Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla siirrettiin la sen takia kun oli poika isompi ja kehittyneempi viikkoihin nähden (jännä mitenkä sen pystyy päivän tarkuudellla näkemään!)
Mun alkuperäinen la mrni lähemmäks pojan syntymää :hilarious: oon sitä miettinyt että kyllä se alkuperäinen la olisi pitänyt paremmin paikkaansa :rolleyes:
Marraskuussa 2014 oli tasan 1yö kun oltiin ilman ehkäisyä ja tasan 9kk +6h? siitä poika syntyi maailmaan :p

skorpioni, täälläkin on yks Lahesta just Orimattilaan paluumuuttanut päijäthämäläinen! :D Saa tosin nähdä kuinka kauan täällä taas viihdytään, Lahti kovasti huutelis mua jo takaisin... Ehkä ainakin eka vuosi tulevan vauvan kanssa pitäs vielä jaksaa täällä asua, on sitten mun äiti ja iskä ja mummot tukemassa! Ja psssst, mun kanssa saa tulla juttelemaan jos tahtoo, ois kiva saada lähialueelta lisää samanikäisiä mammakavereita :D

Te jotka ootte tai ootte olleet raskaana, milloin kerrotte/kerroitte muille raskaudesta? Tai onko yrittävillä tästä mitään etukäteis suunnitelmaa?

Viimme raskaudesta en keronut kuin siskolleni(viestillä), muut arvasivat itse tai mies kertoi veljelleni ja ultra kuvat rv12 annettiin miehen siskolle käteen :D onneks loput arvasivat (rv8-10)kun jännitti niin kauhiasti etten varmaan olisi saanut sanottua....

Nyt jos tuun raskaaksi niin ajattelin hommata esikoiselle sellaisen paidan missä lukee "isoveli" tai jotain sellaista (idea varastettu "toinen haaveissa"- ryhmästä niemjalta:grin) laittaa sitten paita päälle kun tulee sukulaiset kylään tai sitten lähettää kuva, saavat itse yrittää hoksata :p

Tai voivat kyllä arvatakkin ennemin, niin kuin esikoisen aikaan kaikki arvasivat siitä kun en juonut kahvia :grin että voi olla että jos tulee samalainen inho kahvia kohtaan niin paita idea jää toteuttamatta :hilarious:

Marsupilami mullakin on ollut tarkoituksena toi isoveli paita juttu! :D

Mun äiti sanoi että hänen kaikki raskaudet on huomattu juuri kahvin juomattomuudesta. :D mä join kahvia aina vieraiden läsnäollessa.

Mä kerroin heti samantien parhaalle ystävälle plussauksesta. Äitille lipsautin varmaan rv 7? Lopuille tärkeille kavereille varmaan kerrottiin siinä ekan kolmanneksen aikana ja mun sukulaisille tokan kolmanneksen lopussa. :D

Äiti kerto iskälle joskus RV 13 ja appivanhemmille kerrottiin RV 12, ultrakuvilla. :)

Ihme juttu että mun äiti heti kysyi kun sanoin etten ota kahvia niin "ootko raskaana" samoin appiukko, miehen toisella siskolla käytiin 3 kertaa ja vasta kolmannella käynnillä kun en ottanut kahvia niin uskalti kysyä asiaa :D mä en tiedä mikä siinä kertomises oli niin vaikeaa, en olisi varmaan osannut muotoilla asiaa "oikein", tuntuis jotenkin hölmöltä tuumata vain "oon raskaana" :think005 mutta uskon että seuraavasta raskaudesta olisi helpompi kertoa kun ei ole "vahinko". Esikoista odottaessa pelkäsin koko ajan että joku kysyy ja sanoo asiasta jotain tyhmää...

Yhdelle parhaista kavereista kerroin joskus rv5-6 ko oli jollekin pakko kertoa ja päästä jutteleen. Kummankin porukoille ja sisaruksille kerrottii äitienpäivänä jolle osu sopivasti rv13 ja oltiin sillä viikolla just käyty nt-ultrassakin. Mein äiti oli jo kuulemma aiemmin epäillyt asiaa.
Muille kerrottii ko tuntu siltä, esim.moni kaveri sai tietää vasta rakenneultran jälkeen...

Ja samalla kaavalla meinattii seuraavassaki raskaudessa mennä, vaikka luulen että nyt ei enää onnistu piilotella mahaa sinne nt asti, viimeksikin turvotus oli jo melkoista silloin.

No ensimmäisen kohdalla kävi niin, että kerrottiin miehenkaa molempien vanhemmille heti ja se ehkä johtu siitä että itse olin niin nuori niin olisi ollut ehkä tyhmää kertoa myöhemmin ? Ja muutenkin se alku oli niin sekavaa aikaa kun kaikki koulut kesken ja yllätys raskaus :) ja tämän toisen raskauden kohdalla kävi kanssa niin, että tosi nopeasti moni sai tietää.. Ja tietenkin jotkut kaverit on heti juorunnut eteenpäin ... Mutta no ihan sama tärkeintä on, että mahassa olisi kaikki hyvin :)! Rv12+2

Juu tietää tai ekaksi jotkut luuli, että on yksi tulossa niin kuin itsekkin,mutta sitten alkuraskauden ultrassa selviskin, että on kaksi :D no tietenkin kaikki oli eka, että ihanaa !<3 mutta sit kun ne tajusi, että oikeasti on kaksoset eli kaksi vauvaa plus esikoinen olivat, että mitenhän mie jaksan ja miten me pärjätään ja no omat vanhemmat on ainakin luvannut auttaa , mutta ystävistäni uskon, että ei niitä kiinnosta vaikka nyt väittävät toista kun severran tunnen niitä :D se vähän harmittaa, että viellä vähemmän on oma ikäistä kaveria juttelu seurana ..

