Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää oli ultra. Tuntu eilen että miten sitä saa nukuttua. En käyny varhaisultrassa nii jännitti et löytyykö mitään. Mut kaikki ok.
Hyppeli aluksi nii valtavasti ja ultraaja kehuskeli että nyt saa hyvin mitattua ja sitten tuli mahassa väsy eikä liikuttu mihinkään vaikka kuinka yritettiin. Olis halunnu niskaturvotuksen vielä tarkistaa, ku toinen mittaus oli kuulemma vähän huonosta asennosta. Ei kuitenkaan enää liikuttu nii piti tyytyä niihin mittauksiin. La pysy samana vaikka parilla päivällä heittiki 11+1

Ihanaa kuulla näitä iloisia np-ultrakuulumisia <3 Itse olen aivan paniikissa, että onko kyytiläinen enää elossa kun ultraan asti pääsen. Mulla siis ultra vasta parin viikon päästä. Jännittikö teitä muita ennen ultraa?

Me ollaan hyvillä fiiliksillä menossa ultraan viikon päästä! Tottakai sitä vähän jännittää, mutta hyvällä tavalla ainoastaan :) kyllä uskotaan siihen, että pienellä on kaikki edelleen hyvin!

Miulla on välillä luottavainen fiilis et kyllä siellä kaikki kunnossa on, mut sit välillä iskee paniikki ja pakokauhu ja oon ihan varma ettei siellä oo enää ketään elossa... Tosiaan ens pe on ultra, joka tänään vaihtui kätilön tekemästä lääkärin tekemäksi... Pahoitteli vielä puhelimessa ollut henkilö et se on sit maksullinen kun lääkäri tekee sen, mut eipä tuo yllätys ollu, edellisten kohdalta tuttua huttua :)

Hellu<3 mua jännitti vielä siinä tuolissa kun näin kyllä monitorista että siellä on vauva, mutten osannut sanoa liikkuuko se tai lyökösydän. Sitten kun kätilö onnitteli, kyselin vaan epäuskoisena lyökö sydän varmasti.

Hellu<3 mua jännitti vielä siinä tuolissa kun näin kyllä monitorista että siellä on vauva, mutten osannut sanoa liikkuuko se tai lyökösydän. Sitten kun kätilö onnitteli, kyselin vaan epäuskoisena lyökö sydän varmasti.

Joo mulla käy varmasti samalla lailla. Oon niin varma, ettei siellä ole mitään elävää. Jäänyt vissiin pienet traumat keskenmenosta…

Ihanaa kuulla näitä iloisia np-ultrakuulumisia <3 Itse olen aivan paniikissa, että onko kyytiläinen enää elossa kun ultraan asti pääsen. Mulla siis ultra vasta parin viikon päästä. Jännittikö teitä muita ennen ultraa?

Mua ei edes ehtinyt jännittää, kun koko päivän aikataulut oli ihan hurjat ja stressitasot taivaissa... Istuin viimeisen vartin ennen ultraa autossa kyydissä, päivän ainoa hetki kun ehdin oikeastaan ajatellakaan. Siinä vaiheessa päässä kävi vain ajatus, että vauva varmaan kuolee tähän mun stressiin... Siellä hän kuitenkin temmelsi! Tuosta viimeisimmästä ajatuksesta ajattelin kuitenkin ottaa nyt neuvokseni ja vähän höllätä aikatauluja. :)

Jännitin kyllä pari viikkoa etukäteen muutamana päivänä kovastikin, että mitä jos sieltä ei löydykään mitään. Onneksi en ehtinyt liiaksi jäädä näihin ajatuksiin kiinni.

Ihania ultra uutisia jo tosi monella! ❤
Muakaan ei hirveästi ehtinyt jännittää ultra, mutta sen jälkeen kyllä! Vaikka kaikki siis olikin hyvin, mutta yllärillä tais olla "hieman" osuutta asiaan.
En tiedä mitä ois sit tullu ultran odotuksesta, jos neuvolatäti olisi paljastanut tän kaksosraskaus arvailunsa jo eka neuvolassa.
Tänään nimittäin hän soitti onnitellakseen ja kyseli, että olenko kerinnyt vielä tutustumaan monikkoperheille tarkoitettuihin materiaaleihin yms. Ja kertoi myös, että oli tosiaan epäillyt eka neuvolakäynnillä kohdun koosta, että vois olla kaksoset tuloillaan.

