Nimipohdintaa :)

MamaBird4

Jostain jotain jo tietävä
Olen löytänyt aivan ihania nimiä kuten Armi, Lilja, Maija, Lydia, Olivia, Toivo, Armas, Emil, Adam. Arvatkaa vaan kelpaako miehelle? Joko kaikilla muilla on nimet valmiina?!? Kertokaa ihmeessä hyviä ehdotuksia tänne näin ja mitkä on teistä ne maailman kauneimmat? Ja mietitäänkö teillä miten nimi sointuu sukunimeen, meillä kun on vieraskielinen sukunimi tyyliin Smith niin kehtaako siihen eteen heittää mitään Maijaa vai onko ihan tyhmän kuuloista?

Meillä on jo tytölle nimi valmiina, mutta se jää vielä muilta salaisuudeksi :p Meillä oli itse asiassa nimet kummallekin valmiina jo ennen ru:a ja sit vaan sopiva täytäntöön, kun sukupuoli selvisi. Mulla on ittelläni ulkomaalainen alkuperämaassakin suht harvinainen sukunimi, jonka vauva perii, kun kummatkin meistä vanhemmista haluaa, että mun puolen pieni suku pysyy kirjoissa mahd. pitkään. Sen perusteella tytön etunimetkin on valittu, mutta skandinaavisina istuvat kyllä Suomeenkin/suomen kieleen ihan hyvin. Me ehkä just mietittiin että olis ollut vähän hassua olla esim. Maija Smith, mutta toisaalta jos kansainvälistäis kirjotusasua (onnistuu muuten yllättävän monilla kotimaisilla nimillä) ni Maya Smith ei ois enää yhtään pöllömpi :rolleyes:

Tää oli kiva alotus!! Jospa vaikka tulis joku kiva nimiehdotus tätä kautta ;p Meillä vähän sama meininki, minä löydän ihan ihania nimiä ja ne hylätään heti... Ollaan me noille kahdelle aiemmalleki nimi löydetty, joten ehkä tälle uudelle minimiehellekin kiva nimi löytyy.. Armasta ehdotin minäkin, mutta ei ei...ja ehkä itsekin tulin jo siihen tulokseen, että ei niin :D Jaro, Petja, Daniel, Pyry, Eino, Unto, Eeli...? Monet "tavalliset" nimet on sellasia, jonka nimisiä mies jo tuntee, ne ei kelpaa... Ja toisaalta, mitkään vanhat nimet ei kelpaa.

Se on hassua kun monet nimet on tosi ihania mutta jotenkin ne ei tunnu "omalta". Minä taas haluaisin jonkun mummo/pappanimen jos vaan sattuisi löytymään. Joku klassikko toimisi varmaan kuten Anna, kunhan ei olisi ihan niin yleinen. Minusta esim. nimi Fanny ollut ihana, harmi vaan mitä se sitten enkuksi tarkoittaa ;D
En muista miksi mies hylkäsi heti nimet Aarne ja Aarre, minusta nekin olisi olleet kivoja edes toiseksi nimeksi! Maya Smith, hauska :D

mä yks päivä selasin naisten nimipäiväkalenteria josko sieltä joku nimi pomppais,mut ei...mikään ei oikeen tuntunu hyvältä o_O mistä sen ny tietää ja voi päättää,mikä on hyvä?äh

Meillä on ollut tapana ottaa kalenteri käteen vasta vauvan synnyttyä ja sitten pohtia mikä sopisi luonteeseen ja näköön. :) toinen ja kolmas nimi ollaan valittu suvuista.

Meillä olis ollut tytölle jo nimi valmiina jos vain lapsi olisi nimeen sopinut, mutta kun poikaa veikataan ultrassa niin meni kaikki ihan uusiksi! Meillä taas hankaluutena on pitkä ja vaikea sukunimi, vaikkakin ihan kotimainen..