Kerroin omille vanhemmille rv8, kavereille ja sisaruksille rv15 sukulaisille synttäreillä sitte kun oli rv22? Samoin rv22 fbs instas yms. Yllätyin kuinka hyvin kaverit oli pysyny hiljaa ku aattelin et ku somee laittaa nii kaikki tietää jo. Noh eipä tiennykkää :D

Kerroin äitille ja isille heti ku kuulin että odotan lasta tuli jotenki niin järlytyksenä itelle :D Äiti sano et arveliki jotai tollasta ku valitin aina et "tekee mieli hampparia" (mm. Prahan lentokenttä sai kuulla miten haluun hamppareita just sillä sekunnilla :D )

Appivanhemmille kerrottii viikolla 10 tai 11? Ja muille ei sit olla kerrottukaa paitsi tietty kummit kysytty :D et tosi vähän on ihmisiä jotka tietää! Ja mista ihan hyvä niin, en oikeen pidä ajatuksesta et kaikki entiset kaverit pääsis mollaamaa jo ennen ku syntyy ni sen enempää ku on jo kuullu juttua :)

Hauska juttu, nimittäin me myös suunniteltiin että ostetaan pojalle isoveli paita ja katotaan huomaako muut :) Tuntuu kyllä siltä että näkyy jo raskausmaha selvästi vaikka ehkä noin rv10 menossa. Että ehkä osa jo huomaa. Viimeksi kerrottiin ehkä rv8 vanhemmille ja appivanhemmille. Sisaruksille ehkä rv20 ja muut sitten arvas :)

Me kerrottiin kaikille vasta rv12 Np-ultran jälkeen ultrakuvalla :-) facebookkiin pistettiin "tiedote" (:D) nyt rakenneultran jälkeen! Kaikki ottanut hyvin uutisen vastaan, ainoastaan pari tökeröä "oliko tarkotuksella tehty" kyselijää vaan tullut. Tuntui muuten tosi pahalta, että joku kysyi onko vauva vahinko kun sitä haluttiin niin kovasti!

Musta kans tuntui pahalta erään tutun kysymys että "oliko vahinko", no olihan se, tiedettiin kyllä raskautumisen mahdollisuus mutta ei kummiskaan yritetty niin kai se on "vahinko", mutta ei se kenellekkään kuulu, vähintään yhtä rakastettu ja tärkeä kuin suunnitellusti hankitut lapset :Heartred ja kyllä mä silloin salaa toivoin että olisin raskaana :D mun mielestä tosi tökeröä kysyä yhtään keneltäkään että oliko vahinko.. En viitsisi kysyä edes omalta siskolta, kyllähän asia kerrotaan jos siitä halutaan puhua.

Mitä te ootte mieltä voisko olla nyt jo raskaus oireita? Tänään kp19/28, todella etovaa oloa, vessassa olen rampannut 0.5-1h välein, mikä voi kylläkin johtua juodun veden määrästä kun tänään on ollut tosi jano.
Mutta se miksi aloin tosissani miettimään, että voisinko olla raskaana niin on se, että tänään ollut rinnat turvoksissa (mulla ei koskaan ole kierron missään vaiheessa, mutta ei ollut esikoista odottaessakaan..).
Imetän vielä 3kertaa päivässä ja ajattelin että maitotilaus on kasvanut, mutta pojan mennessä nukkumaan imetin ja imi rinnan "tyhjäksi, silti on suurempi kuin normaalisti :wideyed:

En tiedä onko ihan tyhmää edes ajatella raskausoireita tässä vaiheessa kun menkkojen alkamispäivään on vielä reilu viikko o_O

marsupilami, kyllä mulla alko oireet jo dpo 7 ja dpo 9 sain hailuran testiin :D Ei sitä siinä vaiheessa oikeen vielä uskonut että vois olla, perustelin huonoa oloa itelleni tyyliin auringonpistoksella tai alkavalla mahataudilla :D

Ja me kerrottiin mun äidille, veljelle ja molempien parhaimmille ystäville melkeen heti plussan jälkeen, iskälle ja miehen porukoille sitten varhaisultran jälkeen eli noin 6+6 vissiinkin :)

Nyt menossa 10+0, maha ihan järkyttävän turvonnut kokoajan niin että kipeää tekee, pahoinvoinnit eivät oo helpottaneet ja paino tippunut muutaman kilon! Sokerirasitus on edessä jossainvaiheessa raskautta ja np-ultra ois 2.8 :)

Mullakin ensimisessä raskaudessa rinnat kasvoi/turposi paljon jo ennen kun tiesin olevani raskaana, joten voi olla raskausoire :) Huomattiin tänään että pojalla on nyt tullut ainakin kaksi hammasta läpi ikenistä :) ikää nyt 7kk

Voi jospa uskaltais kohta käydä heittääs talviturkin pois kun säät näyttäis vähän lämpiävän, ootteko muut jo käyneet?

Musta vähän nyt vaikuttaisi siltä että keho haluaa niin kovasti tulla raskaaksi että nöyttäkin jo siltä kun mies tuumas "kyllä sen näkee että oot raskaana kun vatsa on paisunut alhaalta asti"... Eipä täs vaihees vielä pitäisi mitään näkyä :grumpy:

Takaisin