Nub-teoria

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Nub-teorian mukaan sukupuolen voi määrittää jo nt-ultrassa genitaalikyhmyn asennon perusteella. Voit lukea aiheesta lisää täältä.

Teillä on ensimmäisillä nt-ultra jo tehty ja muillakin ihan nurkan takana. Kiinnostaako teitä sukupuolen määrittäminen kyseisen teorian avulla? Katsotteko ultrakuvia sillä silmällä?
 
Olin vain kuullut nub-teoriasta enkä ollut edes ajatellut, että nt-ultrassa voisi tietää sukupuolen, mutta niin vaan kokenut kätilö oli melko varma näkemästään :Winking Face: Eli saatiin tietää sukupuoli melko suurella todennäköisyydellä, vaikka oltiin keskusteltu, että sillä ei ole meille väliä, tärkeintä oli että pikkuinen oli elossa ja terve. :red-heart:

Olisi ehkä ollut hauskempaa joutua arvuuttelemaan sukupuolta kuvien perusteella, mutta näin tällä kertaa.
 
Mua kiinnostaisi, että jos sukupuoli on näkynyt tai käynyt ilmi jo nt-ultrassa, niin onko nää aina/usein poikia? Vai voiko tytöstäkin jo olla jokseenkin varma näillä viikoilla? 🤔
 
Mua kiinnostaisi, että jos sukupuoli on näkynyt tai käynyt ilmi jo nt-ultrassa, niin onko nää aina/usein poikia? Vai voiko tytöstäkin jo olla jokseenkin varma näillä viikoilla? 🤔
Olin jo etukäteen ajatellut, että jos sukupuolta veikataan melko varhain, niin kyllä se todennäköisesti on pieni pippeli, joka siellä ruudulla näkyy. :tears: Näin oli siis meidän tapauksessa.

Olin saanut sellaisen käsityksen, että meidän alueen sairaaloissa (ei Suomessa) ei ole lupa kommentoida sukupuolta ennen 18-20 viikon ultraa, joten tuli yllätyksenä että kätilö otti sen itse puheeksi ja kysyi haluammeko tietää. Meillä ei myöskään saa selvittää sukupuolta nipt-testin avulla (testejä ei saa ennen 12 viikkoa, joka on myös aborttien takaraja). Tällä ilmeisesti pyritään ehkäisemään sukupuoleen perustuvia abortteja. Mutta kätilölle tuli harvinaisen selväksi, että pikkuinen on meille erittäin tervetullut, sukupuolesta huolimatta. :red-heart:
 
En oo kuullutkaan @Clara82 että niptiin ei päästetä ennen kuin abortin takaraja on ohi. Tosi hyvä käytäntö varmasti, jos molemmat sukupuolet ei oo yhteiskunnassa yhtä toivottuja. Eikö niptissä saa siellä siis selvittää sukupuolta myöhemmilläkään viikoilla?

Onnea teille siis poikaveikkauksesta! 😊 Mulla ei kyllä ole hajuakaan tuon ultran perusteella, että kumpi voisi olla. Rakenneultrassa oon kyllä joka kerta itsekin nähnyt, että kumpi on tulossa.
 
En oo kuullutkaan @Clara82 että niptiin ei päästetä ennen kuin abortin takaraja on ohi. Tosi hyvä käytäntö varmasti, jos molemmat sukupuolet ei oo yhteiskunnassa yhtä toivottuja. Eikö niptissä saa siellä siis selvittää sukupuolta myöhemmilläkään viikoilla?

Onnea teille siis poikaveikkauksesta! 😊 Mulla ei kyllä ole hajuakaan tuon ultran perusteella, että kumpi voisi olla. Rakenneultrassa oon kyllä joka kerta itsekin nähnyt, että kumpi on tulossa.
Meillä sukupuolen selvittäminen on käsittääkseni laitonta niptin avulla, mutta naapurimaissa ei, ja lisäksi siellä saa laajemman raportin. Meillä on lupa selvittää vain trisomia-21, 18 ja 13. Kaikki 35 vuotta täyttäneet saa niptin maksutta julkisella sektorilla, ja sinne saa lähetteen nt-ultran jälkeen. Nuoremmat voi ottaa testin yksityisellä puolella, mutta laajempaa testiä ei sielläkään saa tarjota.

(Pahoittelut jos keskustelu meni melkein off topiciksi!)
 
Meillä sukupuolen selvittäminen on käsittääkseni laitonta niptin avulla, mutta naapurimaissa ei, ja lisäksi siellä saa laajemman raportin. Meillä on lupa selvittää vain trisomia-21, 18 ja 13. Kaikki 35 vuotta täyttäneet saa niptin maksutta julkisella sektorilla, ja sinne saa lähetteen nt-ultran jälkeen. Nuoremmat voi ottaa testin yksityisellä puolella, mutta laajempaa testiä ei sielläkään saa tarjota.

(Pahoittelut jos keskustelu meni melkein off topiciksi!)
Kiinnostavaa, en oo tosiaan tällaisista periaatteista aiemmin kuullutkaan 😊
 
Mä yritin kovasti NT-ultrassa sitä nubia tiirailla mutta en kyllä kertaakaan nähnyt eikä kuvissakaan ole mitään 😅 kallon perusteella veikkaisin ehkä ujosti tyttöä, mutta en kyllä tiedä.
IMG_8601.jpeg
 
Nub-teoria kiinnostaa ja hauska arvuutella. Ultrakuvaa yritin kovasti sillä silmällä katsoa, mutta en kyllä osaa arvata kumpi olis tulossa 😄
 
Meillä mun mielestä näyttää toinen ultrakuva pojalta ja toinen tytöltä. Tosin mulla oli ultra nyt senverran ajoissa, että tässä kohtaa vielä poika voikin olla tytön näkönen. Jotenkin kuitenkin siitä ultrastakin tuli poikafiilis, olin näkevinäni pystyn nubin muutamaan kertaan, samanlaisen ku muistaki meidän pojista. Ihan samahan se on kumpi sieltä tulee, omanlaisia, ihania ja hurjan rakkaita kaikki :red-heart: mutta hauskahan näitä on arvuutella...
 
Yritin kyllä tiirailla kuvia sillä silmällä, mutta tällä kertaa ei mun silmään nubia näkynyt.
 
Heippa! Haluaisiko joku arvailla sukupuolta tästä kuvasta? Itsellä varovainen veikkaus et saattais olla poika.. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 

Liitteet

  • IMG-0923.jpg
    IMG-0923.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 47
Kiitos arvailuista☺️ Esikoinen on tyttö ja tosiaan nyt vertailin ja huomasin et hänen kuvissa oli hieman pyöreämpi kallonmuoto. Jännä nähdä kumpi joulukuussa sitten tulee!
 
Takaisin
Top