Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli onneks kaikki/kaikkea valmiina (paitsi rintakumit, kun en tiennyt että tarvitsisin) kun vauva syntyi. Harsoja tosiaan kannattaa hommata monta. Meillä oli 12kpl ja sai justiin pestyä ennen kuin loppu. Ja ne on vieläkin käteviä vaikka ei enää vauva olekkaan.
Sairaalaan en hoksannut ottaa LIIVINSUOJIA :facepalm:

Mulla on varmaan 30 harsoa ja loppuivat alkuaikoina kesken jos en pessyt joka päivä pyykkiä, imetys nimittäin oli tosi sotkuista ekat kuukaudet! :D

No teillähön on mennyt kovasti harsona leipälapio. Aloin oikein miettimään että olikohan meilläkin enemän :think005 1-2 kertaa viikossa pesin. Ehkä mä oon nuukaillut ja käyttänyt samaa harsoa moneen kertaan :rolleyes:

Kiitti kovasti vinkeistä! mites te raskaana olevat/olleet ootteks mite hirveen armollisesti noudattanu kaikkia "näitä ei saa syyä ja tota ei saa käyttää" juttuja? Nimimerkillä syön nytki lakritsia. XD

Minä lähinnä meen maalaisjärjellä :D Että en orjallisesti noudata todellakaan! Salmiakki ja lakua menee reippaasti :D

Mäkin söin salmiakkia määriä kattomatta, kun se on mun herkkua. :)

Muuten pysyin varmaan aika hyvin rajojen sisällä, kun ei siellä ollut muutenkaan mitään mitä syön. :D

Apua mulla vaan 3 harsoa. Pitää käydä ostamas äkkiä lisää :D oon kans ihan maalaisjärjellä ajatellu syömiset. Lakua ja salmiakkia tulee syötyä mutei paljon eikä joka viikko. Vanhat autot mun lempparikarkkia ja ois ollu tosi vaikea olla 9kk ilman niitä

Juups. En määkää oo ressiä nuista vetäny, välillä vaan käy mielessä et oisko pitäny hillitä xD en yleensä edes tykkää lakritsista mut nyt raskausaikana on pitäny lähtä kauppaa iha vaa sen takia et saa lakua. :D

Nää raskausajan himot on kyllä ollu jotaain niin suuria ja ylitsepääsemättömiä jos just sitä mitä oot halunu ei olekaan lähikaupassa :D en ikinä ennen oo tykänny kirpeistä karkeista mutta nyt..ja raukka mieski ku viime viikonloppuna joutu mettästää koko kaupungin kaupat että löyty oreo jäätelöä ku mikää muu ei kelvannu..:rolleyes::D

En minäkään pidä tiukkaa kuria. Olen myös esim syönyt fetajuustoa salaatissa vaikka sitä ei kai sais nykysi? :D ja laku ja salmiakki <3 mut tietenkin ei överisti:D

Mää itkin yks päivä/ ilta et haluaisin irtareita iha hulluna mut en millää jaksa lähtä kauppaa eikä passaa et ukko käy hakee ku se ei osaa valita oikeita. Ei auttanu sekää et se ehotti et mennään yhessä. Itkin koska halusin mennä ja en halunnu. Sit alko naurattaa koska olin nii pöhölö. XD käytii sit kuitenki ostaa sitä just ennenkö kauppa meni kiinni ja paluumatkalla tuli itku ku repäsin pussin auki jotenki väärin ja se oli surullista. Välillä tuntuu ettei tunnista ittiä ko mielialat ja halut heittelee nii hulluna. :D

Apua mulla vaan 3 harsoa. Pitää käydä ostamas äkkiä lisää :D oon kans ihan maalaisjärjellä ajatellu syömiset. Lakua ja salmiakkia tulee syötyä mutei paljon eikä joka viikko. Vanhat autot mun lempparikarkkia ja ois ollu tosi vaikea olla 9kk ilman niitä

Vanhat autot on parasta!

Itse toki vähän mietiin mitä söin. Mutta kyllähän mä lakua ja salmiakkia söin mutta sitäkin kohtuudella.
Alkuraskaudes yritin olla hyvin tarkka ja elää terveellisesti. Join jopa rasvatonta maitoa mutta se sellainen tarkkuus loppui hyvinkin nopeaa :p

Mää olin alkuu vähä hysteerinen kaikkien kans ja join kans rasvatonta maitoa yms ja en suurinpiirtein koskenukkaa meijä kissoihin ettei tuu toksoplasmoosia. Mut kyl mää sit rv 12 jälkee vähä rauhotuin ja oon siivoillu hiekkaa kuha muistaa pestä käet ja kaikki sen jälkee ja syöny mitä mieli tekee

Tosiaan harsoja kannattaa olla runsaasti, on monikäyttösiä!
Vaippoja kannattaa olla parissa koossa.
Vanulappuja ja topseja navan puhdistukseen oli kans hyvä olla valmiina.

Sairaalakassissa mulla oli paljo turhaa, mutta laturi, imetysliivit- ja suojia, jotain naposteltavaa ja juotavaa sekä hammasharja,tahna, huulirasva shampoo tuli tarpeeseen! Ja kotiutumisvaatteet itselle kannattaa valita tosi rennot sekä vauvalle jotai mukavaa ja helposti puettavaa.

Ruokarajoituksissa menin maalaisjärjellä, lakua ja salmiakkia söin, samoin suomalaisia pastoröituja tuorejuustoja. Tarkkana olin varmaan eniten että lihat kypsiä ja vihannekset/hedelmät pesty hyvin...

Mullaki välillä käy mielessä synnytys yms pelot mut oon yrittäny olla rennosti asian kans ja aatella et kaikki menee hyvin, sattuu varmaa iha saatanasti mutta siel on apua ja osaavia henkilöitä ympärillä et hyvin menee. En haluais kehittää itelle mitää pelkoa siitä.

Mä oon miettinyt sitä synnytystä, ja vähän pelkojakin on kun lukenut kaikkia kauhutarinoita niin että miten teidän synnyttäneiden tarina on mennyt? :) oliko sellaista kun kuvittelitte?

Mä kuvittelin kaikista pahinta jo ennen synnytystä, että menee sitten helpommin kun on aika.. No se oli tuhat kertaa pahempaa, kun se nyt ei mennyt ihan niin kuin normaalisti.

Ponnistus oli kaikkein helpoin vaihe ja mun pahin pelko oli eppari, joka kyllä toteutui mutta ei se ollutkaan paha juttu. Ennen ponnistusta ja sen jälkeen kaikki oli karseeta.

Toki aika kultaa muistot ja tekisin ton koska tahansa uusiksi, mutta edelleen olen samaa mieltä siitä että yhtäkään käyrää en haluaisi nähdä! :D

Takaisin