Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultralääkäri ei antanut hirveästi toivoa että meille odotettaisiin tervettä vauvaa. Mulla on istukka niin kohdun takaseinässä,ettei istukkanäytettä saatu. Lapsivesipunktio tehdään 17.8. Siihen saakka odotellaan. Jollei luonto hoida hommaa sitä ennen. Kamalaa tälläinen odottelu...

Hellulle voimia tulevaan ❤ja pingulille tsemppiä, varmasti kauheeta kun pitää vaan odottaa. :/

Voimia Pinguli<3 Oliko teillä puhetta NIPT tutkimuksesta? Sais otettua heti ja otetaan siis verestä ja lähestulkoon samat tiedot saisi kuin punktiosta mutta on turvallinen. Vai eikö kaikilla paikkakunnilla tätä vielä tehdä..??

Tänään kävin perinnöllisyyslääkärin luona ja täytettiin keskytyspaperit. Maanantaina otan ekat lääkkeet ja tiistaina on sitten itse keskeytys. Olen helpottunut, että kaikki käy näin nopeasti.
Ja oikeasti on ihanaa lukea täältä iloisia ultrauutisia, joita suurin osa täällä onneksi on! Mä tuun sitten perästä, kunhan saan nämä ikävät asiat hoidettua ensin alta pois.

Ihana asenne hellu sulla, voimia tulevaan keskeytykseen ja pikaista toipumista, että pääset kesävauvaa sitten yrittämään <3

Ja pingulille pahoittelut myös huonoista uutisista, pitkään kyllä joudutte odottamaan tuota tutkimusta :grumpy:
Paljon voimia tulevaan<3

Paljon jaksamista teidän tilanteisiin Hellu ja Pinguli :Heartred

En ymmärrä miks Pinguli joutuu oottamaan noin pitkään että lapsivesipunktio tehdään :eek:

Mun mielestä lapsivesipunktio pystytään tekemään vasta viikolla 15 tai jotain sinne päin. Vissiin siksi, että lapsivettä on kehittynyt tarpeeksi.

Voimia Hellu tulevaan koitokseen. Mulle saa laittaa viestiä jos tulee jotain kysyttävää keskeytykseen ym. liittyen.

Voimia myös Pingulille, toi odottelu on varmasti raastavaa aikaa.

Ei ollu puhetta mistään muusta kuin lapsivesipunktiosta. Tyks on paikkana,joten luulen, että meille ois tarjottu kaikki mahdollinen jos ois vaihtoehtoja. Toisaalta tällä aikaa saadaan puhutuksi puolison kanssa miten me halutaan toimia missäkin tilanteessa.

Lueskelin pitkästä aikaa, mitä ihmisille kuuluu ja tuntuu pahalta Pingulin ja Hellun puolesta... Voimia teille molemmille <3

Meillä oli ultra 21.7. ja kaikki hyvin. Niskaturvotus 1mm ja pikkuinen oli kovin eläväinen: laittoi kädet korville ja jumppasi nostelemalla jalkoja ylös alas :) Mua vaan nauratti kun se oli niin hassu :D

Voimia Hellu<3 Toivon sinulle pikaista toipumista ja tärppiä heti kun saat alkaa taas yrittämään :Heartred
Pingulille paljon jaksamista odotteluun ja voimia päätöksen tekemiseen, se on varmasti oikea päätitte mitä vain :Heartred

Muilla onneksi iloisia kuulumisia, onnea :Heartred

Voimia teille, kenelle on tullut huonoja uutisia :Heartred

Meillä nt-ultra oli 15.7. ja kaikki oli hyvin. Löytyi kaikki tarvittavat osat ja pikkuinen teki reippaasti kuperkeikkaa :Heartred Etukäteen jännitti kyllä kovasti. Niskaturvotusta meille ei kerrottu, kun emme osallistuneet seuloihin. Mutta ultraavan kätilön kanssa sovittiin, että kertoo, jos näkyy jotain huolestuttavaa.

Liikuttava hetki tuo kyllä oli. Odotan ensimmäistäni ja vaikka raskaus onkin tuntunut todelliselta, niin silti se jotenkin konkretisoitui, kun näki toisen ja sydämen sykkeen. Itkuksihan se siinä vaiheessa meni. Oikeastaan itkin jo odotushuoneessa, kun edellinen pariskunta tuli niin onnellisen näköisenä ulos :shy:

Troll, kysyin neuvolassa tänään tuosta NIPT-tutkimuksesta. Tehdään kuulemma 40-vuotiaille ja yli, sekä ei ole tarpeeksi vielä tutkittu. Kuulemma suht uusi tutkimus. Jotenkin mulla on olo,että tällä meidän "odotusajalla" on joku merkitys tässä kaikessa. Vaikka odottelu on ihan hirveää ja stressaavaa,niin jokin merkitys tälläkin on.

Pinguli taitaa olla sitten paikkakuntakohtaista missä tehdään ja missä ei, kun meidän neuvolassa siis tehdään tämä ensisijaisesti, jos turvotusta tai seulatulos alhaisempi kuin 1:250. Ja ainakin paperissa, joka mulle jaettiin neuvolasta tästä NIPT tutkimuksesta väitti, että lähes kaikki samat vastaukset saadaan kuin punktiosta. Ja tämän siis voi teettää yksityisestikin mutta maksaa n.500€.
Mutta joo, uskon kanssa, että kaikella on jokin tarkoitus, vaikka sitä ei aina juuri sillä hetkellä ihan ymmärtäisikään. Sydämestäni toivon, että teillä tämä tarkoitus on antaa vauvan kasvaa, jotta lopulta nähdään, että kaikki onkin ollut koko ajan kunnossa:Heartbigred

Mulle sanottiin Naistenklinikalta, että seuraavassa raskaudessa pääsen automaattisesti mahdollisimman aikaisilla viikoilla joko NIPTiin, istukkabiopsiaan tai lapsivesitutkimukseen. NIPT eroaa muista sillä, että se ei ole yhtä tarkka kuin muut menetelmät. Etenkin T13:a kohdalla muistaakseni antaa hieman huonommin tulokset. Parempi se on tietysti siksi, ettei siihen liity sitä pientä keskenmenoriskiä. Itse menen sitten aikanaan istukkabiopsiaan (tarkka, aikaisilla viikoilla ja nopeat tulokset).

Takaisin