään vaan tee yhtään kahvia mieli :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jotain lämmintä olis kyllä kiva juoda, onneksi glögikausi tekee tuloaan. Ajattelin ostaa töihin myös sellaisia kaakaoannospusseja, niin ois jotain hyvää ja lämmintä piristämässä työpäivinä. Haaveilin myös yksi päivä lämpimästä, itsetehdystä mehusta, sellaisesta kunnon mummon mehusta :red-heart:

Mä oon juonut nyt minttuteetä ja joskus kofeiinitonta kahvia, senkin juominen varmaan pian loppuu 😊 oon vältellyt kofeiinia kohta kaksi vuotta, en juo kahvia tai mustaa teetä, joskus saattanut ottaa kupin vihreää, kun muuta ei ole tarjoolla.

Eniten päänvaivaa aiheuttaa kaikki ruokakiellot, kun en halua tehdä ruokavaliomuutosta "näkyväksi" kun syö muiden kanssa, mutta usein tarjolla sellaista, mitä ei oikeen voi syödä, ainakaan kyselemättä 😅 tyylis tapas/chark/juusto-lautaset työjutuissa, graavatut ja savustetut kalat yms 🤪 tulossa nyt paljon sellaisia tapahtumia, joissa pitää osata jotenkin vältellä syömistä/juomista ilman, että muut kiinnittää huomiota 😅

Mitään ei tee mieli mut pahoinvointi iskee jos syömisestä on liian pitkä aika. :D Juominen onneks helpottaa, niin on mennyt paljon kivennäisvettä ja kofeiinitonta kahvia/teetä. Normaalisti oon kahvihirmu, mut nyt sitäkään ei uppoa kun 1/2-1 kuppi päivässä.

Alan olemaan niin kypsä näihin suolisto-oireisiin. Mulla on todella herkkä ibs vatsa ja parhaiten mulle sopii eläinperäinen täysin hiilariton ruokavalio sekä pätkäpaasto. Mutta tällä hetkellä ruokavalio on hyvin kaukana tästä. Pakko vain syödä mitä pystyy mut nää suolisto oireet on tosi raskaita ja lamauttavia. Toivon että kun pahoinvointi loppuu, niin voin palata vähintään vhh ruokavalioon, paasto tuskin onnistuu mut sitä sitten synnytyksen ja imetyksen jälkeen.

Takaisin