Nt-ultra

Keskustelun 'Lokakuiset 2021' aloitti Daiya, 23 maalis 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Kyfileida Aloittelija Lokakuiset 2021

Ultra ohi ja kaikki oli tosi hyvin! :Heartred

Riskiluvut olivat todella maltilliset ja oli todella touhukas vauva kuvissa. Kovasti vilkutti ja ilmeili :Heartred
    • Voittaja Voittaja x 9
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Hauska Hauska x 1
  2. Mustikka_ Aloittelija Lokakuiset 2021

Täälläkin ultrassa käyty ja kaikki näytti hyvältä:Heartred
    • Voittaja Voittaja x 8
    • Tykkää Tykkää x 2
  3. Mustikka_ Aloittelija Lokakuiset 2021

Ihanaa, että siellä oli kaikki hyvin, onnea!:HeartredTarkoitatko riskiluvuilla niskan turvotusta vai saitko tietää jo yhteenlaskettuja lukuja ultrasta ja verikokeista?
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :happy:
    • Tykkää Tykkää x 2
  5. Kyfileida Aloittelija Lokakuiset 2021

Yhteenlaskettuja tuloksia tarkoitin :grin siinä kätilö katsoi ultran päätteeksi labravastaukset + niskan turvotuksen :happy:
  6. Carla021021 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Olipa hyvä palvelu teillä! Nyt vasta tajuan kuinka vaikeaa tämä on loppuasiakkaalle kun kaikki on hajautettu eri tahoihin, jotka ei todellakaan keskustele keskenään..
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. Ninni22 Ei muuta elämää Lokakuiset 2021 Maaliskuunmammat 2016

Meillä sama, sain heti riskiluvut tulostetulle paperille :)
    • Voittaja Voittaja x 1
  8. Mustikka_ Aloittelija Lokakuiset 2021

Wau, tosiaan hyvää palvelua jossain päin.:gen053 Meillä kuulemma soittavat parin päivän sisällä, jos jotain hälyttävää ja viikon päästä tulee postissa, jos kaikki hyvin:happy:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  9. Kyfileida Aloittelija Lokakuiset 2021

Onpa erikoista! :bored: Seinäjoella kätilöillä siis joku ohjelma joka ne laskee, ja he sen kertovat samalla käynnillä. Onpa erikoista että se pitää jossain lääkärin kautta kierrättää.

kun itselle on myös todella helpottavaa kuulla samalla käynnillä, että kaikki on tällä erää niin hyvin vauvalla kuin voi olla.
    • Voittaja Voittaja x 1
  10. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Täällä ainakin on välillä se ongelma, että ultra voidaan tehdä keskussairaalassa (niinkuin mulla) ja verikokeet omassa tk:ssa. Järjestelmät ei sitten keskustele keskenään niin ultrassa ei ollu tietoja mun verikokeiden tuloksista, vaan sain ne sitten omasta tk:sta kun sinne oli mennyt tieto niska-perämitasta ja turvotuksen määrästä :) ja olikohan niin että täällä eivät laske niitä vaan lähettävät jonnekin laskettavaksi, eli neuvolan terkat ei edes pysty laskemaan. Lienee tosiaan eri siellä missä kätilöt tekee saman sairaanhoitopiirin sisällä, tieto kulkee ja osaavat laskea heti :)
  11. Carla021021 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Jep, meillä verikokeet ulkoistetussa, yksityisessä labrassa, äitiyspolilla ultra sairaalassa ja neuvola kerran kuussa kunnallisessa :shifty: ja kukaan ei voi ilman toisen tulosta antaa siis tuloksia. Torstaina neuvolassa saan varmaan tulokset kun testeistä on kuukausi. Sähköiselle neuvolakortille oli tullu kaksi trisomnia suhdetta, omakantaan kaikki muut labrat paitsi pappa ja hcg. Äitiyspolilta saatiin nt luku :dontknow
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  12. Rinttastiina Ihastunut foorumiin Lokakuiset 2021

