Odottaja, saatko tukea?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Artikkelissamme kerrotaan tutkimuksesta jossa kerrotaan kuinka iso merkitys stressillä ja toisaalta odottajan saamalla tuella on raskauden ja synnytyksen suhteen. Tämä sai miettimään, saako odottajat tarvitsemansa tuen.

Saitko sinä riittävästi tukea? Tuliko tuki lähipiiriltä vai ulkopuolelta esim. neuvolasta?

Itse koen saaneeni niin mieheltä kuin muutenkin lähipiiriltä riittävästi tukea odottaessani. :)

Minulla on ihana mies, molempien perheet ja ystävät tässä rinnalla :love017

Olen saanut tukea kaikilta muilta, paitsi yhdeltä ”ystävältäni” joka alkoi syytellä minua siitä etten ole muka kiinnostunut keskustelemaan hänen kanssaan. Olin siis tuossa vaiheessa oksentanut kolme päivää putkeen, enkä ollut ihan iskussa. En ole jaksanut jutella juuri kenenkään muunkaan kanssa pahoinvointini vuoksi.
Hän haukkui minut aivan pystyyn kun kerroin että kaipaisin ennemmin tukea kuin syytöksiä tässä tilanteessa.

Otin asian raskaasti, mutta toisaalta nyt ymmärrän ettei hän mikään oikea ystävä ollutkaan.

Olen saanut tukea kaikilta muilta, paitsi yhdeltä ”ystävältäni” joka alkoi syytellä minua siitä etten ole muka kiinnostunut keskustelemaan hänen kanssaan. Olin siis tuossa vaiheessa oksentanut kolme päivää putkeen, enkä ollut ihan iskussa. En ole jaksanut jutella juuri kenenkään muunkaan kanssa pahoinvointini vuoksi.
Hän haukkui minut aivan pystyyn kun kerroin että kaipaisin ennemmin tukea kuin syytöksiä tässä tilanteessa.

Otin asian raskaasti, mutta toisaalta nyt ymmärrän ettei hän mikään oikea ystävä ollutkaan.

Olipa ikävää käytöstä. Luulisi ystävän ymmärtävän ettei huonovointisena ja oksentelusta väsyneenä ole hirveän juttutuulella. :sour:

Olipa ikävää käytöstä. Luulisi ystävän ymmärtävän ettei huonovointisena ja oksentelusta väsyneenä ole hirveän juttutuulella. :sour:

Näin on, ja kaikki muut sen ymmärtävätkin. Mutta annan hänen olla omassa arvossaan, en kaipaa nyt ylimääräistä stressiä tai negatiivisuutta. Haluan viettää aikaani niiden kanssa joiden kanssa on mukavaa olla ja joiden seurassa on iloa, sitten ehkä meidän vauvastakin tulee iloinen :hug003

Takaisin