NIPT seulonta

MiniMe88

Jostain jotain jo tietävä
Tämä on ilmeisesti ilmainen Varhan alueella ja sen saa neuvolan kautta. Netistä löytyi ristiriitaista tietoa että kerrotaanko sukupuoli testin yhteydessä, se selviää kyllä testissä mutta ilmeisesti sitä ei odottajalle kerrota kun testi tehdään julkisen kautta 🤔 Meille on ihan sama kumpi tulee, mutta itse haluaisin olla valmistautunut hyvissä ajoin koska raskausmyrkytys on hyvin mahdollinen kohdallani (ensimmäisestä lapsesta jouduin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia 1,5kk ennen laskettua aikaa eikä juuri mitään ollut vielä valmiina).
Onko jollain tietoa saako sukupuolen tietää julkisen kautta nykyään vai ei?

Ainakin mun varhan alueella vauvat saanut kaverini sai tietää NIPTistä sukupuolen. HUS:lla sitä ei edes tutkita, joten sitä ei meilläpäin saa.

Tämä on ilmeisesti ilmainen Varhan alueella ja sen saa neuvolan kautta. Netistä löytyi ristiriitaista tietoa että kerrotaanko sukupuoli testin yhteydessä, se selviää kyllä testissä mutta ilmeisesti sitä ei odottajalle kerrota kun testi tehdään julkisen kautta 🤔 Meille on ihan sama kumpi tulee, mutta itse haluaisin olla valmistautunut hyvissä ajoin koska raskausmyrkytys on hyvin mahdollinen kohdallani (ensimmäisestä lapsesta jouduin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia 1,5kk ennen laskettua aikaa eikä juuri mitään ollut vielä valmiina).
Onko jollain tietoa saako sukupuolen tietää julkisen kautta nykyään vai ei?
Mä oon ainakin kysyny siellä NIPTissä et onko veikkauksia, ja kysyny siitä nub teoriasta ja et voiko ottaa siitä (nub) kuvan jos on vaa pystytty ottaa🙈 Kyl ne on veikannu ja ottanu sen kuvan ja tulosti. Varha alueella asun myös 😊

Takaisin