Nt-ultrassa kaikki hyvin:love7
    • Tykkää Tykkää x 6
    • Voittaja Voittaja x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  13. Kaiq Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Myös meillä NT-ultra meni hyvin ja kaikki normaalia :Heartpink
    • Tykkää Tykkää x 4
    • Voittaja Voittaja x 2
  14. Tessa2020 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Täällä myös NT:ssä käyty maanantaina! Kaikki oli hyvin :Heartred ja labrasta tuli jo kirje että trisomia seula on Ok !
    • Tykkää Tykkää x 5
    • Voittaja Voittaja x 3
  15. U Uusi käyttäjä

Täällä kans käytiin eilen nt-ultrassa. Olipa kyllä ihana kokemus ja huojennus :Heartred . Kaikki oli mallillaan ja tyyppi oli suurempi kuin varhaisultran perusteella arvioitiin, laskettua aikaa varhaistettiin kolmella päivällä. Kerrottiin tän jälkeen 4,5v tulevalle isosiskolle, joka ei meinaa pysyä nahoissaan! :happy:
    • Voittaja Voittaja x 6
    • Tykkää Tykkää x 4
  16. Yasemin Aloittelija Lokakuiset 2021

Täällä myös ultra takana ja kaikki oli hyvin. :Heartred
    Niskaturvotus 1mm, sikiöllä pituutta 6cm ja syke 160/min.

Oli kyllä todella tunteikas hetki nähdä oma lapsi ja kuulla hänen sykkeensä. Meinasi aivan tulla tippa linssiin, kun vauveli heilautti vauhdikkaasti käsiään ikään kuin tervehdyksenä meille. Aloimme miehen kanssa nauraa, tai no itselläni oli jotain naurun ja itkuun purskahtamisen sekoitusta. :biggrin

Nyt tämä raskaus konkretisoitui jotenkin aivan eri tavalla. Tähän mennessä olen lähinnä potenut pahoinvointia, mutta varhaisultrassa ei käyty eikä neuvolassa vielä löytynyt sydänääniä heidän dopplerilla vai mikä se laite onkaan. laughing7
    • Voittaja Voittaja x 6
    • Tykkää Tykkää x 3
  17. Mustikka_ Aloittelija Lokakuiset 2021

Ihania uutisia ultrista:love017
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Mustikka_ Aloittelija Lokakuiset 2021

Äsken tuli postissa lappu alkuviikon ultran tuloksista. Lapussa lukee, että trisomia 21 riskiluku normaali, ei aihetta muihin tutkimuksiin. Muistelisin, että varhaisultrassa sanottiin, että tässä tutkitaan trisomia 21 ja 18...
    Hyvä, että kaikki on hyvin, se on pääasia.:Heartred
    Mielenkiinnosta vaan mietin miksi ei saatu mitään lukuja, niin kuin moni muu tuntuu saaneen.:scratch
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Voittaja Voittaja x 1
  20. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Näissä tuntuu tosiaan olevan paljon vaihtelua paikkakunnittain, miten ilmoitetaan. Voi olla, että neuvolasta voi ainakin kysyä ne tarkemmat riskiluvut jos haluaa, en oo ihan varma miten missäkin toimitaan mutta ainakin ne pitäisi neuvolalla olla :) nuo seulonnat tutkii juurikin noita yleisimpiä eli 21 ja 18 trisomiaa (joskus ilmoitetaan myös 13-trisomian luvut mutta ei läheskään aina) mutta monesti ilmoitetaan automaattisesti vain tuo 21, koska se on yleisin ja yleensä ns. ”hälyttää” ensin. Pääasia että kaikki on hyvin, ja jos olisi ollut korkeaa riskiä niin siitä olisi tosiaan ilmoitettu kyllä.

Jaa tämä sivu