Niskaturvotus 2.8

Nellielli

Silmät suurina ihmettelijä
Niskaturvotus oli nt-ultrassa 2.8 kuulemma kaikki alle 3 on normaaleja mutta kätilö varoitteli että voidaan seuloihin ”joutua”.. mitä lukuja teille tullut? En oo vielä saanut verikokeiden ja niskaturvotuksen yhteisiä tuloksia mutta tää kovasti painaa mieltä..

Meillä oli nt 2.5 ja riskiluku 1:7 joten lisätutkimuksiin mennään. Muita seulojen tutkimustuloksia en ole nähnyt, että pystyisi arvioimaan mikä riskiluvun on noin ylös nostanut kun ikääkin vasta 33.

Meillä oli nt 2.5 ja riskiluku 1:7 joten lisätutkimuksiin mennään. Muita seulojen tutkimustuloksia en ole nähnyt, että pystyisi arvioimaan mikä riskiluvun on noin ylös nostanut kun ikääkin vasta 33.
Ainakin minulle kertoivat siellä lisätutkimushaastattelussa miksi kutsu juuri minulle tutkimuksiin tuli.

Niskaturvotus oli nt-ultrassa 2.8 kuulemma kaikki alle 3 on normaaleja mutta kätilö varoitteli että voidaan seuloihin ”joutua”.. mitä lukuja teille tullut? En oo vielä saanut verikokeiden ja niskaturvotuksen yhteisiä tuloksia mutta tää kovasti painaa mieltä..
Ajattelin jaksa sulle sen mitä eilen opin omalla käynnillä. Eli nt-lukua ja verikokeiden tuloksia verrataan sun ikäryhmän keskiarvoihin. Se sitten määrittää riskiluvun. Vaikka siis meilläkin nt oli normaalin rajoissa ja samoin kaikki verikokeet niin sain korkean riskiluvun ja lisäkokeet, koska omaan ikäryhmään verrattuna luvut olivat poikkeukselliset.

Niskaturvotuksen mittaan vaikuttaa monikin asia. Mitä isommilla viikoilla on, sitä korkeampi millimäärä on hälytysraja, lisäksi vaikuttaa juurikin niiden verikokeittesi tulokset, eli yksinään niskaturvotuksesta ja mitään diagnosoida. Ultraaja tutkii myös muita rakenteita vauvasta samalla(nenäluu yms.) jotka voivat viitata poikkeavuuksiin. Jos hän ei ole tällaisista ultratessa maininnut, niin todennäköisesti kaikki vauvalla kunnossa.

Mulla ultrattiin kuopuksesta rv 12+4 ja nt oli 2,1 silloin hälyrajaksi mainitsi tuon 3mm ja oli 32v.(ja kaikki tosiaan on kunnossa ja ei hälyttänyt seula). Oot siis mahdollisesti käynyt samoilla viikoilla ultrassa.

Takaisin