Nurina ketju

Minustakin emppuli saat olla tuossa tapauksessa itsekäs. Toinen ajatus oli, että kerrot vähän tilannetta ja toivot että tankkais vaikka auton ennen kuin pääsette hoitamaan asiat. Luulisi ymmärtävän :)

Ihania kihlajaisia Unelma <3 tuttuja ne on kun paikalle tulevat, että tuskin niin tarkkoja joka asiassa ovat, eli stressiä vähemmälle ja nauti päivästänne :)

Käytiin eilen päiväseltään festareilla lähikaupungissa. Aika karua oli huomata et kroppa ei tosiaan oo enää entisensä. Lyhytkin kävely kiristää alamahan tosi kipeeksi, jalkoja särki ja vähän väliä piti päästä istumaan eikä sekään oikein auttanut. Pari bändiä jaksoin jorata koko keikat mut illan viimeisen aikana piti luovuttaa kesken ja mennä välillä istumaan ja ottaa rauhallisesti. Reilun kilsan kävely yöllä takaisin parkkikselle oli ihan tuskaa alamahan kiristyksen takia.
Yöllä pohkeet kramppaili ja koko keskikroppaa särki ja aamulla olo oli ihan krapulainen. Voi jee
Mut nyt on taas hyvä olo ja huiput festarit oli, pakko vaan tajuta antaa itselleen vähän armoa et ei vaan pysty enää niin kuin ennen.

Neljä viikkoa syöty kortisonia nivelkipuihin, ja ei mitään tehoa.
Tänään sitten nosti veden vasempaan polveen. Toivottavasti helpottaisi ennen maanantaita, ettei tarvitse käydä lääkärissä.

Neljä viikkoa syöty kortisonia nivelkipuihin, ja ei mitään tehoa.
Tänään sitten nosti veden vasempaan polveen. Toivottavasti helpottaisi ennen maanantaita, ettei tarvitse käydä lääkärissä.

Voimia! <3
Reumaa vai nivelpsori?
Toivottavasti pian helpottaisi ja ei tarvisi pukteerausta tai lisäroppia.. :/
Itsellä nivelreuma (remissio onneksi) ja odotan mitä synnytyksen jälkeinen tuo tullessaan..

Voimia! <3
Reumaa vai nivelpsori?
Toivottavasti pian helpottaisi ja ei tarvisi pukteerausta tai lisäroppia.. :/
Itsellä nivelreuma (remissio onneksi) ja odotan mitä synnytyksen jälkeinen tuo tullessaan..

Minulla oireilee aina raskaudessa lastenreuma kipuna, tosi mukava kun ei ole mitään lääkkeitä mitä tähän voisi käyttää kun kaikki kokeiltiin jo edellisen raskauden aikana.

Apua, voiko lastenreuma siis "puhjeta uudestaan" raskaudessa?? Mulla siis polvissa ollu nestettä(nyt onneks näyttäs rauhottuneen), mutta ei kukaan halaistua sanaakaan maininnut, et vois lastenreumasta johtua... muutenkin niitä nivelkipuja nyt ollut melko paljon. Mulla on tauti ollu kyl remissios jo liki parikyt vuotta,mut en ees tiennyt, et vois uudestaan tulla.... jännä, ettei neuvolas sitä kertonut, testattii vaa kilpirauhanen ja diabetes ja kun ei ollu ne niin kaikki on kuulemma kunnossa eikä maha mitää(nestettä ny vaa tulee)..

Apua, voiko lastenreuma siis "puhjeta uudestaan" raskaudessa?? Mulla siis polvissa ollu nestettä(nyt onneks näyttäs rauhottuneen), mutta ei kukaan halaistua sanaakaan maininnut, et vois lastenreumasta johtua... muutenkin niitä nivelkipuja nyt ollut melko paljon. Mulla on tauti ollu kyl remissios jo liki parikyt vuotta,mut en ees tiennyt, et vois uudestaan tulla.... jännä, ettei neuvolas sitä kertonut, testattii vaa kilpirauhanen ja diabetes ja kun ei ollu ne niin kaikki on kuulemma kunnossa eikä maha mitää(nestettä ny vaa tulee)..

Eihän reuma sinänsä koskaan häviä mihinkään, ja saattaa sitten aktivoitua vuosienkin päästä.
Itsellä on ollut raskaudet laukaiseva tekijä, sinänsä tulehduksia ei ole mutta kipuja senkin edestä.
Ilmeisen harvinaista on että raskaus pahentaa reumaa, kun yleensä se aktivoituu vasta synnytyksen jälkeen jos on pahentuakseen.