Tänään piti jo käydä hakemassa ensimmäiset odotusajan housut. Alkaa jo sen verran tukalat oltavat olla normi housuilla.
Toki mulla jotain on säästössä edellisestäkin raskaudesta, mut jotenkin ne ei vaan oikein iskenyt Jollain jos on jotain tiettyjä vaatteita suositella niin vinkatkaas! Itse tykkään eniten tyköistuvista, mutta joustavista ja pehmeistä vaatteista. Esim. Normi farkkukangas ei oikein uppoa... Mut sit tosiaan erikseen sitten on nää oloasut mitkä voi olla hieman löysiäkin

Keskiviikkona 6.7 kävin ultrassa. Silloin 10+6 Sydämen äänet kuultiin. Hauskan kuuloistahan se oli. Niskaturvotus 3,3mm. Joudun mennä ensiviikolla uusiksi ultraan ja lääkäri käynnille. Verikokeessa kävin myös uusiksi, koska aikaisemmassa eivät viikot riittäneetkään. Ultrassa nainen sanoi ettei nyt saa mennä nettiin lukemaan kauhukertomuksia niskaturvotuksesta. =) Ja hyvin rauhaisin mielin tässä on nyt sitten oltu. Eiköhän he siellä asiansa osaa. Ajattelin että valmis olen kyllä menemään lapsivesitutkimukseenkin.

Nykyaikaa kun miettii niin netti on kyllä pullollaan kaikkea että parempi kun pysyy poissa. Itse olen muutaman kerran tehnyt sen virheen että mennyt googlettamaan ja huoli vain kasvoi, ihan turhaan kun kaikki oli loppupeleissä hyvin. Kyllä ennen oli eri kun ei ollut nettejä mistä kattoa. Toki hyvä nykyaika kun on vertaistukea saatavilla ja se tärkeää niinkuin tämä forum :)

Keskiviikkona 6.7 kävin ultrassa. Silloin 10+6 Sydämen äänet kuultiin. Hauskan kuuloistahan se oli. Niskaturvotus 3,3mm. Joudun mennä ensiviikolla uusiksi ultraan ja lääkäri käynnille. Verikokeessa kävin myös uusiksi, koska aikaisemmassa eivät viikot riittäneetkään. Ultrassa nainen sanoi ettei nyt saa mennä nettiin lukemaan kauhukertomuksia niskaturvotuksesta. =) Ja hyvin rauhaisin mielin tässä on nyt sitten oltu. Eiköhän he siellä asiansa osaa. Ajattelin että valmis olen kyllä menemään lapsivesitutkimukseenkin.

Nykyään jos menee näihin lisätutkimuksiin nii ne hoidetaan kans verikokeella! Mä kävin esikoisesta -14 istukkabiopsiassa ja nyt viime vuonna oli muuttunu sit et nykyään verestä nähdään tai jtn!

Te joilla nt-ultra oli eka ultra, niin jännittikö teitä aivan vietävästi?! Mulla on keskiviikkona ultra ja pelottaa niin paljon, ettei siellä olisikaan ketään tai joku on huonosti ja sit sitä alkaa miettimään, että onko tää nyt jotenkin huono enne että tunnen näin. Oireitakaan tässä raskaudessa ei ole ihan hirveästi ollut ja vaikka tiedän että se on normaalia niin silti huolettaa. Alussa oli pahaa oloa, mutta sekin on väistynyt.

Mulla on np-ultra ollut molemmilla kerroilla ensimmäinen ultra. Ekalla kerralla pelotti enemmän kun nyt, ettei oo ketään. Kyllä nytkin jännittää jonkin verran, mut lähinnä ehkä se, onko kaikki juuri niin kuin pitää pikkuisella. Kyllä sitä jännittää varmasti myös rakenneultraa vaikka se ei sitten eka olekaan. Ainakin ekan kohdalla jännitti tosi paljon.

Tämä on siis ihan ensimmäinen raskaus eli kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Pitää vaan sitkeästi jaksaa odottaa keskiviikkoa. :confused:

Joo kyllä se odottavan aika voi vielä monessakin kohtaa käydä pitkäksi :D jännittävintä lopulta varmaan itse synnytyksen odotus, kun kukaan ei voi tietää tarkemmin, miten kaikki sujuu :)

Mulla oli nt-ultra eka ultra samoin raskaus ja jännitti ihan älyttömästi. Neuvolassa sydänäänet kuultii rv10+1 ja ultra oli rv11+5. Vaikka olin kuullu sydänäänet ni silti pelkäsin ettei siellä elämää oo mut heti ku ruvettii ultraamaan ni helpotti ku näki pikkusen siellä heittämässä kuperkeikkaa :love017

Mulla tiistaina Ultra, pelottaa myös tosi paljon. Tuntuu epävarmalta myös et onks siellä joku. Ar Ultrassa käytiin mutta ei näkynyt sykettä kun oli vasta 5+6.

Mä kävin jo 1.7 np ultrassa. Turvotusta oli alle 1mm. Kaikki oli hyvin :) Laskettua aikaa siirettiin viidellä päivällä eteenpäin 10.1 -> 15.1. Jännitin ultraa tosi paljon kun en ole koskaan ennen käynyt. Sekä nuoren ikäni vuoksi tuli jännitettyä enemmän sitä, että miten ottavat vastaan. Turhaa kuite jännitin, kätilö oli tosi mukava ja kertoi kaiken mitä tekee ja mitä mikäkin tarkoittaa ym. Rakenne ultra onkin sitten 8. syyskuuta :rolleyes:

Takaisin