Nt ultra

Beebis nt ultrassa 29.9♡
Ultrattiin vatsan päältä. (KOKS)
Laskettua aikaa aikaistettiin päivällä (LA on nyt 7.4)
Vastasi kooltaan rv 12+6.
Kaikki vaikutti olevan hyvin.
Niskaturvotus lukema 0,7mm.
Tänään myös kotona dopplerilla miehen kanssa kuultiin kuinka häne sydän jyskytti menemään :) ♡FB_IMG_1632936897357.jpg
 
Nt ultrassa kaikki hyvin. Niskaturvotusta 0,8mm ja riskiluvut pienet kaikkiin tutkittuihin. Vastasi laskettua aikaa. Ultrattiin sekä alakautta että vatsan päältä.
 
Meillä oli nt-ultrassa kovin vilkas ja liikkuvainen kaveri, jolla kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ultrattiin vatsan päältä. Koko vastasi viikkoa vanhempaa eli ultran aikaan 13+2. Niskaturvotusta 2,1mm. Riski downiin 1:900, muihin olematon. Maaliskuisissa kaikki varmaan siirtyneet jo salaiseen ryhmään, joten pysytään nyt täällä.
 
Nt-ultrassa täälläkin kaikki hyvin 12+3! Ultraaja myös poikkeuksellisesti kertoi meille, että poika olisi tulossa :) Minäkin kyllä asiaa epäilin heti kun vilahti jalkoväli, mutta en silti olisi uskonut, että nyt jo saataisiin ihan lääkäriltä vahva arvio sukupuolesta! Kai tässä vielä pieni mahdollisuus on, että arvio olisi väärä, mutta lääkäri ei vaikuttanut kyllä yhtään epäileväiseltä asian suhteen. Eipä sillä kyllä meille olisi väliä vaikka sukupuoli vielä vaihtuisi, mutta hauskaa kun nyt jo saatiin tieto. Ekasta ei ollut mitään tietoa vielä NT-ultrassa ja poika on hänkin :)
 
Ajattelin myös jakaa tänne NT-ultrakuulumisia! Viime viikolla kävimme ja pienellä oli kaikki hyvin Beating Heart Seulan tulokset myös normaalit. LA siirrettiin 4 päivää eteenpäin eli nyt ollaan viikoilla 12+6!
 
Meillä oli eilen nt-ultra, jossa kaikki hyvin Beating Heart Vastasi paria päivää isompaa, joka kuulemma IVF-alkuisissa näillä viikoilla tosi yleistä. Laskettua ei kuitenkaan korjata, kun ikä niin hyvin tiedossa. Eli 12+1 tänään. Down-seulan tuloskin tipahti eilen omaPostiin. Luvut tulee vasta parin viikon päästä. Oon niin kiitollinen,
että kaikki oli hyvin Beating Heart
 
Mulla keskiviikkona ultra. Mulla on monta viikkoa jo ollut järjetön pelko, että sikiön kehitys olisi pysähtynyt. Mun maha on pienentynyt yhtäkkiä aika paljon ja en tunne enää kohtua, kun makaan selälläni vaikka aikaisemmin tunsin. Mulla takana yksi keskenmeno 6+4 mutta tämä raskaus on ultrattu 7+3 ja kaikki oli hyvin. No vielä muutama päivä pitää jännittää. Yrittäkää puhua mulle järkeä päähän.
 
Meilläkin oli vihdoin eka ultra. Sitä odotettiin kyllä paljon. Iso pelko siitä että onkohan vauvalla kaikki hyvin ja onko siellä edes elossa olevaa vauvaa.
Ilo olikin odotettua isompi sillä yhden sijasta sieltä löytyi kaksi erittäin vilkasta pienokaista Beating HeartBeating Heart nt ja riskit kromosomihäiriöihinkin oli todella pienet 1 suhde kymmeniintuhansiin.

Pienokaiset olivat myös 6päivää isompia kuin oletettu, mutta kätilö ei tässä vaiheessa lähtenyt laskettu aikaa muuttamaan.

Oon niin hämilläni. Onnellinen todellakin, mutta samalla pää aivan pyörryksissä. Kaksi! Meille tulee kaksi vauvaa!! Baby Light Skin Tone-Baby Light Skin Tone-
 
Muokattu viimeksi:
Mulla keskiviikkona ultra. Mulla on monta viikkoa jo ollut järjetön pelko, että sikiön kehitys olisi pysähtynyt. Mun maha on pienentynyt yhtäkkiä aika paljon ja en tunne enää kohtua, kun makaan selälläni vaikka aikaisemmin tunsin. Mulla takana yksi keskenmeno 6+4 mutta tämä raskaus on ultrattu 7+3 ja kaikki oli hyvin. No vielä muutama päivä pitää jännittää. Yrittäkää puhua mulle järkeä päähän.
Turvotushan voi tässä vaiheessa laskea ja siten pienentää mahaa. Lisäksi kohdun asento muuttuu. Mulla kohtu ihan selkeästi vasemmalla ja sieltä sydänäänetkin kuuluvat. Kaikki on varmasti ihan hyvin siellä Beating Heart
 
Ekassa ultrassa käyty ja kaikki hyvin :) Jännitti ollaanko siellä elossa ollenkaan ja jos, niin onko kaikki hyvin kun ikääkin mulla on jo.
 