Näin olen kuullut myös.. Valitettavaa Jaama että helpotuksia ei ole löytynyt! Jaksamiseen vaikuttaa varmasti.. :(

Itsellä ollut muutama aktiivivaihe neljän vuoden sisään joten en "innolla" odota. Jäykkyys ja korotukset pysyneet suhteellisen vähällä raskauden aikana ja Toivon että pitkälti jälkeenkin. Eihän aktivoitumiselle mtn voi mutta olisi lottovoitto jos vauva-aikaa ei joutuisi kärvistelemään kivuissa ja olemaan toimintakykyinen.

Eniten tässä tosiaan ärsyttää se 24/7 särky ja kun aamuisin olet jäykkä kuin rautakanki. Esikoisen hoitaminen alkaa välillä olemaan tosi haasteellista varsinkin nostelujen osalta.
Mutta tällä mennään ja onneksi tämän jälkeen meidän lapsiluku on täysi.

Eniten tässä tosiaan ärsyttää se 24/7 särky ja kun aamuisin olet jäykkä kuin rautakanki. Esikoisen hoitaminen alkaa välillä olemaan tosi haasteellista varsinkin nostelujen osalta.
Mutta tällä mennään ja onneksi tämän jälkeen meidän lapsiluku on täysi.

<3 feel u

Jahas. Esikoinen sai sit tän flunssan kans. Itelläkin yhä on nokka ihan tukossa ja nyt on siis 4. Yö putkeen ilman unta. Ja luultavasti samat 4 edessä sit esikon kaa valvomista....

Pari pv sitten sain onneks otettua 45min päikkärit. Ärsyttää ku päivisin juossu pää kolmantena jalkana esikon perässä ja ihan rikki ja sit mies ihmettelee et mik oot noin kärttynen koko ajan. Siis haloo, ei kai kukaan oo oikeesti niin tyhmä??????

Varsinkin kun mies on lomalla ja luulin et mun hoitotaakka vähän vähenis, varsinkin tässä kuoleman taudissa. Tai et nyt sitten vois ees ne päikyt ottaa. Toki tänäänkin koitin ottaa päikyt, mut aina kun sain pään tyynyyn ni oli jotain jollain hätänä. Seitsemän (7) kertaa nousin päikyiltä ylös ja sit totesin et pitäkää stna tunkkinne. Oli kuulemma oma vika kun en päivällä nukkunu. Mahdollisuuksia kuilemma olis ollu. Kukaan ei vaa mulle kertonu et miten nukkua, jos koko ajan joku käy tönimässä ylös. Ei mulle tulis oikeesti mieleen mennä sairasta, raskaana olevaa naista, joka on just saanu päänsä tyynyyn ni koko ajan ajaan ylös jos jostain syystä ja päälle hurskastella et miks et nukkunu?

No, onpa taas nää yöt hyvää valmistautumista vauvan tuloon... tuskinpa sitä sittenkään niitä päikkyjä otetaan, että onhan se toisaalta hyvä tottua...

Kolme tuntia unta, jospa kuppi kahvia avaisi silmät[emoji42]

Varsinkin kun mies on lomalla ja luulin et mun hoitotaakka vähän vähenis, varsinkin tässä kuoleman taudissa. Tai et nyt sitten vois ees ne päikyt ottaa. Toki tänäänkin koitin ottaa päikyt, mut aina kun sain pään tyynyyn ni oli jotain jollain hätänä. Seitsemän (7) kertaa nousin päikyiltä ylös ja sit totesin et pitäkää stna tunkkinne. Oli kuulemma oma vika kun en päivällä nukkunu. Mahdollisuuksia kuilemma olis ollu. Kukaan ei vaa mulle kertonu et miten nukkua, jos koko ajan joku käy tönimässä ylös. Ei mulle tulis oikeesti mieleen mennä sairasta, raskaana olevaa naista, joka on just saanu päänsä tyynyyn ni koko ajan ajaan ylös jos jostain syystä ja päälle hurskastella et miks et nukkunu?

No, onpa taas nää yöt hyvää valmistautumista vauvan tuloon... tuskinpa sitä sittenkään niitä päikkyjä otetaan, että onhan se toisaalta hyvä tottua...

Koita jaksaa! Kuulostaa nyt kyllä ihan idiootilta urpolta sun mies!!! Anteeksi, mutta ihan käsittämätöntä toimintaa häneltä.

