nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mingala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puff, meillä otettiin nipt-verikoe viime vuotisen odotuksen takia. Viime vuonna nt-ultrassa niskapoimu oli järkyttävän suuri ja kysyttiin halusinko siihen verikokeeseen. Ja downin syndrooma todettiin sitten. Keskeytettiin raskaus.. Ja sanottiin silloin että seuraavissa raskauksissa pääsen siihen verikokeeseen. Ja en kuulu riskiryhmään.

Josnyt, ikävä kuulla että sinullakin on menetys taustalla. Meille syntyi myös enkeli viime vuonna. Mutta ei se nyt auta kuin toivoa, että tänä vuonna olisi parempi onni matkassa molemmilla.

Josnyt, olen pahoillani aiemmasta ikävästä kokemuksestanne. Toivotaan että nyt kaikki menee parhain päin :)

Onko teill kokemuksia kuinka nopeasti HUS:in alueella saa tulokset? Meillä tosiaan oli eilen nt-ultra kättärillä ja malttamattomana odotan kirjettä :D kätilö vain totesi ultran jälkeen että jos ei kahteen viikkoon kuulu niin soittele.. mikähän siinä oikein voi noin kauan kestää :confused: olen kuullut että monessa paikassa tulokset saa heti ultrassa.

Puff, minä kävin eilen naistenklinikalla ja sain samana päivänä kirjeen netpostiin, joten mikäli saat perinteisellä postilla niin eiköhän se muutaman päivän sisällä ilmesty :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Huojentava tuo 12 vko ja ultra :)

Meillä ultrassa kaikki hyvin Mittojen mukaan viikkoja 13+1 eli laskettu aika vähän aiemmin kuin kuvittelin. Eläväinen tyyppi esitteli heti kaikki raajat ja teki kuperkeikan. On se kyllä niin ihmeellistä kuinka pieni ja kuitenkin niin oikean näköinen tuollainen pieni sikiö voi olla!

Pikkuisilla on kaikki hienosti <3
Niskaturvotus toisella 1,2 ja toisella 1,3 eli oikein hyvät :-) Seulatuloksia me ei saada kun kahdesta niitä ei voi laskea.

Laskettu aika aikaistui viikolla eli on nyt 2.11 ja koska esh laskee tuon päivän verran eri tavalla kuin neuvola, niin tänään poksahtaa sitten jo 14+0 :-)

Pikkuisilla on yhteinen istukka ja yhteinen sikiöpussi, mutta sentään omat vesikalvot. Tiivis seuranta alkaa aikalailla heti, meidät siirrettiin suoraan Naistenklinikalle seurantoihin ja kahden viikon päästä on jo eka ylimääräinen ultra lääkärillä :-)
80e65d5ea50d110ff0408825658eefb9

Zeni86, ihana ultrakuva! :)
onko nuo vauvelit siis identtiset vai selviikö se vasta syntymän jälkeen? :grin Mä en ymmärrä noista mtn :wacky:

Just ultrasta kotiutuneena, lääkäri vaikutti asiantuntevalle (vanhempi erikoislääkäri) ja kävi läpi elimet, aivot, selkärangan, pään, kohdun ja istukan. Ultrasi sekä sisältä että päältä. NT oli 1,8mm, ei sitä pahemmin tarkasteltu tai tarkastettu vaan kuva ruudulla ja tuossa se on.

Muokattu viimeksi:
Joo mingala, nyt kun varmistui että vauveleilla on yhteinen istukka ja uloin kalvo, ni nyt on myös jo varmaa että ovat identtisiä :-)
Jos ois omat istukat ja erilliset sikiökalvot, niin sitten voisi olla joko identtiset tai ei-identtiset.

Just ultrasta kotiutuneena, kaksi suttuista kuvaa joista hädin tuskin saa mitään selvää. Aloittavat Ultran klo 10:03 ja homma oli ohi ennen 10:10. Olin yllättynyt miten homma meni niin nopeasti, lääkäri vaikutti asiantuntevalle (vanhempi erikoislääkäri) ja kävi läpi elimet, aivot, selkärangan, pään, kohdun ja istukan. Ultrasi sekä sisältä että päältä. NT oli 1,8mm, ei sitä pahemmin tarkasteltu tai tarkastettu vaan kuva ruudulla ja tuossa se on.

Mul on tossa 18 kuvaa tän päivän ultrasta. On kuvia vaaveista erikseen ja sit yhdessä :-D

Just ultrasta kotiutuneena, kaksi suttuista kuvaa joista hädin tuskin saa mitään selvää. Aloittavat Ultran klo 10:03 ja homma oli ohi ennen 10:10. Olin yllättynyt miten homma meni niin nopeasti, lääkäri vaikutti asiantuntevalle (vanhempi erikoislääkäri) ja kävi läpi elimet, aivot, selkärangan, pään, kohdun ja istukan. Ultrasi sekä sisältä että päältä. NT oli 1,8mm, ei sitä pahemmin tarkasteltu tai tarkastettu vaan kuva ruudulla ja tuossa se on.
Meillä kesti ultra 30min kun kätilö kertoi tarkasti kaikkesta mitä nyt pysty jo näkemään. Ja otti myös 3D kuvia. Harmi kun teillä nuin vähän aikaa kesti.

Takaisin