Odotusajan päiväkirja

Lilith88

Tietävä tietäjä
Elomammat 2018
Heinä-äidit 2020
Moikka! Onko teistä kukaan täyttänyt odotusajan päiväkirjaa? Itse askarreltu vai ostettu? Yritin googletella, montaakaan sellaista en löytänyt. Ajatuksena siis, että olisi esim yksi aukeama yksi viikko ja siihen voisi tehdä lmia merkintöjään. Millainen on maailma nyt (vaikka vaalipäivästä esimerkiksi oma merkintänsä), ensimmäiset oireet, miten sai tietää plussasta, ekat liikkeet, isän meiningit, suosikkinimiä jne. Ultrakuvatkin voisi liittää tähän ja myöhemmin vaikka neuvolakortin. Kirjan voisi antaa sitten joskus aikuiselle lapselle tai pitää itse. Olisi innostusta tällaisen ylläpitoon mutta tunnen itseni ja tiedän, että jos perfektionistina alan itse sellaista askartelemaan siitä ei koskaan tule ns. "valmista". Siksi valmis pohja olisi enemmän kuin hyvä, sitä voisi sitten muokata tarpeen mukaan! Google löysi esimerkiksi kirjan nimeltä Lapselliset. Siitä on kovin vähän muuten tietoa millainen sisältä.

Olisiki kellään siis kokemuksia? Entä oletteko ostaneet tai saaneet vauva-ajalle kirjaa nyt tai aikaisempien lasten kanssa? Tuliko täytettyä? Mitä suosittelette?
 
Mä kirjoitin sillon esikoisesta siihen ku saa apteekista ilmaseks. Joka viikko jtn pientä: liikkeistä, neuvoloista, hankinnoista yms yms.. Siin apteekin kirjassa on kyl tosi vähän sitä kirjotus tilaa..

Tästäkin raskaudesta oli tarkotua kirjottaa mut se on vähän niinku jäänyt:/
 
Ostin senmoisen kuin ”suloinen tarina sinusta”. Todella monipuolinen.raskaudesta synnytykseen j lapsen parivuotiaaks saakka. Tykkään kovasti ,voin laittaa kohta muutaman kuvan esimerkiks :)
 
Tästä voisi ottaa sata kuvaa kun kaikki sivut niin ihania. Hinta melko tyyris, mutta tätä saakin pitkää ja paljon täyttää. Kirja on siis 24kk saakka ja sisältää mm, synnytyskertomus iskältä ja äidiltä, tilaa kuville,esim kastekuva lomakuva 1wee kuva yms, lääkärikäynnit, ensi askeleet ja sanat ,päivähoidosta, hampaista, ruokahetkistä,paikka sairaalarankkeelle hiussuortuvalle käden ja jalanjäljille ja paljon paljon muuta :) tästä samasta kirjasta on ainakin 2 eri versiota. Omani näyttää tältä ImageUploadedByVau Foorumi1517350791.886063.jpg
 
Sain itse aikoinaan esikoista odottaessa tuon Lapselliset-kirjan. Täytin odotusaikana jonkin verran ja vähän enemmän esikoisen synnyttyä ja etenkin samaan aikaan kuin kuopuksen vauvakirjoja. Kiva ja hauska kirja!
 
Ei vitsit miten ihanalta vaikuttaa tuo suloinen tarina sinusta! Ensisijaisesti haluaisin nimenomaan odotusajasta omansa, mutta tämä meni ehdottomasti harkintaan! Kiitos vaivannäöstä vauhtihirmu :-) vitsit kun pääsisi pläräilemään molempia kirjoja, mutta sekä suomalaisessa että akateemisessa kyllä valitettavan huono valikoima näissä.
 
Sama homma. Ois kiva jaksaa kirjotella, mut tiedän että jäis kesken. Ihana kun jaksatte tehä :)
 
Lilith88, ethän Helsingissä satu asumaan? Kampin yläkerrassa Bebes liikkeen vieressä oleva (en muista nimeä nyt) myy tätä samaa kirjaa mutta sitä toista painosta ja siellä esimerkkikirja mitä voi selailla :)
 
Vauhtihirmu, en valitettavasti asu pk-seudulla. Kiitos kuitenkin vinkistä, kyllä sinne ajoittain asiaa silti on :-)
 
Mä oon myös täytellyt joka viikko siihen apteekista saatavaan kirjaan. Haluan dokumentoida jotenkin koska yritin kysellä äidiltä sen raskauksista ja sain aika ympäripyöreitä vastauksia kun ei äiti tietenkään muista 20v vanhoja asioita niin tarkasti. Aattelin että joskus on sitte hauska vertailla raskauksia.
 
Näyttääpä kivalle tuo Suloinen tarina sinusta. Sain esikoisen kohdalla "olet niin ihana" vauvakirjan ja se vaatii kyllä todella paljon askatelua joten taidan vaihtaa tuohon hiukan valmiimpaan.
 
Kiitos vauhtihirmu vinkistä! Asun itä-suomessa mutta ens viikolla on koulutus Helsingissä niin pitää käydä samalla ostamassa kun näytti netissä olevan aika huonosti :) mikä painos tuo sinun kirja on?
 
ImageUploadedByVau Foorumi1517569862.102026.jpg
Ja tämä on tosiaan siitä bebes liikkeen vierestä, mutta oli viimeinen kappale tätä samaa painosta ja sitten oli vaan sitä uudempaa :)
 
Mä kirjoittelen tärkeimpiä juttuja juurikin siihen apteekista saatuun kirjaseen :)
Jos sattuu löytymään jossain vauvakirja jossa odotus osio niin siirtelen tiedot siihen :)
 
Googlettelin kirjaa ja ainakin Pikkuvaniljasta saa tilattua. Luulenpa, että uskon nyt suositteluihin ja kuvien perusteella aivan ihana joten pistän tilaukseen! :Heartred Kiitos kaikille kommentoineille!
 
Minä kävin Helsingissä käydessä ostamassa tuon suloinen tarina sinusta- kirjan :) meinasin ensin että ostan sen kulta-aika lapsuuden(?) kun se on ollut minulla ja äitilläni, mutta tuo kirja oli niin kaunis ja monipuolinen etten voinut olla ostamatta :)
 
Takaisin
Top