Joo o. Onneks esikoinen nukahti "jo" klo 2.58 ja heräs kuudelta. Ylös noustii vasta kasilta tosin. Oli likka nii tukkonen... mies sentää nyt yritti heräillä yöllä tytsyn kaa mut eihän se mitää auttanu ku en pystyny nukkuu ku toinen itki (tääl maalla pienet tilat ni ei pääse ees ääntä pakoon). Ja se on mies muutenki nii sikee uninen et ei se mihkää herää... ja juu, on kyl välillä urpo täytyy sanoo... on varmaa tottunu nii, että kaiken passaan,nii ei oo sitä oma-aloutteisuutta sitten yhtään.. huoh.. yritin yöllä sille sanoo, et kun sä pystyt nukkua niin nuku nyt, mä nukun sit huomenna päivän ku tytsy on hereillä, mut ei niin ei. Pakko siis tänää ne päikyt saada, ihan sama kuin väsy mies on. Se on ny kuitenki valvonu vasta sen yhden yön...

Emppuli, samanlaista päikkäriyritystä täällä. Juuri kun on sulkemassa silmät, jostain kuuluu "äiiiiitiiii!" ja sitten taas kestää ennen kuin pääsee yrittämään nukahtamista. Mies kyllä yrittää viihdyttää lasta mutta se on nyt niin äidin perään.

Eilen sitten ruoan jälkeen lapsi kysyi tulisiko äiti maalaamaan vesiväreillä. Ja äiti purskahti itkuun kun halusi hetken istua rauhassa ruokapöydässä. Mies sitten perui kaverimenonsa ja käytännössä lukkiutui lapsen kanssa ulos touhuamaan. Sain lukea kirjaa ja nukkua pari tuntia, jälkeenpäin oli niin hyvä olo. Vähän oli aluksi "huono äiti" fiilis mutta toi itkureaktio tuli ihan puskista, en tajunnut että olin niin väsynyt. Mieskin kysyi miksen aiemmin sanonut mitään, mutta kun en tuntenut itseäni niin väsyneeksi. Ja sitten se vaan purkautui. Nyt hyvin nukutun yön jälkeen on taas hyvä olo ja illalla pääsen vielä kavereiden kanssa terassille mikä on harvinaista herkkua.

Niin että naiset, pitäkää huolta jaksamisesta ja pyytäkää apua ettei homma eskaloidu. Itse ainakin pelkään masennuksen iskevän myöhemmin jos näihin väsymyksiin ja itkuihin ei puututa heti. Jaksamista kaikille!

Tuo väsymys on kyllä salakavala kaveri, itse taistelen sen kanssa myös. Stressi vie yöunet ja Nivelkivut, nyt on mennyt monta yötä jo 3h/yö ja päivä pitäisi jaksaa esikoisen kanssa touhuilla.
Tämä viikko on ihan järkyttävä, joten yöunia saa varmaan odotella vielä muutaman päivän verran.

Faaaak tätä nivuskipua! Nyt taivuin ottamaan panadol fortea jotta voin elää. Eilen itkin kanssa kun syötin pojalle iltapuuroa ja se vaan huuti ja räyhäs ja itki. Sitten mun suusta vaan pääsi: mua kaduttaa tää toinen lapsi jo nyt. APUA. en siis todella tarkoittanut ja kaduin saman tien. Kaikki väsymys, kipu ja turhautuneisuus vaan eskaloitu jotenkin. Mies oli ihan hätää kärsimässä ja sovittiin että nyt rimaa alemmaksi ja kaikki apukeinot käyttöön esikoisen kanssa. Ei kai se oo niin paha jos antaa katsoa piirettyä tai tablettia ja välillä mennään siitä aidan matalimmasta kohdasta? Miksi pitää olla tällainen suorittaja että haluaa että koti on siisti ja pyykit pestyinä. Huoh. Tässä ois kaksi kk aikaa tehdä itsensä kanssa asiat selviksi että arjesta selviää ja jaksaa. Mies on kyllä ollut ihana ja mä oon saanu ottaa päikkärit vaikka joka päivä. Joten naiset pitäkää jaksamisesta huolta, päikkärit on nyt kaikkien oikeus etenkin jos mies on kotona ja lomalla. Aamuherätyksetkin voi sopia että joka toinen aamu toinen herää lapsen kanssa. Näin sitä helpommin jaksaa nousta kun tietää että seuraavana aamuna oma vuoro nukkua. ..

Minulta on päässyt tuo mieleen jo monta kertaa ja joka kerta se kaduttaa. Tämä raskaus on vain super haastava ja tähän päälle vielä tuo pikku neiti

Takaisin