Nukkumisvaivat ja muut kipuilut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jassex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jassex

Oman äänensä löytänyt
Tänään 16+0. Nyt huomaa, että kohtu, vauva ja vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Maha kipuilee ja alaselkä kipuilee (tukivyön jo ostin). Nyt kuitenkin parina viimisenä yönä oon nukkunut tosi huonosti, kun selällään ei tunnu enää hyvältä olla ja sit taas kyljillään kun on, niin jossain kohtaa herää lonkkakipuihin.

Onko jollain jotain vinkkejä, miten helpottaa nukkumisasentoa yöllä? Onko jotain tyynyä tms? Jossain tuli mainos ”Natty raskaustyynystä”, onkohan semmosesta mihinkään?

Miten muut ootte nukkuneet ja onko teillä mitään ikäviä kipuiluja?

Tänään 16+0. Nyt huomaa, että kohtu, vauva ja vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Maha kipuilee ja alaselkä kipuilee (tukivyön jo ostin). Nyt kuitenkin parina viimisenä yönä oon nukkunut tosi huonosti, kun selällään ei tunnu enää hyvältä olla ja sit taas kyljillään kun on, niin jossain kohtaa herää lonkkakipuihin.

Onko jollain jotain vinkkejä, miten helpottaa nukkumisasentoa yöllä? Onko jotain tyynyä tms? Jossain tuli mainos ”Natty raskaustyynystä”, onkohan semmosesta mihinkään?

Mul ei kyl kipuilusta oo kokemusta mut vartalotyyny ollu raskausajan pelastus, se on tietääkseni aika lempeä lonkille/alaselälle

Mä sain ottaa polvityynyn jo muutama viikko sitten käyttöön, nyt rv 9+4. Yöt nukun myös hyvin katkonaisesti. Vielä ei onneksi kipuja tai kolotuksia ole, mutta niitä on odotettavissa.

Sivusta huutelen, että tavallinen tyyny jalkojen/polvien välissä voi myös auttaa. Minulla auttoi tuohon lonkkakipuun.

Miulla toinen täkki (pussilakanan kera) rullattuna pitkäks silleen, et saa mahan alle ja jalkojen väliin tukee sekä sit on kiva laittaa jalat viel sen täkkirullan päälle hieman koholle. Eli samantapainen kun vartalotyyny, mut en halunnu ostaa, vaan keksin käyttää sitä mitä jo löytyy 😄👍🏻

Mulla oli viime raskaudessa kokovartalotyyny polvien välissä, ihan vaa sellanen joku Lidlistä ostettu ja pärjäsin sillä ja jollain muulla tavallisella tyynyllä koko raskauden.

Sivusta huutelen, että tavallinen tyyny jalkojen/polvien välissä voi myös auttaa. Minulla auttoi tuohon lonkkakipuun.
@jassex Minulla kans viime raskaudessa oli ihan normaali tyyny polvien /reisien välissä kyljellään nukkuessa ja siitä asti olen pitänyt sitä, tuntuu hyvältä myös kun ei oo raskaana😊
Miulla toinen täkki (pussilakanan kera) rullattuna pitkäks silleen, et saa mahan alle ja jalkojen väliin tukee sekä sit on kiva laittaa jalat viel sen täkkirullan päälle hieman koholle. Eli samantapainen kun vartalotyyny, mut en halunnu ostaa, vaan keksin käyttää sitä mitä jo löytyy 😄👍🏻
Mulla oli viime raskaudessa kokovartalotyyny polvien välissä, ihan vaa sellanen joku Lidlistä ostettu ja pärjäsin sillä ja jollain muulla tavallisella tyynyllä koko raskauden.
Kiitos vinkeistä, olen nyt tavallisten tyynyjen kanssa yrittänyt olla, mutta edelleen vaan kipuilee 😣 en tiedä mikä tähän auttaisi tai mitä keksisi 😐

Mä ostin viime viikolla tokmannilta vartalotyynyn, maksoi 20e mutta nyt oli tarjouksessa 10e 😄

Kiitos vinkeistä, olen nyt tavallisten tyynyjen kanssa yrittänyt olla, mutta edelleen vaan kipuilee 😣 en tiedä mikä tähän auttaisi tai mitä keksisi 😐
Tuli mieleen vielä, että itse laitoin pahimpina aikoina selän ja pyllyn taakse tyynyn tai pari ja nukuin silleen puoliksi kyljellään puoliksi selällään. Pystyin nojaamaan niihin tyynyihin, enkä kääntynyt kokonaan selälleen, mutta paine ei ollut lonkassa.

Heipsan! Nukkuminen on kyllä todella hankalaa... herään aina joskus 1-4 ja joskus saan vielä nukuttua mutta useimmiten heräilen kahvinkeittoon tuolloin. Menen yleensä 20.30-21.30 nukkumaan... Tarvisin ehdottomasti vartalotyynyn. Vatsa on huomattavasti isompi kun yhtä lasta odottaessa tässä 14+6 kohtaa. Odottelen josko tulisi Lidliin kun tosiaan Tokmannilla minusta kallis 😂

Tuli mieleen vielä, että itse laitoin pahimpina aikoina selän ja pyllyn taakse tyynyn tai pari ja nukuin silleen puoliksi kyljellään puoliksi selällään. Pystyin nojaamaan niihin tyynyihin, enkä kääntynyt kokonaan selälleen, mutta paine ei ollut lonkassa.
Ja laitoin siis myös vatsakummun alle tyynyn.

Sain kaverilta suosituksen tästä testivoittajasta ja oli kyllä vaimon pelastus: paras tyyny kylkinukkujalle vertailu – kylkinukkujille suunniteltu tyyny auttoi lonkkakipuihin yllättävän paljon, ja vaimo sai vihdoin nukuttua kunnolla. Kannattaa kurkata, jos ei vielä ole tullut vastaan!

Kiitos linkistä!! Aiemmin oon inhonnu tuollaista "kovaa" muotoon menevää tyynyä mutta nyt olen pari yötä lainannut miehen tyynyä (joka on juuri tuollainen). Pitää kyllä mennä ostamaan oma! Normityynyjen kanssa oli huono nukkua kyljellään mutta tuollainen tyyny toimii! Tuo miehenkin tyyny taitaa olla joku 30€ aletyyny Jyskistä/Sotkasta/Askosta ja hyvin on palvellut

Sain kaverilta suosituksen tästä testivoittajasta ja oli kyllä vaimon pelastus: paras tyyny kylkinukkujalle vertailu – kylkinukkujille suunniteltu tyyny auttoi lonkkakipuihin yllättävän paljon, ja vaimo sai vihdoin nukuttua kunnolla. Kannattaa kurkata, jos ei vielä ole tullut vastaan!
Itsellä tempurin vastaava mutta vähän matalampi ja ollut kyllä pelastus raskausaikana! Kirppikseltä löysin viel 5e hintaan tän👌🏻

Mun raskaustyyny on vieläkin varastossa, pitäisi käydä kaivamassa se sieltä. Oon käyttänyt normityynyä kyllä polvien välissä tai selän takana.

Tässä raskaudessa on itsellä ollut unet vähän helpompia. Annan kiitosta esikoiselle jota kanniskellessa varmaan kehittynyt lihasvoimat. Nyt liitoskivut harmina. Jos on pitkään makuullaan (tai istuallaan) samassa asennossa niin alaselkä ja häpyluu huutavat hoosiannaa.

Takaisin