Meillä kanssa (edelleen) nukkuminen ihan mahdotonta. Nyt flunssaseba nukkuu 2h päikkäreitä ja öihinkin on tullut yks kolmen-neljän tunnin pätkä, lisäks yöllä nukahtaa helpommin. Melkein toivon, ettei tää flunssa ees paranis niin saatas ehkä pitää nää 'hyvät' yöt :D
Meillä siis normitilanne se, että yli 2h unipätkät on tosi harvinaisia. Mä oon nukkunut ite sen vähitään 3h putkeen tän vuoden aikana ihan satunnaisesti, ehkä yhteensä jonkun 15 kertaa. Pari kertaa niistä on ollut sellasia hämmentäviä 5-6h unipätkiä - nekin siis on mahdollisia. Meillä ei yöllä kelpaa tutti lohdukkeeksi, se lentää todella vihasessa kaaressa pitkin lattioita, jos sitä erehtyy yrittämään. Oonpa kerran saanut sen tosi kipeesti silmäkulmaanikin. Tällä hetkellä tyttö syö kerran yössä, oon yrittänyt sen jättää poiskin, mutta se vaan pahensi sitä loppuyötä, tytöllä oli selvästi ainakin vielä sillon nälkä sen kerran. Nyt oon aatellut taas koittaa jättää sen syötön pois, mutta en usko, että siitä on mitään apua...pessimisti ei pety ja silleen. Muilla herätyksillä tissi saa samanlaisen raivokkaan kohtelun kun tuttikin - eli nälkä ei alkuyöstä todellakaan oo. Ollaan kokeilti omaa huonetta, omaa sänkyä, tassuttelua ja ties mitä. Varmaan kaikea puhdasta huudattamista, kun mun sydän ei anna sille periks. Mutta ei. Tyttö herää sen vähintään parin tunnin välein, oon päätellyt, että tarkistamaan oonko paikalla. Nukutaan parhaiten perhepedissä, kun kenenkään ei tarvia nousta. Mutta tosi pätkittäisiksi mun unet jää, joten kyllä mäkin aika kiihkeesti kanssa odotan parempia yöunia. Edes paria yötä...
Joku täällä mulle ehdotti hotellia yöksi tai pariksi. Ja se onkin nyt meillä harkinnassa, kun tulis joku edes kohtuullisen järkevän hintanen tarjous vastaan..
Ja pakko vielä lohduttaa, että kun mä neuvolassa murehdin saako toi tyttö edes ite tarpeeksi unta, niin mulle ainakin vakuuteltiin, että kyllä se saa. Että kyllä se sitten nukkus enemmän, jos sen oma unentarve alkas jäämään vajaaks...