Noin kolmevitosten ketju

Mulla eka neuvola on käyty ja oli oikein ihana neuvola täti Vantaalla :) eka ultra olisi 28.3.2017 kätilöopistolla.

Noonu, täällä kanssa pääkaupunkiseutu odottaja :) tiedätkö jo synnärin mine olet itse menossa?

On se jännää kyl tää odottaminen. Ensimmäinen lapsi on 10v, niin tää tuntuu kyl niin eriltä ku sillon nuorempana. Jännittää enempi ja seurailee tuntemuksia tarkemmin kuin nuoremapana.
 
Meillä ensimmäinen neuvola 20.3. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti :)
Marnie, mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään?
 
Mä en tiedä vielä synnäriä, mulla on eka neuvola 21.3.

Kamomilla2017 mä ehdin viimeksi käydä ekan neuvolan, meillä Lauttasaaressa siellä vaan juteltiin ja mitattiin verenpainetta. Joissain kuulemma saatetaan ultrata ja kuunnella sydänääniä, mutta ei meillä. :) ite en odota ekaa neuvolaa mitenkään erityisesti, tietty se on jonkinlainen virstanpylväs. :)
Marnie, tiedätkö sä sun synnäriä?
Sulla on jo kohta ultra, vitsi kun kivaa.
Mun kummipojan ja hänen pikkusiskon ikäero on lähes sama kuin sun vanhemman lapsen ja tulevan. Ne on ihan tosi ihania yhdessä kun toinen ihailee ja toinen pystyy vähän jo huolehtimaan. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä vielä synnäriä, mulla on eka neuvola 21.3.

Kamomilla2017 mä ehdin viimeksi käydä ekan neuvolan, meillä Lauttasaaressa siellä vaan juteltiin ja mitattiin verenpainetta. Joissain kuulemma saatetaan ultrata ja kuunnella sydänääniä, mutta ei meillä. :) ite en odota ekaa neuvolaa mitenkään erityisesti, tietty se on jonkinlainen virstanpylväs. :)
Marnie, tiedätkö sä sun synnäriä?
Sulla on jo kohta ultra, vitsi kun kivaa.
Mun kummipojan ja hänen pikkusiskon ikäero on lähes sama kuin sun vanhemman lapsen ja tulevan. Ne on ihan tosi ihania yhdessä kun toinen ihailee ja toinen pystyy vähän jo huolehtimaan. :)


Sain valita joko jorvin tai kätilöopiston ja valitsin ton kättärin kun olen ekan siellä synnyttänyt ja oli hyvä kokemus :)

Voi ompa sattuma miten saman ikäiset lapset sun tutuilla :D

Meillä sanoi tuo neuvolantäti , että sitten toisella neuvola kerralla kuunnellaan sydänääniä ja suositteli ottamaan isän mukaan sille kertaa.
 
Meillä ensimmäinen neuvola 20.3. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti :)
Marnie, mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään?

Tuolla eka käynnillä otettiin kaikki tiedot koneelle ja multa kyseltiin aika paljon myös eka raskaudesta ja synnytyksestä. Paljon sai mukaan papereita, kuten lantion pohjan lihasten jumppa ohjetta, ruoka-aine ohjeet, neuvolakortin ja semmosta.

Katsottiin paino ja verenpaine ja hemoglobiini. Täysin uusi juttu mulle oli se, että sitten seuraavilla kerroilla pitää tulla ajoissa ja heillä oli semmonen itsepalvelupiste. Jossa sitten punnitaan itse, otetaan hemoglobiini itse, verenpaine ja lisäksi pissanäyte. Pissanäytettä varten oli semmonen laite jonne se sit jotenki laitetaan ja se analysoi näytteen.

En ole itse koskaan paineita mitannut, mutta siellä kuulemma ohjeet tähänkin. En tiedä onko tuo käytäntö kaikissa paikoissa vai vaan Vantaalla. Mutta kaipa se säästää sitten hoitajien aikaa.

Sain myös lappuset hammaslääkäriin, että pitää varata aika. Lisäksi sukurasituksen vuoksi joudun kahteen kertaan sokeri rasitus kokeeseen ja siihen pitää kans ite aika varata.

Muuten se oli semmosta mukavaa jutustelua :) aikaa meni jotain 1,45h. Et aika lailla oli asiaa.
 
Mulla oli tänään eka neuvola ja raahasin myös vähän epäileväisemmin miehen mukaan, lopulta hän oli ihan tyytyväinen että mukana oli. Konkretisoituu hänellekin enemmän tää odotus. Mulla oli viimeviikolla vähän jännät ajat kun oli vähän vuotoja ja olin ihan varma keskenmenosta, mutta onneks pääsin Naistenklinikalle tarkastaa ja kaikki oli hyvin. :)
 
Täällä yksi 34v, tosin pian 35v odottaja. :happy: Ja laskettu aika ois elokuussa. Ennestään löytyy
kolme lasta, joten neljäshän tää pieni sit jo ois meille.:joyful:
 
Vilahti tämmöinenkin ketju mun silmiini ja piti oikein hakemalla hakea, kun en heti tähän tarttunut :joyful:

Olen syntynyt -82 eli tänä vuonna täytän 35v. Esikoinen syntyi 2/2016 ja nyt olisi toinen tulossa 9/2017. Oma ikä oli suurin syy miksi haluttiin lapset pienellä ikäerolla.
Kyllä mä aina kuvittelin, että saan lapsia ennen kuin täytän 30 :rolleyes: Nyt olen kuitenkin tilanteeseen tyytyväinen ja tuntuu, että nyt olen todella valmis. On elämän kokemusta ja tuntuu, että osaa suhtautua moneen asiaan paremmin, kuin mitä olisin osannut 10 vuotta sitten. Onhan se hassua, että monella ystävällä on nuorimmaisetkin jo koulussa ja oma lapsi ei vielä edes kävele :grin
 
Takaisin
Top