Nukutteko yhdessä puolison kanssa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Nukutteko puolison kanssa samassa sängyssä? Jos ette, miksi? Onko syynä esim. vauva tai toisen kuorsaaminen?
 
Itse päädyn useimmiten aamuyöstä vauvan kanssa sohvalle. Siinä on helpompi imettää (sängyssä kovin vaikeaa löytää hyvää imetysasentoa pienen vauvan, isojen rintojen ja kipeän sektiohaava vuoksi). Alkuyön nukumme miehen kanssa samassa sängyssä aikuisten makuuhuoneessa, vauva nukkuu välissämme minun kainalossa. Olen alkanut kuorsaamaan, joten monesti mies saa unta vasta, kun olemme vauvan kanssa aamuyöllä tai aamulla siirtyneet sohvalle. Ennen vauvaa nukuimme miehen kanssa kahdestaan ja esikoinen omassa huoneessaan.
 
Tottakai. Tuntuu ihan pölhöltä ajatukselta, ettei nukuttaisi :woot: Itselle hyvin tärkeää. Toki, kun mies on yövuorossa, joudun nukkumaan yksin. Muuten on päivän paras hetki, kun pääsee nukahtamaan toisen viereen. Mies joskus nukahtelee sohvalle ja vaikea saada siitä ylös, useimmiten kuitenkin yritän aina saada toisen sänkyyn nukkumaan, vaikka olisikin sitten pikkuisen kärttyinen kun kiskon pois sohvalta. :angelic:
Lapsella ei sinänsä ole asiaa sänkyymme, jos nyt sattuu näkemään painajaisia ja tahtoo viereen, en käskytä poiskaan, poika tulee viereen yleensä noin kerran viikossa keskellä yötä. Vauvana nukkui kokonaan omassa sängyssään, kuten myös tuleva vauva tulee nukkumaan.
 
Ei nukuta. Nukun muutoinkin niin huonosti, etten kaipaa yhtään ylimääräisiä häiriöitä öihini. Nyt kun lapsi nukkuu jo suurimman osan öistään hyvin ilman heräämisiä omassa huoneessaan, niin haluan olla rauhassa. En ole koskaan tykännyt nukkua puolison kanssa samassa sängyssä. Vuorokauteni paras hetki on se kun pääsen illalla yksin omaan sänkyyni nukkumaan.
 
Muokattu viimeksi:
Lähtökohtaisesti kyllä. Sylikkäin ei olla nukuttu aikoihin kun vauva on siinä välissä. Joskus esikoinen haluaa että isä nukkuu hänen kanssaan. Ja joskus mies nukahtaa sohvalle kun valvoo pikkutunneille. Mutta meidän sänky on yltiömukava ja siinä on ihan parasta nukkua. Välillä mennään vaan loikomaan keskellä päivää jos lapset leikkii niin saadaan sitä syliaikaa...
 
Nukutaan yhdessä, on ihana nukahtaa toisen viereen. :Heartred Ihan on vaikea nukahtaa, jos mies ei ole vieressä.
 
Nukutaan samassa sängyssä. Vauva nukkuu nykyään sängyssämme kiinni olevassa pinnasängyssä. Kun vauva oli noin kolme kuukautta siirrtyttiin omaan pinnasänkyyn. Ennen sitä nukuin vauva sylissä sohvalla yöt, kun pienellä mahakipuja.
Sohvan viereen oli aseteltu toinen sohva ettei vauva pääse tippumaan. :Heartred
 
Ei olla nukuttu samaa sänkyä kuuteen vuoteen ja nyt vihdoin hommasin haaveilemani 120 leveän (kapean) sängyn. Se on täydellinen leveys nukkua vauvan/taaperon kanssa!
Meillä nukutaan ihan eri aikoina miehen kanssa, työn ja vauvojen takia - ollut paras ratkaisu nukkua eri paikoissa. En tiedä osaisiko sitä enää samaa sänkyä halutakaan..
 
Juuri nyt ei nukuta samassa sängyssä. Mies kuorsaa niin kovaa, että edes korvatulpat ei riitä... ja vuosia niitä käyttäneenä korvakäytävät on herkistyneet tosi paljon. Ja lisäksi 4 v on nukkunut meidän välissä ja on kova potkimaan / nukkuu poikittain... ja minulle on jäänyt semmoinen kyljen levyinen siivu sänkyä! Eli olen siirtynyt vierashuoneeseen. Ja pakko sanoa, että olen saanut vuosien univelkaa kurottua!
On kyllä ollut tavoite hankkia 4-vuotiaalle uusi sänky (haluaa parvisängyn kuten isosiskolla), jolla saisi hänet houkuteltua omaan huoneeseen... mutta juuri nyt nautin siitä että saan olla rauhassa ihan yksin hiljaisuudessa ja nukkua ilman korvatulppia! Nekin nimittäin alkavat häiritä ja herättävät sitten jossain vaiheessa aamulla.
 
Juuri nyt ei nukuta samassa sängyssä. Mies kuorsaa niin kovaa, että edes korvatulpat ei riitä... ja vuosia niitä käyttäneenä korvakäytävät on herkistyneet tosi paljon. Ja lisäksi 4 v on nukkunut meidän välissä ja on kova potkimaan / nukkuu poikittain... ja minulle on jäänyt semmoinen kyljen levyinen siivu sänkyä! Eli olen siirtynyt vierashuoneeseen. Ja pakko sanoa, että olen saanut vuosien univelkaa kurottua!
On kyllä ollut tavoite hankkia 4-vuotiaalle uusi sänky (haluaa parvisängyn kuten isosiskolla), jolla saisi hänet houkuteltua omaan huoneeseen... mutta juuri nyt nautin siitä että saan olla rauhassa ihan yksin hiljaisuudessa ja nukkua ilman korvatulppia! Nekin nimittäin alkavat häiritä ja herättävät sitten jossain vaiheessa aamulla.
Onko mies käynyt uniapneatutkimuksissa? Onko ylipainoa tai ruokavaliossa korjaamista? Korvatulpat eivät kuulosta parhaalta ratkaisulta ja toiseen huoneeseen siirtyminen ei paranna miehen unta ja terveyttä.
 
Onko mies käynyt uniapneatutkimuksissa? Onko ylipainoa tai ruokavaliossa korjaamista? Korvatulpat eivät kuulosta parhaalta ratkaisulta ja toiseen huoneeseen siirtyminen ei paranna miehen unta ja terveyttä.

Olen tasaisin väliajoin kannustanut tutkimuksiin, hakenut tietoa testipaikoista ym. mutta kun aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä... Tai jättää tekemättä... Ehkä se herää tähän kun nukun muualla.
 
Takaisin
Top