Odotus ja imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sheidi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sheidi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ilmoittautukaas jakamaan tuntoja imettävät odottajat! :D Mä siis imetän kuopusta (kohta 1v6kk) ja pojalle rinta onkin vielä todella tärkeä, syö päivisin ja öisinkin.. Jännällä odotan aiheuttaako imetys pahoinvointia, tai pahentaako sitä tässä seuraavien viikkojen aikana.. En haluaisi vielä kuitenkaan imetystä lopettaa. :)

Tää menee nyt yksinpuheluks mulla.. MUTTA imetys on alkanut tehdä kipeää.. :( Toiv. menee kipuilut ohi!

Voi Sheidi, mä en valitettavasti osaa kauheesti lohduttaa kun ei oo yhtään omakohtaista kokemusta, mutta mäkin toivon että kipuilut helpottaisi ja imetys onnistuisi vielä! Tsemppiä! Onkohan tällaiseen olemassa mitään apuvälineitä tai muita? :D

Itse imetän vielä esikoista muutaman kerran päivässä. Mulla ei ole kyllä arkuutta ollut. En osaa oikein auttaa :(

Minä imetän myös. Pahoinvointi on ollut kyllä voimakkaampaa entä edellisessä raskaudessa. Oon kyl lopettelemassa imetystä.

Mulla loppui maito ja tyhjän tissin imeminen teki niin kipeetä, etenkin kun imetyskerrat vaan piteni ja piteni, että oli pakko lopettaa. 3,5 kuukautta onnistui.
Toivottavasti sulle menee paremmin. Ja se maito taitaa loppua hetkellisesti lähes kaikilta, mutta jos jaksaa vaan imettää, niin maito tietenkin alkaa nousta uudelleen.

Mie imetän vielä! Pari-kolme kertaa päivään.. Ei oo tuntunu vielä erikoiselta. Katotaan kuin käy, vuoden ikään yritän ainakin (eli pari kk viel) mut jos sujuu, niin niin pitkään kun vaan neiti tahtoo. Saatan jopa vähän aikaa tandemimettää.. En oo kyl oikee viel miettiny :D

Mä imetän kans edelleen nuorimmaista täytti jouluaattona 1v6kk ja toistaseks ei satu. Meil tuntuu tissi kans olevan tosi tärkeä junnulle vielä ja ei mulla ole mikään kiirus vierottaa vielä. Täl hetkellä syö öisin kerran aamuyöstä ja päivällä vaihtelevasti 2-monta kertaa :D tuohon päivällä syömiseen vaikuttaa minkä verran ollaan liikenteessä ja onko terve vaiko kipee jne.

Onko teillä imettäessä tullut alamahatuntemuksia? Ei kyllä ainakaan supista, mut välillä tuntuu hassulle..

Hmm. Miulla ainakin menkkojen aikaan tuntu semmosia lieviä suppareita imettäessä.. Noh nyt ei kyllä oo ollu. Ehkä se liittyy siihen kun tuo neiti on vielä alle 1v. En hirveesti pelkää suppareita kun viime raskaudessa puolesta välistä eteenpäin tuli harkkasuppareita ja välillä kovempiakin ja mitään ei kuitenkaan tapahtunut ennen kuin vedet meni..

Mä imetän 1,5-vuotiasta pari kertaa päivässä ja nyt viimeisen parin viikon ajan lapsi viihtyisi rinnalla ihan loputtoman pitkään. Vaihtaa rintaa moneen kertaan ja saa kauheen raivarin kun yritän lopettaa. Voiko maitomäärä alkaa jo näin aikaisin vähentyä? Viikkoja 4+3 vasta takana. Toivoisin, että voisin vielä imettää ainakin pari kuukautta, jopa läpi raskauden, koska lapselle tissi on edelleen tosi tärkeä.

Ve22 oon huomannu saman ärsyyntymisen vauvassa, ja tullut myös siihen johtopäätökseen et maito on vähentynyt. Kyllä se imettämällä taas alkaa tulla :) rv 18 tais olla toinen kompastuskivi, mut eiköhän siitä selviä, kun tandemimettäjiä kuitenkin on.. Jos vaan raskausaika sallii ja neiti ei hylkää tissiä, voisin myös tandemimettää :) nyt rv5+2

Mä plussasin tänään, rv 3+6. Imetän vielä kuopusta kaksi kertaa päivässä, päiväunille ja iltaunille. Nuorimmainen kohta 1v 1kk. Olisin valmis lopettamaan imetyksen, mutta haluisin lapsen itse vierottavan... Kahtellaan nyt mitä tehdään :) jos vaikka saisi toisen kerran vähennettyä :)

Onko kukaan tässä vaiheessa huomannu mitään eroa verrattuna imetykseen enne raskautta? Alkuun tuntu et maito väheni, mut nyt tuntus tulevan normaalisti :) ja neiti pyytää edelleen yhtä usein tissiä..

Meillä on ehkä enemmän sellasta lutkuttelua, en tiedä olisko heruminen tiukemmassa kuin aiemmin. Tänään huomasin eka kerran, että rinnat oli vähän arat. Toisaalta ne on kyllä sitä vähän väliä muutenkin jos neiti jyystää hampailla tms.

Vieläkö porukka imettää? Neiti on nyt alkanut vetää raivarit aina tissin jälkeen kun tahtois vissiin jäädä vaan lutkuttelemaan.. Helposti menee joku vartti ja sit mie vihellän pelin poikki kun on jo hampaanjäljet tississä :rolleyes:

Tänään oli kiukuttelua, mutta johtui varmaan vaan tukkoisesta nenästä, kun ei ilma kulkenut sitä kautta.

Mä imetän edelleen, en tiä tuleeko mitään mut tyytyväisenä jätkä syö

Mä imetän päivä/yöunille :) Mut oisin kyl valmis lopettamaan... Tuntuu ettei pojallekaan ole niin tärkeä, enemmän se läheisyys kuin itse rinta/maito/imetys. En vaan osaa päättää mitä tekisi.... siis millä tyylillä lopettaisi, tuon iltaimetyksen meinasin eka jättää pois...
Vuoden ikään halusin imettää, poika tänään 1v 1kk :) En usko että nämä mun lopetushalut on tästä raskaudesta, varmaan ilmankin sitä olisin valmis lopettamaan.

Takaisin