Mulla keskiviikkona ultra. Mulla on monta viikkoa jo ollut järjetön pelko, että sikiön kehitys olisi pysähtynyt. Mun maha on pienentynyt yhtäkkiä aika paljon ja en tunne enää kohtua, kun makaan selälläni vaikka aikaisemmin tunsin. Mulla takana yksi keskenmeno 6+4 mutta tämä raskaus on ultrattu 7+3 ja kaikki oli hyvin. No vielä muutama päivä pitää jännittää. Yrittäkää puhua mulle järkeä päähän.

Mullakin on tänään nt ultra ja jännittää myös jotenkin extra paljon onko kaikki hyvin. En muista että esikoista odottaessa oli jännittänyt näin paljon. Jännittää myös se joudunko mennä yksin, miehellä niin kiirettä töissä ettei välttämättä kerkeä tulla mukaan vaikka itse sanoi että tulee kyllä. Mulla myös ensimmäinen raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 7+. Toivotaan että molempien masuissa olis kaikko hyvin Tulehan kertomaan sitten ultran jälkeen kuulumiset ❤️
 
Noniin ultra ohi ja kaikki oli just niinku pitääkin riskiluku oli pieni 1:70000. Rakenneultra varattiin mun mielestä aika myöhälle kun se on vasta rv 21+5
 
Noniin ultra ohi ja kaikki oli just niinku pitääkin riskiluku oli pieni 1:70000. Rakenneultra varattiin mun mielestä aika myöhälle kun se on vasta rv 21+5

Mulle varattiin rakenneultra 21+4. Mietin itse kans, että aika myöhään, mutta kätilö ehdotti joko tuota tai sitten aikaisintaan 20+6, mikä ei mulle sopinut. Onkohan siinä joku, että mitä myöhemmin se tehdään, sitä paremmin rakenteista voi jo sanoa jotain?
 
Huomasinkin että tästä mua askarruttaneesta aiheesta (alla) olikin jo keskustelua tuolla höpinöissä, niin laitankin kysymyksen sinne. :)

(Ootteko muut saaneet vastauksen vain siihen Down riskiin, vai myös jotain tuloksia muihin kromosomi poikkeavuuksiin liittyen? Meille tuli NT -ultran jälkeen kirjeenä ilmoitus että lisääntynyttä riskiä ei ole, mutta mitään muuta ei ole tullut ja NT-ultrastakin jo yli kolme viikkoa. Viime viikolla neuvolassakaan ei maininnut mitään että muita riskejä olisi, ja unohdin siellä kysyä tarkemmin tästä asiasta. Voi olla että oon vaan ymmärtänyt väärin jotain, mutta jostain oon päähäni saanut että noissa seulonnoissa tutkittaisiin jotain muitakin riskejä kuin vain tuo Down syndrooma. Astonished Face-)
 
Muokattu viimeksi:
Moikka! Kaikki oli ultrassa oikein hyvin. Huh! Iso kivi vierähti sydämeltä! Rakenneultra on 14.12 RV 21
 
Nyt on meilläkin piinaava odotus saatu päätökseen ja nt-ultrassa kaikki hyvin ❤️

Pirpana siellä möllötti kiltisti ja vastasi 12+1 (5,5cm crl) mutta ei lähdetty LA siirtämään kahden päivän takia. Nt oli 1,2mm ja noi hikoilemani hcgb ja papp-a arvot olivat Momeina jo ihan eri näköisiä. Down-riski 1:5400 joka tosin kyllä omaan korvaan kuulostaa tosi korkealta jos miettii että esikoisella se oli 1:19000 mutta ultraajan mukaan tuo on todella matala riski. Muihin oli se 1:100 000
 
Huomasinkin että tästä mua askarruttaneesta aiheesta (alla) olikin jo keskustelua tuolla höpinöissä, niin laitankin kysymyksen sinne. :)

(Ootteko muut saaneet vastauksen vain siihen Down riskiin, vai myös jotain tuloksia muihin kromosomi poikkeavuuksiin liittyen? Meille tuli NT -ultran jälkeen kirjeenä ilmoitus että lisääntynyttä riskiä ei ole, mutta mitään muuta ei ole tullut ja NT-ultrastakin jo yli kolme viikkoa. Viime viikolla neuvolassakaan ei maininnut mitään että muita riskejä olisi, ja unohdin siellä kysyä tarkemmin tästä asiasta. Voi olla että oon vaan ymmärtänyt väärin jotain, mutta jostain oon päähäni saanut että noissa seulonnoissa tutkittaisiin jotain muitakin riskejä kuin vain tuo Down syndrooma. Astonished Face-)


Meillä sama juttu :D Hussin alueella menetellään vissiin näin. Nt-ultrasta pari viikkoa enkä oo muita tuloksia saanut kuin ton kirjeen että Downin syndrooman riski on pieni..
 
Ultra takana, peruna oli Oikein yhteistyökykyinen ja saatiin hyvin kaikki mitat jne. Niskaturvotus 0.5.
Jos seuloissa poikkeavaa, lääkäri soittaa tänään heti, muussa tapauksessa ne tiedot tulee parin vk päästä.. tyttöveikkaus saatiin :)
 
Takaisin
Top