Niskapoimu-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jjjenppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko niissä labratuloksissa siis mahdollisesti sellasia juttuja, jotka saattaa hälyttää labrassa, mutta ei välttämättä tarkoitakaan mitään, jos niskapoimu-ultrassa kaikki onkin hyvin?

Mulle myös neuvolassa painotti tuota, että ei kannata ruveta tekemään omia johtopäätöksiä pelkkien labratulosten pohjalta. Ymmärsin siis, että varmimmat tulokset saadaan ns. yhdistämällä labra ja ultra. Hän tosin kertoi tuon siltä kantilta, että monet eivät malta odottaa tietoja neuvolasta tms., eikä itse osata tulkita tuloksia oikein, niin malttamattomana googletellaan ja soitellaan että onko nämä nyt varmasti ok. Ehkä siis halusi osaltaan vähentää turhaa stressaamista?

Joo mullakin tullut kantaan tulokset ennen ultraa ja nopeasti ultran jälkeen tullut netpostiin kirje kun kaikki ollut ok. Jossain myös suoraan ultrassa kuulee tuloksen onko riskiä vai ei ja toiset tosiaan saa kotiin kirjeen/soiton. Hirveästi vaihtelee ympäri Suomea käytännöt.

Joudun menee jo 25.4 rv11+2. Ei onnistunut siirto turkuun, vaikka omalta kunnalta sain maksusitoumukset ja kaikki, mutta niin vain ilmoitettiin, etten ole tervetullut. Vaikka korkean bmi vuoksi olisi ollut todella tärkeää käydä rv12+0-12+6 välillä.

Onko tuolla bmillä joku merkitys ? Itsellä kanssa korkea, eikä siitä ollut mitään puhetta neuvolassa.

Onko tuolla bmillä joku merkitys ? Itsellä kanssa korkea, eikä siitä ollut mitään puhetta neuvolassa.

Kuopiossa ainakin halutaan lisätarkkailuun jos ylittää 35. Mutta on varmaan paikkakuntakohtaista? Nämä ovat siis äitipolin ohjeistuksia täällä. Mulle tulikin jo kutsu 29.6 sinne eli rv20+4.

Kuopiossa ainakin halutaan lisätarkkailuun jos ylittää 35. Mutta on varmaan paikkakuntakohtaista? Nämä ovat siis äitipolin ohjeistuksia täällä. Mulle tulikin jo kutsu 29.6 sinne eli rv20+4.

Ok, katsotaan mikä täällä pks-seudulla on käytäntö, pitää varmaan kysellä siitä.

Nt-ultra oli tänään ja kaikki hyvin! :) Riskiluvut saimme tietää heti ultrauksen jälkeen eikä ole mitään aihetta jatkotutkimuksiin, sen verran hyvät lukemat. Niskaturvotusta toisella 1,6 mm ja toisella 1,7 mm. Pituuksiltaan vastasivat jo rv 11+6 ja 12+0, vaikka nyt on vasta 11+3.

Ultraus tehtiin vatsan päältä (paitsi toinen pikkuisista piti jalkojaan mahansa päällä eikä mahalaukkua & virtsarakkoa nähnyt siitä kulmasta, niin sitten nopea ultraus alateitse).

Oli huippua katsella pikkuisia isolta ruudulta, ja ihana hoitaja otti välillä 3D-kuviakin, joita saimme mukaankin. Hoitaja myös kertoi koko ajan havaintojaan tyyliin: "nenäluu kasvanut normaalisti" ja "molemmat aivolohkot näyttävät normaaleilta" jne. Kaiken kaikkiaan todella onnistunut käynti <3

Ihanaa pömpelö<3 Mulla sama edessä ylihuomenna ja jännittää niin super paljon että onko se pieni vielä matkassa mukana. Vaikka kolme viikkoa sitten hänet vasta näimme <3 Pakko luottaa!

Ihania uutisia Pömpelö <3 voi että, meillä ens viikon torstaina nt-ultra ja ei meinaa millään malttaa odottaa!

Niskaturvotusultra oli äsken ja kaikki on pikkutoukalla hienosti! :love7 Vastaa viikkoja 12+0, eli laskettu aika siirtyi 5.11. -> 31.10., eli alkuperäinen laskettu aika tuli nyt sitten takaisin. Varhaisultrassa arvioitiin tosiaan pääperämitalla olevan vähän vähemmillä viikoilla, mutta muuttui nyt taas kun oli vähän selkeämpi sikiö, kun viikolla 7 oli sillon pelkkä pieni papu ja mitat ei ollut niin selkeitä.
Rakenteita näkyi hienosti ja tyyppi vilkutteli ja heilutteli jalkojaan meille iloisesti. :Heartred
Niskaturvotusta oli 0,9mm. Katsottiin sekä alateitse, että vatsan päältä, kun oli alateitse vähän huonossa asennossa mitoille.

Ihana kokemus kuitenkin ja nyt on kyllä ihan superhyvä fiilis! :notworthy

Voi miten ihania kuulumisia Puiks :) Huippujuttu, että kaikki oli hyvin. Mun tarvii odottaa vielä reipas pari viikkoa, että pääsen moikkaamaan pientä nt-ultraan.

Laitanpa tänne jukisellekkin puolelle että maanantaina käytiin ultrassa.

Beibi vastas täysin viikkoja siitä mitä olin oviksen tikuttanutkin. (Ovis oli raskautumiskierrossa melkein viikon myöhässä joten neuvola laski lasketun ajan 21.10 vaikka oviksesta se oli 27.10)

Laskettu aika siirrettiin, tyyppi oli 57mm pitkä ja niskanturvotus 1,1mm. Downin riski 1:8114 ja trisomia18 oli jokusen 1:100 000 eli seulat negatiivisia :) :Heartred

Tyyppi oli kovin rento ja aamu-uninen, jalat ja kädet levällään :woot: Piti vähän herätellä tyyppiä. Jouduttiin monta kertaa katsomaan sekä mahan päältä että alakautta, mutta eipä haitannut kun sai tuijotella häntä 30 minuuttia! :happy Ja saatiin kolme kuvaakin mukaan, muistutti ihan esikoista!

Rakenneultraan mennään 12.6 :joyful:

Meillekin tuli jo aika, vielä kolme viikkoa pitäisi malttaa odottaa.

Ens viikon torstaina olisi Np-ultra, jännittää hirveesti, varhaisultrassa kun ei tullut käytyä, toivottavasti kaikki hyvin <3

Takaisin