Odottajan talvivaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Pakkasia alkaa hiipiä jo eteläiseen Suomeenkin ja talvi tulee väistämättä. Tai no, tulee jos tulee, ilma joka tapauksessa viilenee. Miten te muut odottajat pukeudutte talvella ison mahan kanssa? Oletteko hankkineet äitiystakin? Entä millaiset housut jalkaan?

Itse en ole raaskinut ostaa, kun maksavat aika paljon ja menisi vain yhden talven. Kolmatta lastakaan ei ole suunnitelmissa eikä varmaan seuraavana talvena menisi edes kantotakkina. Ellei vielä tule sopivaan hintaan käytettynä vastaan taidan mennä tämän talven miehen takeilla. Ovat sen verran reiluja että vatsa mahtuu hyvin sisään. Hihat on kyllä vähän pitkät, mutta tällä mennään. Saa niistä onneksi hihansuun kiristettyä pysymään ranteen kohdalla. Olen sen verran palelevampi kuin mies, ettei pitäisi olla edes ongelmana, että tarvittaisi kumpikin samaa takkia samaan aikaan. Miehellä on kuitenkin aina ohuempi kuin itselläni. Housujen suhteen on sitten isompi ongelma. Omat toppahousuni ei sovi ja niitä ei voi mieheltä lainata. Lahkeet olisi auttamatta ihan liian pitkät. Ehkä vain laitan leggingsit äitiyshousujen alle enkä mene pulkkamäkeen. Sen välttäminen ei välttämättä ole kovin vaikeaa näin etelässä. Laskettu aika on kuitenkin jo lähellä, jos tänne pulkkailukelejä tulee. (La on tammikuussa.)

Mie aattelin mennä näillä nykyisillä vaatteilla niin pitkälle ku pääsen. Moni takki on sellainen, että niihin saa mahalle tilaa.
Kerrospukeutuminen, ajattelin ehtiä jotkut mammaleggarit, tuskin hirveen kylmä talvi tulee tästäkään :thumleft
Luulen, että pärjään loppuun asti sit metsästyspuvun kanssa, toisen housut on henkselihousut, ni ei tarvi ees laittaa vetoketjuu kii :p

Minäkään en raaskinut ostaa kallista äitiystoppatakkia vaan löysin ison, pidemmän toppatakin alemyynnistä todella edullisesti ja mun työkaveri lupas käsityöihmisenä muokata sitä kasvavalle vatsalle. Ei toivoakaan että vanhat takit menis enää. Ostin mammajegginssit joiden alle menee tarvittaessa vaikka thermolegginssit. Mulla on jossain varastossa toppahousut joita käytin sillon ku painoin 40kg enemmän niin toivon että ne menis sen mitä vähä niitä tarvii.

Taidan tyytyä kerrospukeutumiseen ja pidän takkeja sit auki koska en jaksaisi millään ostaa mitään toppatakkia ns turhaan :dontknow

Ostin alesta kivan takin, johon maha mahtuu mutta jota voin käyttää kyllä seuraavinakin talvina ilman mahaa. Toppahousuja en juuri käytä, mutta jos sattuisin nyt talvella tarvitsemaan, niin ehkä jotkut kirpparilta tms. Neljäs lapsi tulossa, kuopusta odotin talvella, mutta maha oli maltillisen kokoinen ja kaikki omat talvivaatteeni mahtuivat tarvittavan ajan päälle.

Syksyllä olen käyttänyt äitini vähän isompia ulkohousuja vetskari ja nappi auki. Mama-toppahousut sain lahjaksi juuri, en olisi itse raaskinut ostaa.

Takissa menee vielä myös äitini pari kokoa isompi, mutta siirryn sitten miehen takkeihin jos se ei riitä helmikuun loppuun asti (tod näk ei). Kaupoille ja töihin voi viilettää takki auki, mutta koiran kanssa ulkoillessa pakko viritellä joku :D

Mulla melkein polviin saakka tuleva äitiystoppatakki ja sillä pärjään. Löytyy kokoa liian isot toppahousut ja niitä ajattelin tarvittaessa jollain ponnariviritelmällä pitää sen mitä tarvitsee. Työmatkoilla ulkoilua tulee n. 15 min/suunta, joten sen pärjään kyllä farkuilla ja tarvittaessa alla sukkahousut/Legginssit.
Aiempina vuosina olen saanut omat takit mahtumaan aika pitkään, pidemmissä on jotenkin ollut silti tilaa mahalle + miehen takkia ihan viimeisinä viikkoina lainannut.
Legginssit tuulihousujen alla myös riittänyt aiempina talvina. Jostain syystä tykkään ilmeisesti liian isoista ulkoiluhousuista joustavalla vyötäröllä, mahan kanssa nimittäin mennyt loppuun saakka.

Mulla kaikki takit jääneet jo melkeimpä pieniksi (rv26 nyt) ja mä en kyllä mitenkään pärjäis kulkea takki auki kauppareissujakaan talvella, sen verta viluinen oon niin ostin käytettynä torista hyvän pitkän äitiystoppatakin :) lähetyskuluineen meni n. 20e joten musta hyvä ostos. Myös kaverilta sain kympillä hänen vanhan isomman koon normitalvitakin toiseksi vaihtoehdoksi esim. ulkoiluun. Toppahousuja käytän muutoinkin vain harvoin mut jos niitä tulee tarviimaan niin yritän viritellä omiin toppiksiin sit jotku henkselit millä oysyis ylhäällä mutta en tiedä onko toteutuskelpoinen idea.

Mulla rv21 ja tähän saakka olen pärjännyt vanhoilla vaatteilla (joogahousut etätöissä :), mutta nyt sitten ostin ekat äitiyshousut ja alle tarvittaessa äitiysleggarit tai sukkahousut. Takkiasia alkaa jo olla ongelma, mutta lainana varmaan äidin isompaa, A-linjaista takkia. Yritän pitää hankinnat minimissä, kun varmaan tämä esikoinen jää myös kuopukseksi. :) Hyvä vinkki tuo talvitakin ostaminen käytettynä esim. Torista!

Sain edesmenneen isäni vanhan metsästystakin, joka vielä mahtuu päälle. Lisäksi ostin villakangasta ja tikkivuorin, teen viitan. Sitä voi käyttää myöhemminkin. Luhkka ois ihana, mutta ehkä edestä avattava viitta on käytännöllisempi.

Mä ostin nyt alessa Reserved-kaupasta(Hki) reilunkokoisen talvitakin, A-linjaisen. Toivottavasti maha mahtuu myös parin kuukauden päästä. Rv 21. Ajattelin,että en halua maksaa äitiystalvitakista, jos pärjää halvemmalla yhden sesongin.

Takaisin