Odotukset ja jännitykset

Vaapukka__

Jostain jotain jo tietävä
Millaiset fiilikset tiel on nyt tulevasta? Odotus-/vauva-aikaan liittyen.

Odotukset:
-Mä tykkäsin hirveästi mun raskausmahasta viimeksi, ja odotan nytkin sitä, että masu on selvästi näkyvillä
-Odotan kovasti ultra-aikoja, ja nähdä että kaikki olisi hyvin. Myös sukupuoli kiinnostaisi.
-Odotan tavallaan myös synnytystä. Vaikka se oli kivuliaan hetki mun elämässä, ja mietin siinä hetkessä, ettei ikinä enää, se oli tavallaan myös aivan huikea kokemus kun siitä selvisi.
-Vauvaa ja häneen tutustumista, onko samaa näköä sisaruksen kanssa, onko millainen luonteeltaan.

Jännitykset:
-Jännitön paljon enemmän vauvan terveyttä tällä hetkellä kuin esikoisen aikaan. Voiko kaikki mennä yhtä hyvin kuin viimeksi?
-Miten voin rakastaa toista lasta yhtä paljon kuin esikoista?
-Miten jaksaa taaperoarjessa kovilla raskausoireilla :wtf:
 
Vaapukka, sulla on aika samat kun mulla kun olin tokasta raskaana ja kotona oli taapero :D hyvin jaksoin, jollain kahvin ja tahdon voimalla :)

Mun odotukset:
- masun kasvu ja liikkeet
- ultrat
- synnytys

Jännitykset:
- neljän kanssa selviäminen (onneks vanhimmat on jo koulussa)
- sukupuoli ja monta siellä on :D
 
Odotukset

-et saisin olla hereillä synnytyksessä ja nähdä juuri vastasyntyneen lapseni (viimeksi kaikki päin helvettiä ja lopulta sektiokin nukutuksessa koska puudutus ei toiminut).

-et voisin tällä kertaa iloita raskaudesta enemmän. Viimeksi oli jatkuva epätodellinen olo ja tosi kurjat fyysiset fiilikset.

-ultrat ja neuvolakäynnit mullakin sellaisia kivoja, joita odottaa.

-vauvan liikkeet ja se et niitä voi nyt tunnustella jonkun kanssa (esikoisen kanssa, jos se tajuaa ja tuntee...) eikä tartte ihan yksinään ihmetellä.

Jännitykset

-kuinka esikoinen uhmaiässään reagoi tulokkaaseen, ja miltä tulokas näyttää.
-montako kyydissä, olettama 1, ja kumpi tulee.

-kuinka fysiikka kestää, kun selkä ja muutama muukin paikka on aika rikki jo.

-Oma jaksaminen (jos olisikin hankala nukkuja tämä uusi vauva tms ongelmia) ja arjen toimiminen noin muuten.


Kai näitä tulee lisää tässä kun uskaltaa antaa itsensä miettiä ja tottua tähän tilanteeseen.
 
Odotan uuden oppimista, koska vauvoista ei mitään kokemusta aiemmin.
Ja puolestaan en odota yhtään valtavaa mahaa.
 
Mäkin odotan kovasti vatsan kasvua, liikkeiden tuntua ja sitä äitiyslomaa ja muuttuvaa arkea:Heartbigred opettelua äitiyteen ja siihen millainen yksilö lapsesta tulee ja kasvaa. Mitä piirteitä perii kummaltakin jne :) muutenkin koko raskausaika on täynnä uusia innostavia asioita kun ekat neuvolat ultrat jne.

Synnytystä en odota sillä sairaalassa ei ole koskaan tarvinnut potilaana olla vaikka siellä lähes asustelen työn puolesta kylläkin :hilarious:
 
:woot:Odotukset:
- Ultrat
- Masun kasvu
- Raskaudesta kertominen läheisille
-Sukupuoli

:nailbiting:Jännitykset:
-Pikkuisen terveys
-Miten jaksan raskausajan taaperon kanssa.
-Miten esikoinen suhtautuu uuteen sisarukseen.
 
Odotan :
- vauvan liikkeiden tuntemista ( edellisellä kerralla istukka edessä ja kohtu kallellaan taaksepäin niin liikkeet tuntui aika myöhään )
- sitä että pääsee vauvaa sylittelemään ja hoitamaan
- äitiyslomaa !
- sitä että töissä voi kertoa ja saan hyvällä omalla tunnolla vähän himmata , kun oon vähän sellainen tukka putkella menijä töissä.
- vauvanvaatteiden ja äitiyspakkauksen hypistely

Jännitykset
- synnytys ( viimeksi ei ollut hyvä kokemus )
- Se jos sairaalaan joutuu pidemmäksi aikaa jäämään vauvan kanssa. Viimeksi olin 10 päivää ja vauvan kanssa yhdessä siitä 7päivää ja oli kyllä kamalaa , kun en oikein saanut edes nukuttua.
- vauvan unirytmi ( esikoinen on aina ollut huono nukkumaan ) , Toivon todella että tää vauva tulisi uniasioissa isäänsä eikä muhun!
- 4 -vuotiaan ja vauvan kanssa arki. Varsinkin kun isomman hoito varmaan joudutaan lopettamaan sitten. Lähinnä siinä arjeassa jännittää, jos vauva ei nuku yöllä eikä esikoinen enää päiväunia niin mä en nuku ikinä.
 
