Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla ekassa raskaudessa ultrattiin alakautta, koska päältä ei näkyny selvästi. Kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka edessä, eikä ees ylimääräistä rasvapeitettä. Nyt aloitti päältä ja testasi myös alakautta näkyisikö paremmin. Lopulta palasi ultraamaan päältä ja siitä saikin hyvät mitat ja kuvat.

Hei jennimus sori et utelen mut miks tekee lääkäri? Tai siis onhan sille tietysti syy miks tekee, mut kiinnosta et mikä se on? Tietenkään ei oo pakko kertoo ellet halua :)

Miulla on tehty ekassa raskaudessa alakautta, muissa 2:ssa mahan päältä. Sanoneet että esikoista oottavilla vatsanpeitteet on vielä paksummat ku uudelleensynnyttävillä, siks tekkeevät alakautta yleensä.

Mulla peruttiin aiempi np-ultra-aika maanantaín neuvola käynnillä. Sain kuitenkin jo tänään kutsun, jossa oli uusi aika samalle päivälle onneksi. Aika peruttiin siksi alkuun, koska ei oltu varmoja ultraako lääkäri ja nyt kutsussa näköjään luki, että lääkäri ultraa. Kolme viikkoa täytyy vielä odotella :nailbiting:
Miks sulla lääkäri ultraa? Onks mulla menny ohi jtn? Meillä ultraa siks koska esikoinen tuli "ilman syytä" 2kk etuajassa et jos on jtn niin pystyttäis estää se mahollisimman hyvin tai ainakin pidentää tyypin masuaikaa mahollisimman paljon (mieluusti vast ensvuoden puolla syntyis joohan)

Alakautta ja vatsan päältä. Rakenteet näkyi selkeämmin alateitse....ja istukan paikka vattan päältä :)

Miks sulla lääkäri ultraa? Onks mulla menny ohi jtn? Meillä ultraa siks koska esikoinen tuli "ilman syytä" 2kk etuajassa et jos on jtn niin pystyttäis estää se mahollisimman hyvin tai ainakin pidentää tyypin masuaikaa mahollisimman paljon (mieluusti vast ensvuoden puolla syntyis joohan)

Mulla ultraa lääkäri siksi kun mulla itsellä on kaksipurjeinen aorttaläppä eli siis sydämen synnynnäinen epämuodostuma. Sen ei kyllä pitäisi mihinkään vaikuttaa, mutta kai ne haluaa olla tarkkoja :) Käyn itse seurannoissa muutaman vuoden välein ja vika ei vielä ole juurikaan elämääni vaikuttanut. Mutta riski toki on, että pahenee niin siksi seurataan.

Edellisessä raskaudessa ainakin np-ultra tehtiin vatsan päältä, ennen ultraa kätilö sanoi että jos viikkoja onkin reilusti oletettua vähemmän niin voi joutua tekemään sisäkautta.

En sitten tiedä, paljonko odottajan ruumiinrakenne vaikuttaa asiaan?

Mulla ultraa kans lääkäri. Kuulemma "erikoistapaukset" menee lääkärille. Eka raskaus oli aika vaikea ja esikoinen syntyi ennen aikojaan, niin siitä syystä. Nyt vaan mietin, että kun jouduttiin tuota np-ultra aikaa muuttamaan, niin muistikohan terkka varata sen uudenkin ajan lääkärille.. selviää sitten maanantaina. Jatkossa sitten ultrat äitipolilla.

Mulle terkka sanoi, että tehdään alakautta ja samaa sanoi varhaisultran tehnyt lääkäri, joka äitipolilla töissä, että yleensä vielä np-ultrakin tehdään alakautta. Mä oon kyllä hoikka, ettei luulis siitä olevan kiinni :grin

Mulla ultraa kans lääkäri. Kuulemma "erikoistapaukset" menee lääkärille. Eka raskaus oli aika vaikea ja esikoinen syntyi ennen aikojaan, niin siitä syystä. Nyt vaan mietin, että kun jouduttiin tuota np-ultra aikaa muuttamaan, niin muistikohan terkka varata sen uudenkin ajan lääkärille.. selviää sitten maanantaina. Jatkossa sitten ultrat äitipolilla.

Mulle terkka sanoi, että tehdään alakautta ja samaa sanoi varhaisultran tehnyt lääkäri, joka äitipolilla töissä, että yleensä vielä np-ultrakin tehdään alakautta. Mä oon kyllä hoikka, ettei luulis siitä olevan kiinni :grin

Mulla myös nt-ultrassa lääkäri, johtuen vuodoista. Alakautta ja lisäksi kuulema myös mahan päältä tietyt jutut.

Meilläkin oli tänään ultra ja kaikki oli hyvin <3 Vastasi viikkoja 11+6.

Turhaan siis panikoin, kun neuvolassa 9+ viikolla ei vielä sydänäänet kuuluneet. Nyt on niin super helpottunut ja onnellinen olo, vaikka hyvä fiilis mulla on ollut tästä jo alusta lähtien! Toivottavasti nyt lopullisesti kaikki stressi häviää raskauden suhteen ja voi keskittyä siihen oleelliseen, eli masun ihailuun ja tulevien vauva hankintojen tekemiseen <3

Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista!

Mulla tänään np-ultra ja jännittää niin paljon etten sanotuks saa... toivon vaan enemmän ku mitään että kaikki olis hyvin mutta sen näkee parin tunnin päästä sitten. Tehtiin torstaina vielä raskaustesti (joo ollaan vainoharhasia...) ja siihen tuli kaks viivaa kyllä mutta se toinen oli niin haalea että aiheuttanut stressiä siitä asti ihan järkytyävän paljon. Ehkä stressaan turhaa, niinhän? :D

Mulla tänään np-ultra ja jännittää niin paljon etten sanotuks saa... toivon vaan enemmän ku mitään että kaikki olis hyvin mutta sen näkee parin tunnin päästä sitten. Tehtiin torstaina vielä raskaustesti (joo ollaan vainoharhasia...) ja siihen tuli kaks viivaa kyllä mutta se toinen oli niin haalea että aiheuttanut stressiä siitä asti ihan järkytyävän paljon. Ehkä stressaan turhaa, niinhän? :D

Näin "suurilla" viikoilla r-testit ei näytä enää välttämättä tummaa. Tsemppiä ultraan <3

Meillä on torstaina... Tsiisus, kuinka jännittää ja kauhistuttaa. Mikään muu ei pyöri mielessä... :smiley-angry026

Ihania ultrakuulumisia kaikilla, onnea niistä :happy:

Takaisin