Odotus ja imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sheidi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä neiti on nyt 11kk eli vielä vähän aikaa vois imettää. Neiti ei kyllä vaikuta olevan halukas luopumaan tissistä vielä, enkä kyllä ala vielä pakottamaankaan. Harmi vaan jos ei maitoa en kunnolla tuu :/

Mulla poika on tosiaan jo 1v 7kk täl hetkellä, luotan siihen et maidon tulo hiipuu ihan kohta ja loppuu vähän niin kuin itsestään :) Nyt on ollut pari kertaa jo semmonen päivä ettei pikku-ukkeli ole edes muistanut koko tissiä ennen kuin illalla nukkumaan mennessä. Olen itse tehnyt nyt jo jonkin aikaa niin että en tarjoa rintaa ollenkaan vaan lapsi tulee itse pyytämään kun sitä haluaa.

Neiti pyytää aamulla, iltapäivällä ja illalla. Muulloin en oo tarjonnukkaan. Alkuun selvästi nieleksii, mut sitten vaan imeskelee, eli maitoa ei varmaan tule paljoa. Tahtois kuitenkin roikkua tissillä. Lehmänmaitoa menee lisäks.

Auuu, just poika tissillä. Ei nää tissit ehkä yhtään herkemmät oo, mut kauhee ku toinen heruttelee niin että imee ja työntää samalla rintaa pois. Niin kuin kissanpennut tekee :D

Ja sisko kävi 2-kuisen tyttönsä kanssa. Vähän sai taistella että sai tytön syömään. Eipä tullut ikävä sitä avuttomuuden tunnetta mikä etenkin yöllä valtasi jos vauva ei ruvennut syömään. Aika avuton olo nytkin olo kun mielellään olisi siskoa/vauvaa auttanut.

Pakko pienesti hehkuttaa terkkaa. Kun sanoin et imetän edelleen niin sanoi että hyvä, ei häiritse raskautta jossei ala supistelee :) jee, pelkäsin vähän painostusta neuvolasta..

Hyvä juttu mannikka! :) Mä olen itse päässäni miettinyt tämän asian niin että jos kerta tulee raskaaksi imettäessä, niin ei se imettäminen voi haitaksi olla raskaudenkaan aikana :)
Tai että vähänkö luonto olisi "tyhmä" jos raskaudet voisi kyllä alkaa imettäessä, mutta ei jatkua.....
Ja tiedän että kaikenlaista sattuu, mutta näin niinkuin pääpiirteittän :)

Jep :) ja ihan hyvä et voi sitten kääntyä terkan puoleen jos on jotain kysymyksiä tai myöhemmin alkaa imetys supistaa :)

Meidän terkka kans suhtautui ihan kivasti tytön 1,5 v -neuvolassa, kun tiesi että olen raskaana, mutta lääkäri sanoi, että kannattaa lopettaa kun ei maidossa ole enää mitään ravinteita... mua lähinnä nauratti kyllä :D Mitäs haittaa siitä sitten on, tytölle kuitenkin tissi on ehkä maailman tärkeintä :D

Pakko kommentoida, vaikka en itse imetäkkään. Mun tissit sattuu nyt jo pelkästä kävelystä, eli en vois kuvitellakaan imettäväni näillä. Tsempit kaikille, mun mielestäni ainkin kannattaa jatkaa niin kauan kun lapset haluaa ja itse pystyy!

Mun tissiposkeni oli tosiaan 2 päivää syömättä ja nyt se on salaa tas kömpinyt öisin viereen ja kaivanut tissin suuhun :D

TuuHei, miulla taas ei oo rinnat yhtään kipeet, jopa vähemmin kuin viime raskaudessa :D vois kyllä jäädä imetys jos nännit/rinnat ois superherkillä..

Mä luulen, että imetyksen takia en juuri huomaa raskaudesta johtuvaa arkuutta :)

Tai sit ne tissit on jo "vauvamoodissa" eikä samalla tavalla kipeydy :) Meillä imettävillä on kuitenkin prolaktiinin eritys käynnissä mitä ei ensimmäistä odottavilla tai "ei imettävillä" ole kuin vasta synnytyksen jälkeen.

Ei mullakaan tee kipeetä, sillon ihan alussa oli muutama päivä kun oli snadisti epämiellyttävää mut en kyl huomaa mitään eroa nyt taas

Mulla oli nännit arat imetyksestä tässä jokusen viikon. Nyt ei niin enää. Ja taas mietin että että.... Tosin nyt raskaana imetys on vähän kuitenkin epämiellyttävää, tulee hieman huono olo. Mutta jaksan silti. Pienelle pojalle rinnat ovat niin tärkeät.

Vieläkö muut imettää? Meillä on tyttö itse vähentänyt. En tiedä onko heruminen vaikeempaa, itse en oo huomannu mitään eroa, ja saan kevyesti puristamalla helposti maitotipan. Pari kk sitten oli vielä 2-3 imetystä, yleensä illalla, aamulla ja päiväkodista tullessa, mutta nyt enää iltaisin. Toivoisin et jatkuis vielä jonkin aikaa, kun nyt niin helposti sujuu. Lapsi on 1 v 8 kk.

Päiväimetys on jäänyt, mutta illalla ja pari kertaa yöllä (ainoa mikä rauhoittaa itkukohtaukset) on vielä jäljellä. Tuntuu, että maitoa tulee vielä jonkin verran.

Meillä imetys loppui tuossa 1,5 kk sitten, kuopuksen ollessa reilu 1v1kk. Se oli vaan semmoista lussutusta iltatissillä ja sit vähän vahingossa loppui kun mies laittoikin poikaa nukkumaan :)
Kohta sitten uutta imetystaivalta :)

Meillä neiti lopetti tissin pyytämisen vähän 1v synttäreitten jälkeen, eli noin kk sitten. Liekkö sit maku tai heruminen muuttunut..

Takaisin