Nivuskipuja

youngwoman

Satasella mukana keskusteluissa
Melkeen tasan viikko sitten huomasin aamusta asti pientä kankeutta kävelyssä. Myöhemmin iltapäivällä tuntui selvää lihaskipua nivusissa vasemmalla puolella. Luulin sen nyrjähtäneen tai muuta mutta seuraavana aamuna kipu tuntui myös toisella puolella.
Viikon verran ihan päivittäin on tätä jatkunut.
Kipu ei tunnu levätessä vaan kävellessä,lenkkeillessä ja aamuisin on vaikea ponnistaa itsensä sängystä ylös.
Kipu ei ole kovin kovaa vaan tuntuu nimenomaan lihassäryltä joka välistä tuntuu myös häpyluun kohdalla. Tälläiset alavatsa- ja nivuskivut ovat kai normaaleja? kokemuksia? Onko toivoa että tämä tästä vielä loppuisi vai jatkuisi loppuun asti?
Tämä hieman hankaloittaa elämää kun teen työtä jossa ollaan liikkeessä koko päivä ja liikun kotonakin koirien kanssa joten kummastelin kyllä kovasti kun tälläinenkin vaiva tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta viime lauantaina..
Ensimmäistä odottelen ja kaikki on tähän asti ollut hyvin ja toivotaan että sujuu niin loppuun asti [:)]
 
Kyllä toi ns. liitoskivuilta kuulostaa - eli siellä lantion alueella on luiden välissä paljon luuliitoksia jotka nyt löystyvät raskaushormonien vaikutuksesta, ja joillekin kivut voivat tulla niin koviksi ettei juuri kävelemään pysty :-o Joitakin ei vaivaa lainkaan, mutta ehkä enemmistöllä on just tollasta jomottelua jonka kanssa just ja just pystyy elämään. Loppua kohti pahenevaa ikävä kyllä!

Oikein koviin kipuihin vinkki: kävele takaperin! Ja muutenkin kannattaa pitää jalkoja yhdessä mahdollisimman paljon (esim silloin sängystä noustessa heittää jalat tiukasti vierekkäin laidan yli, ja työssä välttää haara-asentoja ja sivuttain askeltamisia). Ainakin itselläni nämä auttavat.
 
Minulla on ollut näitä kipuja ihan alkuraskaudesta saakka ja on edelleen. Niitä tulee jatkuvasti nivusiin ja jopa koko vatsalihaksisto välillä kramppailee. Eli näiden kanssa täytyy vaan kestää loppuun saakka.
 
täälläkin kärsitään.
Itse en kauheasti pysty kävelemään tai yltyy kivut ihan kamaliksi.
Nivuset ottaa itseensä tosin jo istumisesta.
Mutta mulla yliliikkuvat nivelet jotka kuulemma
saattaa pahentaa asiaa.
 
tää nyt on vanha ketju mutta onko nyt samasta vaivasta kärsiviä? itsellä alko kovat nivustaive kivut ekassa raskaudessa vähä ennen puoltaväliä,kuten nytkin kakkosen kanssa rv 18.tuntuu kun ois puukko tungettu vasempaan nivustaipeeseen.. :/  nyt hieman vaikeampaa kun on tuo alle 2v esikko hoidettavana,eipä pystykkään vaan sohvalla makailemaan..varmaan sekoaa taas pää kun ei lenkille pääse kuukausiin.. :(  ekassa raskaudessa tuli kipuja ja liikkumattomuutta oikein itkettyä,,,oli rankkaa ja varmasti tulee olemaan nytkii..

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00274
 
Ei onneksi vielä oo, mutta kauhulla odotan, että koska alkaa... mulla on muutenkin vähän yliliikkuva nivelistö, joten se varmaan ne kamalimmat kivutkin aiheuttaa. Edellistä odottaessa kropassa sentään oli jotain lihaksistoa tukemassa, nyt ne vähätkin ovat kokonaan kadonneet, eli aika kamalaa varmaan tulee olemaan... mulla pahinta tais olla yli 2km kävelylenkit, sekä yöt, kun selällään tai mahallaan ei voinu enää nukkua ja kyljellä nukkuessa lonkka huus hoosiannaa :S
 
joo sanna miulla sama homma,nivelet muutenkii paukkaa ja rutskaa ni ei varmasti helpota tätä tilannetta..nyt oli rakenneultra ni kätilö ehotti tukivyötä,pitänee kokeilla joskoon auttas.tässä kun viikot vierii ni kivutki pahenee,tosin vieläkää ei oo onnex jatkuvaa mut esim.viime yön koski aivan sikana ja nukkuminen oli hankalaa


miulla helpottanee tilannetta toivottavasti se että painoo on nyt paljo vähemmän.nyt rv 21 painoo on muutama kilo vähemmän mitä oli ekaa odottaessa jo rv 7..
kätilö sano että jos noita häpyluun kipuja on ollu jo esikoista oottaissa niin tulee tod.näk. olemaan muissakii raskauksissa.kivaa.. :/
 
Takaisin
Top