Niskapoimu-ultra

Tänään oli vihdoin nt-ultra. Ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen, sillä vauvan mitat vastasivat viitisen päivää pienempää, kuin mitä koko olisi kuukautisista laskettuna, eikä poimua pystytty vielä mittaamaan. Ensi viikolla olen koko viikon poissa paikkakunnalta, eli uusi yritys on vasta sitä seuraavalla viikolla. Oli kuitenkin kiva nähdä pieni, jonka sydän löi niin kuin pitikin, ja kädet, jalat, aivopuoliskot ja nenäkin löytyivät. Eli ainakin tällä hetkellä kaikki on kunnossa ja lisämittauksia jännitetään sitten vajaan kahden viikon päästä. Täytyy vielä kehua ultrannutta kätilöä, joka kaikesta huolimatta ultrasi huolella ja selitti mitä näkyi, vaikka heti aluksi kävikin ilmi, että uusi käynti joudutaan varaamaan.
 
Magpie, harmi homma ettei tuloksia saanu viekä mut ei varmaa hirveesti haittaa päästä parin viikon päästä taas moikkaamaan! :wink
 
Meil oli ultra tänää. Kaikki hyvin, tyyppi vasta viikkoja 12+4, menkoista laskettuna ois nyt 12+0 ja neuvolan laskujen mukaa 12+3. La on siis 21.1.

Tyyppi pötkötteli hienosti kuvattavana, oli tää paljon rauhallisempi ku mitä esikoinen oli. Sydän jumpsutti hienosti. Seulatki oli oikein hyvät
 
Magpie, harmi homma ettei tuloksia saanu viekä mut ei varmaa hirveesti haittaa päästä parin viikon päästä taas moikkaamaan! :wink

Niinpä, se onkin sitten jo neljäs ultra meille. :grin
Ensin varhaisultra yksityisellä, sitten toinen neuvolakäynnin yhteydessä ja nyt kolmantena tämä nt-yritys. Eli pieni on päässyt kyllä linssiluteilemaan oikein urakalla jo tässä vaiheessa olemassaoloaan!
 
Tänään oli nt-ultra, joka oli siis meidän ensimmäinen tammikuussa todetun kkm:n (17+3) jälkeen. Sikiö vastasi päivälleen menkoista laskettua aikaa (12+5), neuvolassa laskevat jostain syystä eri tavalla ja sen mukaan 12+4. Kaikki ruumiinosat oli paikoillaan, sydän löi 155 ja turvotus oli vain 1,5 mm. Kun viimeksi meillä siis 4,2.

Kaikki siis tähän saakka hyvin, vaikka mitään takeita ei toki vieläkään ole :)

Rakenneultraan mennään syyskuussa jostain syystä lääkärille. Uskon että tuon meidän taustan takia, koska tässä ultrassa ei tullut vaataan mitään poikkeavaa.
 
Meillä oli tänään tuo eka np-ultra. Kaikki oli niinkuin pitääkin! Vilkas tyyppi siellä mylläsi menemään. Tämä on minun ensimmäinen raskauteni. Mua jännitti niin että viime yönä heräilin vähän väliä. [emoji28]

Olen vieläkin ihan hämilläni kun näin että tuolla oikeasti tyyppi on [emoji173]️
 
Iiks, 10 minuutin päästä np-ultra. Miten jännittääkin näin paljon. En muista esikoista odottaessani olleeni näin hermona.
 
Ei synny vauvaa tammikuussa. En voi lakata itkemästä. Toivon teille ksikille hyvää odotusta. Poistun pian ryhmästä.
 
Halutteko kertoa riskilukunne? Mullahan tuli pelkän iän perusteella 1:262 mutta arvot oli niin hyvät että down 1:11067 ja T18 1:100000. T13 ei jostain syystä näy omakannassa.

Tuntuu niin lahjalta, kun on kokemus myös 1 : 32 -tyyppisestä tuloksesta ja olin varma että iän vuoksi tulee kutsu jatkotutkimuksiin. Toki en pidä sitä ollenkaan pahana, sittenpä saisi tietää vielä tarkemmin :) p
 
Halutteko kertoa riskilukunne? Mullahan tuli pelkän iän perusteella 1:262 mutta arvot oli niin hyvät että down 1:11067 ja T18 1:100000. T13 ei jostain syystä näy omakannassa.

Tuntuu niin lahjalta, kun on kokemus myös 1 : 32 -tyyppisestä tuloksesta ja olin varma että iän vuoksi tulee kutsu jatkotutkimuksiin. Toki en pidä sitä ollenkaan pahana, sittenpä saisi tietää vielä tarkemmin :) p

Mulla oli down 1:16419 ja T18 toi sama 1:100000, ikäriski 1:462.
 
Enpäs ole pitkään aikaan mitään kirjoitellut, mutta meillä oli tänään nt ultra ja ei saatu hyviä uutisia, iso niskaturvotus löytyi. Riskiluku saatiin tietoon 1:15 downille ja maanantaina mennään istukkabiopsiaan ja uuteen ultraan siinä samalla.
 
Enpäs ole pitkään aikaan mitään kirjoitellut, mutta meillä oli tänään nt ultra ja ei saatu hyviä uutisia, iso niskaturvotus löytyi. Riskiluku saatiin tietoon 1:15 downille ja maanantaina mennään istukkabiopsiaan ja uuteen ultraan siinä samalla.
Mikä oli turvotuksen määrä ja pää-perämitta?
 
Mitkä viikot sulla on? Jollakin oli ollut rv 12 turvotusta yli 5mm, ja kaikki oli kunnossa.

Rv 12+3, koko täsmäs kyllä viikkoihin päivälleen mutta se turvotus oli suuri. Mutta pitää nyt vaan toivoa parasta, pientä toivoa anto mulle puhelu jossa oli positiivisen kuuloinen hoitaja tai kuka sieltä nyt ikinä soittakaan ja kerto uusista tutkimuksista mitä tehdään maanantaina.
 
Takaisin
Top