Nuvaringin lopetus ja raskautuminen

Itse siis lopetin nuvan käytön ja haaveissa "iltatähti" [emoji4] Edelliset raskaudet tärpänny heti, tarvi tyyliin vain ajatuksen miehestä [emoji16]
 
Sama tilanne täällä :) kaks ekaa raskautta on alkanu ekasta yrityksestä mutta nyt... lopetin nuvaringin maaliskuun alussa ja ei ole tärpännyt. Mulla oli myös yksi 54pvn kierto !! Niin pitkää mul ei oo ollu koskaan aiemmin. Siinä kierrossa ovulaatio jäi ilmeisesti myös tulematta. En tiiä liittyykö tämä nuvaringiin mutta näin meillä :)
 
Mulla oli nuvaringin jälkeen epäsäännöllinen kierto (kp25-46). Ennen nuvaa meni muutama vuosi ilman ehkäisyä, jolloin kierto oli säännöllinen. Söin terolut-kuurin 3 kk ja nyt ensimmäinen normaali kierto meneillään ja sain jopa ovulaation tikutettua. Vuoden sitä yritin tikutella turhaan, mutta liekkö edes ollut joka kierrossa. Yritystä nyt takana reilu vuosi. Vielä ei siis ole tärpännyt, mutta ainakin nyt on "lupaavia" oireita. Saas nähdä :)
 
Nuvan otin 27.6 pois menkat alkoi 2.7 kesti 4pv. Nyt kovat alavatsakivut ollut paripäivää.. Kävin otattamassa papan ja pissa katsottiin samalla se oli puhdas.. Mitäköhän tää on.. [emoji30]
 
Nuvan otin 27.6 pois menkat alkoi 2.7 kesti 4pv. Nyt kovat alavatsakivut ollut paripäivää.. Kävin otattamassa papan ja pissa katsottiin samalla se oli puhdas.. Mitäköhän tää on.. [emoji30]

Mulla meni kroppa ihan sekasin kun lopetin nuvaringin. Olin aivan varma että olen raskaana koska oli niin rajut oireet! Rinnat todella kipeät, vatsa kipeä jne. Jne. Tilanne rauhoittui seuraavassa kierrossa :)
 
Mulla meni kroppa ihan sekasin kun lopetin nuvaringin. Olin aivan varma että olen raskaana koska oli niin rajut oireet! Rinnat todella kipeät, vatsa kipeä jne. Jne. Tilanne rauhoittui seuraavassa kierrossa :)

Siis mulla oli tuo vatsakipu mikä oli ja meni mut viikkotakaperin alkoi pahoinvointi, turvotus ja tissikipu, piti hakee jo r.testikin et joko tärppäs mut eilen alkoi menkat.. Toki sitä jotenkin kuulosteli kaikkia oireitakin kun pikkuinen on toiveissa..
 
Meillä maaliskuussa jätetty Nuvaring pois, ehkäisyn poisjätön jälkeen kaksi ensimmäistä kiertoa säännölliset mutta kolmas kierto venyi parin kuukauden mittaiseksi (touko ja kesäkuussa ei menkkoja). Joten eikun gynelle ja terolutien avulla uusi kierto. 3kk teroluteja kierron tasaamiseen, nyt ensimmäinen kierto ilman niitä ja yk 6 siis meneillään. Jospa tämä nyt olisi se kierto :Heartred
 
Kun luettiin pikkukakkosta yrittää niin Lopetin Nuvaringin helmikuussa 2015 kesken kierron, kun mies näyttikin yllättäen vihreää valoa. Menkat alkoi viikko sen jälkeen ihan normaaleina. Ja kuukauden päästä teinkin positiivisen raskaustestin. Eli yk1 tärppäsi.
 
Oon useamman vuoden pitänyt aina 3 rengasta putkeen eli joka 10.s viikko on ollut tyhjennysvuoto. Onkohan sillä merkitystä, että otanko renkaan pois 8 vai 9 vkon kohdalla. En jaksais odotella. Ja luulisin ettei mulla mitään järkevää kiertoa kuitenkaan ole...?
 
Mulla tulo kaks-kolme kiertoa renkaan lopetuksen jälkeen normaalisti ja sitten...
Alkoi ovuloimattomat kierrot. Ne venyi ja paukkui 40-80 välillä. Aloin lopettamaan niitä teroluteilla ja niitä söin puolisen vuotta. Nyt tullut reilun puolen vuoden ajan normaaleja ovulatorisia kiertoja, mutta siis puolitoista vuotta meni minulla.
 
Takaisin
Top