Odotukset:
-ensihetket vauvan kanssa
-äitiysloma
-pikkuvaatteiden/tavaroiden hypistely
-vauvan liikkeet
-imeytys

Jännitykset
-Arki kolmen lapsen kanssa
-synnytys (edellinen oli kaamea kokemus)
-läheisille kertominen(tulee täysin puskista, niin meille itellekkin
-ultrat
 
Odotan:

- ekaa neuvolaa (8.11)
- ultraa
- mahan kasvua
- muille kertomista
- ylipäätään kaikkea mitä raskaus tuo tullessaan, koska kyseessä esikoinen ja erittäin odotettu sellainen :love017

Jännitykset:

- oma jaksaminen (opiskelen amk:ssa ja käyn 100% töissä)
- vartalon muuttuminen, vaikka odotan vatsan kasvua niin samalla hirvittää kuinka pullea musta tulee loppujen lopuksi :nailbiting:
 
Odotukset:
- Ultrat
- Vatsan kasvu
- Pienten vaatteiden ostelu + muut vauvatavarat
- Vauvelin sukupuoli

Jännitykset:
- Jännittää, että meneekö kaikki varmasti hyvin
- Olen lyhyt (151cm) ja pienirakenteinen, miten synnytys jne onnistuu
- Miten arki uuden perheenjäsenen kanssa sujuu meidän pienessä 42 neliön kaksiossa.. iiks
- Lopuille läheisille kertominen
 
Muokattu viimeksi:
// poistin kun teksti tuli monta kertaa :D
 
Muokattu viimeksi:
Minulla ei ole varsinaisesti vielä odotuksia. Jännitän vaan että meneekö tämä kesken. Odotan joka vessa käynnillä tuleeko pyyhkiessä verta, niin kuin viime raskaudessa kävi. Alkoi verta tihruttaa ja keskenhän se meni. Ehdin käydä ultrassakin ja siellä näkyi viikkoihin nähden huomattavasti pienempi alku. Tästä jo reilu vuosi ja oikeastaan se vuosi meni että alkoi edes ajatella, että haluaisi enää yrittää. Lapsia on ennestään jo kaksi. En uskalla vielä laittaa nimeäni edes tuonne odottajien listalle jos menee kesken. Varovaisesti kuitenkin täällä jo katselemassa.
 
Jännittää ensinnäkin se varhaisraskauden ultra, onko tuolla kukaan kyydissä, toiseksi jännittää kertoa töissä, oon kuitenkin sijainen, mietityttää työsuhteen jatkoin. Vähän jännittää myös kertoa isovanhemmille, varmaan luulevat että meillä jo lapset tehty koska nuorempi jo melkeen 6v. Jännittää myös miten nuo isommat suhtautuu vauvaan. Ja miten perheen dynamiikkaa muotoutuu uuden tulokkaan myötä.


Odotuksia, no hmm. Ainakin vatsan kasvua odotan ja sitä kun tuntuu ekan kerran liikkeitä :love7 Odotan tavallaan että pääsee kertomaan tästä ihanasta salaisuudesta, vaikka se jännittävää onkin.
 
Odotukset
Ihana raskausaika pahoinvointien jälkeen. Oon aina tykännyt olla raskaana :happy:
Odotan jo nyt kyllä myös kaikkea ihanaa vastasyntyneeseen liittyvää huumaa, kuten söpöt pienet vaatteet ja varpaat, vauvan tuoksu, onnellisuus ja kiitollisuus aina huipussaan mulla synnytysten jälkeen.

Jännitys
Jännittää ihmisten reaktiot kun kuulevat raskaudesta. Ihme kyllä keskenmeno ei tällä hetkellä pelota, on jotenkin varma olo. Jännittää toki meneekö kaikki hyvin, raskaudessa kun on monta niin erilaista vaihetta ja riskejä aina olemassa. Vanhin lapsi jo arvasi kun voin pahoin, jännittää miten kaksi pienintä ottaa uutisen. Tyttö kylläkin ilmoitti jo viime vuonna että hän tilaa sitten siskon, ei kuulemma kestä enää yhtään veljeä.
 
Odotukset:

Mulla on takana useampi keskenmeno, joten en ole uskaltanut kovin pitkälle tässäkään raskaudessa suunnitella. Tällä hetkellä odotan 26.11. olevaa ultraa ja toivon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin, vauva on kunnossa ja sydän lyö niin kuin kuuluukiin. Seuraavana alan jännittämään varmaan sitä seuraavaa ultraa :grin Kunhan vain pääsisi tuohon 12. viikkoon turvallisesti niin uskaltaisi suunnitella jo enemmän.
Suurin odotus on siis, että kaikki menee hyvin ja saataisiin vihdoinkin oma lapsi elävänä syliin asti :Heartbigred

Jännitykset:

Jännitykset liittyvät samoihin asioihin kuin odotukset. Jännitän, meneekö kaikki hyvin. Jännitän saadaanko vihdoin oma rakas lapsi. Jännitän jokaista oirettani ja oireettomuuttani. Jännitän seuraavaa ultraa.

Suurin jännitys on sama kuin suurin odotus. Jännitän saadaanko vihdoinkin oma lapsi elävänä syliin asti :Heartbigred
 
Muokattu viimeksi:
Jännittää nyt miten vauva voi kun takana on viikon reissu Roomassa ja kipuilua on ollut tavallista enemmän reissussa. Mitään muuta hälyttävää ei ole joten en sinänsä ole huolissani.
 
Mua jännittää ihan hirveästi millainen vauvan luonne on ja miten pärjään niin pitkään vauvan kanssa kotona. Synnytys pelottaa ihan hulluna..
 
Takaisin
Top