Nopea pulssi alkuraskaudessa

westies

Oman äänensä löytänyt
Mulla on nyt menossa eka raskaus 5+4. Minulla on ollut jo useamman vuoden Thyroxin -lääkitys kilpparin vajaatoimintaan ja arvot on ollu kohdillaan. Ensi viikon tiistai aamuna menen käymään labrassa, että nähdään, nostetaanko annostusta.

Tänään aamulla vielä sängyssä maatessa mulla oli aika voimakas "kouristuksen" ja kuukautiskipumainen alamakipu. Se menisit ohi ehkä noin vartissa eikä mahassa oo enää mitään kipuja.

Nyt päivemmällä tuntuu, että välillä sydän hakkaa miljoonaa.. Just silleen, niinkuin silloin, kun mulla ensin todettiin kilpparin liikatoiminta.

Onko kenelläkään muulla ollu samanlaisia tuntemuksia? Siis voihan olla, että sydämen nopea pulssi liittyy raskauteen, eikä niinkään kilpirauhasen häiriöön.
Oon nyt ottanu rennommin ja levännyt, mitä nyt ruoan laitan välillä.
 
tuosta on jo aikaa kun oot asiaa pohtinut, mutta korkea pulssi ainakin liittyy raskauteen :) en tiedä kuinka ajoissa sitä voi olla, mutta ite huomasin joskus tokalla kolmanneksella. on ollut jopa 98.
 
Hei westies!

Mulla on ainakin noussut lepopulssi näin loppuraskaudesta ihan huimiin lukemiin, muttei sitä ole mitenkään noteerattu neuvolassa. Muistaakseni tuo sykkeen nousu alkoi jo alkuraskaudesta. Nyt melkein aina yli 100 tuo leposyke. Muistan kyllä, että ennen raskautta leposykkeeeni oli jotain n. 70. Sydämen täytyy nyt viedä sinne istukallekin verta, niin sillä se varmaan pumppailee noin hirmuisesti. Tsemppiä westies ja hyvää kevättä!
 
Dodiii... mun aloituksesta on sata vuotta, mutta päivitän tilannetta :) Kävin 3.4. kilpirauhasen liikatoiminnan (todettu 2008-2009) takia äitipolilla, jossa myös sisätautilääkäri tutki minut. Hän nyt sit laittoi myös kardiologille lähetteen, että se tutkii mun sydämen, mistä korkea syke johtuu. Saattaa huidella jopa 120:ssa Lääkäri sanoi, ettei oo kilpirauhasesta johtuvaa, koska arvot on kunnossa ja viiterajoissa. Itellä on vaan tunne, että se johtuu raskaudesta (nyt 14+5), mut hyvähän se on, että tutkivat. Tiistaisen ultran mukaan vauvalla on kaikki hyvin, on erittäin vilkas tapaus ja syke oli 150 hujakoilla.
 
Mulla on myös ollut huomattavasti nopeampi pulssi ihan plussaamisesta asti. Viime neuvolassa verenpaineen mittaamisen yhteydessä neuvolatätikin totesi, että aika korkea kyllä tuo syke, mutta ei mitään sen kummempaa.

On kyllä vähän hassu olo, kun niin helposti hengästyttää vaikka painoa ei ole kertynyt vielä, ja sydän läpättää... :-)
 
mullaki viikkoja on vasta reilu 6, ja tuntuu et ei pysty tekeen koirien kans enään edes pikkulenkkejä ilman että hengästyy, toki silti pidempiäki tehdään. välillä ihan istueski saa hetken hengitellä rauhallisesti et saa sykettä tasaantuun.. 2 viikon päästä vasta eka neuvola..
 
Hei.

Mulla on myös noussu syketasot välittömästi alkuraskaudessa molemmissa raskauksissa. Ensimmäisessä, joka päättyi keskenmenoon, nousi tasaisesti viikkojen myötä. Tänään alkoi RV 6, ja tuntuu ettei portaitakaan enää saa kiivettyä ilman puuskutusta. eilen kävin vielä ryhmäliikunnassa, mutta heti sykkeen nousu alkoi tuntua suorastaan pahalta, joten jumppa-asiat saavat kyllä nyt jäädä vähemmälle. Mulla on hyvä peruskunto ja leposyke 55 tasoa, mutta jo nyt leposyke huitelee 70-80 välillä ja pompsahtaa aivan arkiaskareissaki 120-130 välille. Toivottavasti tämä on vain raskaudesta johtuvaa eikä mitään vakavampaa?
 
Takaisin
Top