Nukkumisongelmat ja turvotus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kesäkuu2022
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Kesäkuu2022

Vieras
Hei,

rv16 menossa ja kaikki sujunut kuin unelma tähän saakka. Nyt ilmaantunut joka iltaista vatsan turvotusta, joka aiheuttaa todella kovia kipuja. Vatsa siis turpoaa todella isoksi klo 15.00 jälkeen ja aamulla on taas aivan normaalin kokoinen. Ruokavaliopuoli ja liikunta kunnossa. Onko tähän olemassa mitään keinoa, jolla välttää tämä tai helpottaa oloa? Toinen ongelma johon kaipailisin hyviä vinkkejä on nukkuminen. Olen ollut aina vannoutunut selällään nukkuja ja nyt sitten, kun vauvan takia suositellaan tuota vasenta kylkiasentoa nukkumisasennoksi niin en meinaa saada nukutuksi lainkaan siinä. Asentotyynyn olen hankkinut ja kaikki konstit lähestulkoon kokeillut mutta unet ovat vain jatkuvasti katkonaisia. Kohtalotoveroita? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kyllä mun käsittääkseni noin alussa voi nukkua vielä missä asennossa tahansa. Sanoisin muutenkin, että nuku nyt sillain kun saat nukuttua, koska loppua kohti mennessä nukkuminen vain vaikeutuu. Ja kyllä mä ainakin nukuin vielä ihan lopussakin myös oikealla kyljellä, sekä välillä selälläänkin. Tai sanotaanko niin, että viimeisillä viikoilla yhtään pidempään samassa asennossa maattua kävi lantioon&lonkkiin sattumaan niin paljon, että oli pakko vaihdella asentoa, jos meinasi pysyä sängyssä makuullaan. Ei sitä enää oikein nukkumiseksi voinut sanoa, mutta torkkumassa.

Vai onko parissa vuodessa tullut uusia ehdottomia suosituksia, mistä en ole kuullutkaan. :No Evil Monkey:

Kyllä minä ainakin vaihtelin viimeksi raskaana ollessa (vauva on kohta vuoden) kyljeltä toiselle. Lonkka ei olisi mitenkään kestänyt maata koko yötä samalla kyljellä. Vasen kylki on kai suositellumpi, mutta tuskin ehdoton. Selällään voinee maata niin kauan kun se ei tunnu pahalta. Ainakin itselleni sanottiin, että sen kyllä sitten huomaa kun ei voi.

Takaisin