Odotukset ja jännitykset

Keskustelun 'Kesäkuiset 2020' aloitti Vaapukka__, 26 syys 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vaapukka__ Aloittelija

Millaiset fiilikset tiel on nyt tulevasta? Odotus-/vauva-aikaan liittyen.

Odotukset:
    -Mä tykkäsin hirveästi mun raskausmahasta viimeksi, ja odotan nytkin sitä, että masu on selvästi näkyvillä
    -Odotan kovasti ultra-aikoja, ja nähdä että kaikki olisi hyvin. Myös sukupuoli kiinnostaisi.
    -Odotan tavallaan myös synnytystä. Vaikka se oli kivuliaan hetki mun elämässä, ja mietin siinä hetkessä, ettei ikinä enää, se oli tavallaan myös aivan huikea kokemus kun siitä selvisi.
    -Vauvaa ja häneen tutustumista, onko samaa näköä sisaruksen kanssa, onko millainen luonteeltaan.

Jännitykset:
    -Jännitön paljon enemmän vauvan terveyttä tällä hetkellä kuin esikoisen aikaan. Voiko kaikki mennä yhtä hyvin kuin viimeksi?
    -Miten voin rakastaa toista lasta yhtä paljon kuin esikoista?
    -Miten jaksaa taaperoarjessa kovilla raskausoireilla :wtf:
  2. twisted Rakastunut foorumiin Kesä-äidit 2020

Vaapukka, sulla on aika samat kun mulla kun olin tokasta raskaana ja kotona oli taapero :D hyvin jaksoin, jollain kahvin ja tahdon voimalla :)

Mun odotukset:
    - masun kasvu ja liikkeet
    - ultrat
    - synnytys

Jännitykset:
    - neljän kanssa selviäminen (onneks vanhimmat on jo koulussa)
    - sukupuoli ja monta siellä on :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. RanaRidibunda Tuttu foorumilla Heinämammat 2018 Kesä-äidit 2020

Odotukset

-et saisin olla hereillä synnytyksessä ja nähdä juuri vastasyntyneen lapseni (viimeksi kaikki päin helvettiä ja lopulta sektiokin nukutuksessa koska puudutus ei toiminut).

-et voisin tällä kertaa iloita raskaudesta enemmän. Viimeksi oli jatkuva epätodellinen olo ja tosi kurjat fyysiset fiilikset.

-ultrat ja neuvolakäynnit mullakin sellaisia kivoja, joita odottaa.

-vauvan liikkeet ja se et niitä voi nyt tunnustella jonkun kanssa (esikoisen kanssa, jos se tajuaa ja tuntee...) eikä tartte ihan yksinään ihmetellä.

Jännitykset

-kuinka esikoinen uhmaiässään reagoi tulokkaaseen, ja miltä tulokas näyttää.
    -montako kyydissä, olettama 1, ja kumpi tulee.

-kuinka fysiikka kestää, kun selkä ja muutama muukin paikka on aika rikki jo.

-Oma jaksaminen (jos olisikin hankala nukkuja tämä uusi vauva tms ongelmia) ja arjen toimiminen noin muuten.

Kai näitä tulee lisää tässä kun uskaltaa antaa itsensä miettiä ja tottua tähän tilanteeseen.
  4. Käkkärä Aloittelija

Odotan uuden oppimista, koska vauvoista ei mitään kokemusta aiemmin.
    Ja puolestaan en odota yhtään valtavaa mahaa.
  5. Haaveilija993 Aloittelija Kesä-äidit 2020

Mäkin odotan kovasti vatsan kasvua, liikkeiden tuntua ja sitä äitiyslomaa ja muuttuvaa arkea:Heartbigred opettelua äitiyteen ja siihen millainen yksilö lapsesta tulee ja kasvaa. Mitä piirteitä perii kummaltakin jne :) muutenkin koko raskausaika on täynnä uusia innostavia asioita kun ekat neuvolat ultrat jne.

Synnytystä en odota sillä sairaalassa ei ole koskaan tarvinnut potilaana olla vaikka siellä lähes asustelen työn puolesta kylläkin :hilarious:

Jaa tämä sivu