Odottajan hammastarkastus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiesitkö, että raskaana hampaat reikiintyvät herkemmin ja monille tulee ientulehduskin? Hampaiden huolto onkin tärkeää sekä sinulle että sikiölle! On suositeltavaa käydä hammastarkastuksessa raskauden toisella kolmanneksella. On kuitenkin valitettavan vaihtelevaa, kerrotaanko tästä neuvolassa ja kuinka käytännössä pääsee hammastarkastukseen. Täällä lisätietoa raskauden vaikutuksesta hampaisiin.

Aiotko sinä käydä hammastarkastuksessa? Onko ajan saaminen sinun alueellasi helppoa vai suorastaan mahdotonta?

Pitäisi käydä. Edellisestä kerrasta on liian pitkä aika. Neuvolassakin mainitsi asiasta. No varaan ehkä ajan sitten kun varmasti ei enää kurkun/suun tökkiminen yökötä😅. Meillä saa ainakin lapsille aikoja. Jännä nähdä miten aikuisille. Muistan tosin että puoliso kävi olisko vuosi taaksepäin tarkastuksessa ja sai ajan. Ei tosin ihan naapurista🤔

Ei tarvii onneksi käydä, koska kävin juuri ennen raskautta tarkastuksessa 😊 pahoinvoinnin vuoksi olisi tosi haastavaa käydä raskausaikana.

Mulla on sattumalta just ens viikolla hammaslääkäri, jonoon tosin menin jo kauan ennen kuin tulin raskaaksi. Saa nähdä miten onnistuu pahoinvoinnin vuoksi🙈

Hyvä nosto! Varasin ajan äskettäin, sain ajan 4kk päähän, eli saa hyvinvointialueesta riippuen varautua jonottamaan 😁

Kävin kans just ennen raskautta suuhygienistille ja sanoi, että lääkärintarkastuskin alkaa olla ajankohtainen ja laittoi noin 6kk mittaiseen jonoon. Eli lähes 2/3 ehkä edelleen silloin menossa

Mä kävin pari viikkoa sitten korjauttamassa yhden paikan ja hammaslääkäri nopeasti katsoen ei huomannut mitään isompaa olevan pielessä, mutta tarkastusaika on tulossa helmikuun loppupuolella eniveis. 😊

Pitäis käydä mut saapi nähän millon onnistuu saada aikaa tääl helsingis 😂

Mulla oli just eilen tarkastus 🙏 jännitti etukäteen pahoinvoinnin takia, mutta oli onneksi nopea ja uusi tarkastus sovittu nyt ensi syksylle 🙏

Suuhygienistillä kävin kesällä ja hammaslääkärissä puolitoista vuotta sitten. Kaksi vuotta on väli mitä hammaslääkäri suositteli, ja sitä olin ajatellut odottaa, mutta ehkä sitä voisi käydä jo tuossa toisella kolmanneksella, niin ei tarvitse sitten kesällä miettiä minne vauvan laittaa hammaslääkärikäynnin ajaksi :grinSaisi tuota Epassin hyvinvointisaldoakin käytettyä, kun se aina tuppaa jäämään. Neuvolassa puhuttiin asiasta, mutta ei varsinaisesti patisteltu hammaslääkäriin.

Takaisin