Aloitan tänne ketjun NT/NP ultrille, kun ei vielä sellaista ollut. Pahoitteluni tosta nimestä, en oo varma kumpi on ns oikea nimi kun molempia käytetään 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiva kuulla!Mulla oli tosi varhainen np-ultra (virallinen tulee vielä), ja meilläkin alkio oli siellä jo 5pv isompi kuin varmasti tiedetään olevan. Samoin lääkäri ei ollut lainkaan huolissaan kun tentattiin, ja tosi paljon yritin selvittää. Mitään riskejä en löytänyt isoon kokoon liittyvän, pieneen toki paljon. Ne harvat caset jotka löysin, usein pitkä (poika) oli tuloksena.
Juu ajattelinkin et siellä varmaan on. Hyppäsin itse niin myöhään nyt tänne että oon vähän jäljessäMeillä on aktiivinen nt-ultraketju salaisella puolella, suosittelen kirjoittamaan kasaan vaaditut viestit (olikos se nyt 30viestiä yleisellä puolella?) ja sitten pyytämään lisäämistä salaisiin. Siellä puhutaan rohkeammin ja avoimemmin näistä tuloksista![]()
Kyllä se korona-aika on ollut kurjaa niin monella tavalla. Vaikuttiko se mihinkään muuhun raskausaikana?Esikoista odottaessa oli kurjaa, kun NT ultraan piti mennä yksin koronarajoitusten takia. Pidin puolison kanssa videopuhelua auki koko siellä olon ajan, jotta hänkin sai olla edes sillä tavalla mukana ja se helpotti myös omaan jännitykseen edes vähän![]()
Kyllä se korona-aika on ollut kurjaa niin monella tavalla. Vaikuttiko se mihinkään muuhun raskausaikana?
Vauvan kanssa oli ainakin kurjaa, kun ei ollut hirveästi mitään kerhoja ja piti pitää maskia niin ihan pienissäkin kerhoissa johon pääsi. Ei uskaltanut hirveästi päästää ihmisiä tapaamaan vastasyntynyttä.Kyllä se korona-aika on ollut kurjaa niin monella tavalla. Vaikuttiko se mihinkään muuhun raskausaikana?
Meillä synnytysvalmennus oli kasa linkkejä sähköpostiin lähetettynä.Esikoisen sain 8/22, silloin ei ainakaan vielä sairaalaan saanut tulla vauvaa katsomaan kuin puoliso (ja omat lapset kai olisi saanut jos olisi ollut). Mulla onneksi puoliso sai ultroihin tulla.
Synnytysvalmennus oli teamsillaolisin tykännyt että olisi ollut lähitapaaminen, sitä teamsia sitten kuunteli puolella korvalla samalla kun tein ruokaa, mitään oleellista ei tuntunut jäävän mieleen
![]()
Kyllä se korona-aika on ollut kurjaa niin monella tavalla. Vaikuttiko se mihinkään muuhun raskausaikana?
Nyt kun mietin niin taisi olla vielä -22 syksylläkin miehellä maskin käyttö synnytyksessä, paitsi jos oltiin keskenämme. En jotenkin muista sitä kovin tarkkaan.Mä synnytin 09/21, synnytysvalmennus oli Teamsissä ja miehen piti käyttää maskia synnytyksessä. Samoin lapsivuodeosastolla piti käyttää maskia aina oman huoneen ulkopuolella, toki ruokailutilassa sai syödä. Isovanhemmat ja pienet sisarukset ei saaneet vierailla.
Maskisuositus kumppanille oli osastolla tosiaankin vielä 2/2022.Mä synnytin 09/21, synnytysvalmennus oli Teamsissä ja miehen piti käyttää maskia synnytyksessä. Samoin lapsivuodeosastolla piti käyttää maskia aina oman huoneen ulkopuolella, toki ruokailutilassa sai syödä. Isovanhemmat ja pienet sisarukset ei saaneet vierailla.