Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kovasti tästä!

Reisiluu vastasi viikkoja, nenäluusta en shokissa tajunnut edes kysyä. Mutta ainakin perusrakenteet eli sisäelimet ja muut oli ok ja koko oli hyvä.

Voimia Hellu :Heartred Toivottavasti teidän pienellä olisi kuitenkin kaikki kunnossa:Heartbigred

Tarkoitat varmaan Omppunen Turnerin syndroomaa? Meidän kuopuksella epäiltiin sitä, onneksi kromosomit ja kaikki muu lopulta kunnossa :love7

Voimia Hellu :Heartred Toivottavasti teidän pienellä olisi kuitenkin kaikki kunnossa:Heartbigred

Tarkoitat varmaan Omppunen Turnerin syndroomaa? Meidän kuopuksella epäiltiin sitä, onneksi kromosomit ja kaikki muu lopulta kunnossa :love7

Mikä niskapoimuluku teillä oli? Mun mielestä toi mun 4,7 on vaan niin korkea, ettei oikein toivoa ole.

Meillä oli siis ihan normaali, oisko ollu alle 2,5mm, mutta turneria alettiin epäillä, kun ei pituutta tullut ja oli ilmeisesti jotain muita tyypillisiä piirteitä.
Onhan toi 4,7 tosi korkea :( Mutta joku tuossa juuri aiemmin oli kirjoittanut tuttavastaan, joille oli kuitenkin terve pienokainen syntynyt isosta turvotuksesta huolimatta :) Älä heitä vielä kirvestä kaivoon:Heartred

Voi ei, voimia Hellulle!

Nyt alkoi mua mietityttää se meidän toukan niskaturvotus, josta ei mitään edes mainittu! Ihan alussa kysyi jos osallistutaan seuloihin ja sanottiin, että ei. Että oli vauva millainen tahansa, niin on tervetullut.
Nyt mietin, että eikö sen takia maininnu mitään nt:stä? Jos siellä turvotusta onkin? Olishan se kiva kuitenkin tietää, vaikka ei tilannetta muuttaisikaan.
Sanoi vaan lopussa, että: toivotaan, että raskaus etenee yhtä hienosti, kuin tähänkin asti! Mistähän sais tietää tuon nt:n tällee jälkikäteen?

Sitä ei varmaan oo Nilla mitattu, kun ette seuloihin osallistu. Mutta voithan sä varuiksi soittaa ultranneeseen paikkaan ja kysästä.

Jos sitä ei ole siinä ultrassa mitattu, niin eipä sitä jälkikäteen mistään tietää saa. Voi olla että ultraaja ei oo sitä ollenkaan mitannu, kun ette seulontaan osallistu, niin on voinut kokea turhaksi mitata:grumpy:
Näin ainakin kuvittelisin tapahtuneen, jos kerta ultra tilanteessa ei ole sitä ääneen sanonut? Neuvolasta voit kysellä et onko sitä mitattu tai sit tuolta omakannasta?

Muoks zeni kerkeskin väliin vastata:grin

No vastaus meidän selonnoista kieltäytymiseen oli, että selviäähän tässäkin ultrassa paljon vauvan tilasta. Luulisi, että on mitannu...täytyy kysellä. Omakannasta ei löydy muuta, kuin että käyty on.

Joo turner se oli!

Musta hellu toi kuulostaa jo hyvältä että reisiluu on vastannut viikkoja, yleensä jos poikkeamaa niin ei vastaa. Nenäluun puuttumisen ois kyl varmast sanonu jos ei ois nähny. Millon sulla on toi istukkabiopsia?

Vitsi, että tosta niskaturvotuksestakin voi ottaa hirveän paineen itselleen... :-/ meillähän pikkuisella oli 2,4 nt ja mähän olin aivan paniikissa siitä, mut täällä päin sanottiin, että kaikki alle 3 on normaalia. Tosiaan odottelin kuin kuumilla kivillä sitä veriseulan tulosta ja kuuluuko soittoa, mutta mitään soittoa ei koskaan kuulunutkaan eli oletan, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Vitsi, että tosta niskaturvotuksestakin voi ottaa hirveän paineen itselleen... :-/ meillähän pikkuisella oli 2,4 nt ja mähän olin aivan paniikissa siitä, mut täällä päin sanottiin, että kaikki alle 3 on normaalia. Tosiaan odottelin kuin kuumilla kivillä sitä veriseulan tulosta ja kuuluuko soittoa, mutta mitään soittoa ei koskaan kuulunutkaan eli oletan, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Meillä oli toi sama lukema esikoisesta ja kätilö sano just tota et normaalin rajoissa ku mä olin kauhuissani kun kaverit oli käyny ultras ja niil alle 1mm.
Mut meillä tosiaan veriseulat oli aivan päin prinkkalaa jonka takia sit jäätiin kiinni vaikkakin turhaan.

Joo meillä kanssa tytöillä ollut esikolla 0,9 ja kuopuksella 0,59 että sen takia aloin panikoimaan. :-( mutta veriseulat sitten varmaan ihan ok, koska tosiaan soittoa ei koskaan kuulunut. :-)

Nyt kun alkushokista olen selvinnyt, niin kerron vähän kuulumisia. Mulla on kaksi vaihtoehtoa: joko masennun tai sitten etsin asiasta positiiviset puolet ja jatkan eteenpäin. Valitsen jälkimmäisen.
Käyn kaikki tutkimukset läpi ja toivon, että niistä tulee selkeä vastaus. Eli selkeästi joku vamma tai poikkeavuus tms. En toivo tilannetta, jossa olisi sydänvika, joka saattaa olla tappava tai sitten ihan harmiton. Tuo valinta olisi liian vakea. Toivon, että vastaus tulee olemaan selkeä. Että pystyn tekemään päätökseni ns. helposti.
Ajattelen tätä tavallaan keskenmenona. Se on osa tätä prosessia ja vasta toinen keskenmeno mulle. Saan vielä lapsen, kunhan vaan jaksan yrittää.
Nämä on näitä riskejä, jotka kuuluvat jokaisen lasta yrittävän taipaleelle. Toisten kohdalle ne osuu, toisten ei. JOtkut eivät pysty tulemaan ollenkaan raskaaksi. On niin paljon erilaisia tilanteita.
Uskon siihen, että saan lapsen vielä jonain päivänä :) Eteenpäin on katsottava!
Joo turner se oli!

Musta hellu toi kuulostaa jo hyvältä että reisiluu on vastannut viikkoja, yleensä jos poikkeamaa niin ei vastaa. Nenäluun puuttumisen ois kyl varmast sanonu jos ei ois nähny. Millon sulla on toi istukkabiopsia?

Biopsia on ylihuomenna jo!

Kaikki voimat ja sympatiat hellu sulle perjantaille, toivotaan kuitenkin et pienellä olisi kaikki kunnossa <3 ollaan täällä hengessä mukana ja toivotaan kaikkea hyvää sinulle ja pienelle!

Joo todellakin Hellu kaikki sympatiat sulle ja aivan älyttömästi tsemppiä perjantaille! Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin ja onneksi sulla on ainakin mahtava asenne! ❤

Kiitos kaikille tsempeistä ja vertaistuesta! Tämä tsemppi täällä foorumilla merkitsee paljon, kaikki tuki tulee tarpeeseen tällaisessa tilanteessa. Oma suunnitelmani on, että lokakuussa sitten uuteen yritykseen, kesävauvaa yrittämään :)

Takaisin