Tytölle olis ollut jo kauan sitten päätetty nimi valmiina, mutta se ei nyt vielä pääse käyttöön. Pojan nimet on jotenkin tosi vaikeita... Haluisin yhtä harvinaisen, mitä tytön nimeksi keksin (suomalainen, vanhahtava nimi), mutta ei meinaa löytyä oman kuuloista. Miehellä sitten onkin monta "hyvää" ehdotusta. :D Mä en ole oikein lämmennyt millekään, kun ne kuulostaa jotenkin hassuilta tai sit mä tunnen jonkun sen nimisen ukkelin. Mies taas on ihan innoissaan kaikista keksimistään nimistä. Onneks on vielä aikaa...

Meidän tenavasta on tulossa ehkä Peppi tai Eemeli, muita nimiä joista pidän on Leo, Lauri, Viljo, Pihla, Lilja. Esikoinen on Ronja Linnea :)

Minä kans täällä nimiä pohdin :) Kertokaas mielipiteenne. Toiseksi nimeksi tule Christoffer ja sukunimi on Hägglund.
Mikä näistä kuullostaisi hyvältä etunimeltä: Amadeus, Benjamin, Gabriel tai Oliver? Muut lapsethan on siis Mimosa Heta Sampontytär, Matilda Maria ja Alexander Christoffer.

Benjamin on noista omaan mieleen eniten,
Itselläkin on jo tulevalle tytölle nimiehdotuksia, mutta saa nähdä mikä on sitten lopullinen. Pojalle olisi ollut montakin nimeä mielessä.

Meillä on myös nimi valmiina tytölle ja pojalle :) Tytön nimi on ollut mulla "aina" tiedossa (tytöstä tulisi täyskaima mun isomummille lisättynä miehen isomummulla) ja pojan nimi keksittiin keskimmäistä odottaessa, mutta silloin oli kaksi vaihtoehtoa joista sitten toiseen päädyttiin.
Meillä on lapsilla ihan tavallset suomalaiset nimet ja ihan tavallinen, joskaan ei kovin yleinen, sukunimi ja nimet sointuvat mun mielestä hyvin yhteen, jota pidän myös tärkeänä.

Akidi, Siis toinennimikö voi olla sama useammalla lapsella?
ei vaan löydy mitään muuta sopivaa toiseksi nimeksi kun maria, joka meillä suvussa naisten nimissä menee, on jo yhdellä tytölla, ja tekisi mieli antaa tällekin (ellei sitten ole poika :grin) ehkä joku lievä väännös marie tms vois tulla kysym..kuulostaa vaan niin keksiltä..
yhdelle tytölle tuli nimi synnsairaalassa kun oli olympialaisia tv:ssä- kolahti niin sopiva venäläinen vahva naisurheilijan nimi, ja miehellä oli tullut kotona sama nimi mieleen, vaikka ei ollutkaan aiemmin puheissa!
Meillä on kaikki nimet annettu suomi-ruotsi-sopiviksi, niin että sulahtavat suuhun molemmilla, kun molempia kuitenkin vaalitaan. mutta ihan fiiliksellä menty-ei yleensä suunniteltu etukäteen.
oma nimi tai toinennimi kannattaa mielestäni käyttää jatkoon, jos on yhtään potentiaali..
Odecca, peppi kuulostaa kyllä tosi kivalta mun korvaan..

Meillä mies haluaa urheilijan sitten aikanaan tästä vauvasta, niin meillä nimen pitää olla sellanen joka sopii urheilijalle. :D Nimet on kyllä jo valmiina tytölle ja pojalle, mutta nyt kun on saatu poikalupaus nii kyllä sitä on jo alkanu kutsumaan sillä pojalle mietityllä nimellä. Muitten kuullen on kyllä edelleen vaan vauva, möykky tai mörrimöykky, mutta kahestaan ku puhutaan nii nimellä jo kutsutaan. Ehkä se sitten näyttääki siltä, ku on niin kauan kutsunu jo tulevalla nimellä :D

Juu toinen nimi saa olla sama vaikka kaikilla lapsilla, siis tietenkin samaa sukupuolta olevilla :) Tytöstä olisi tullut Maria. Esikoisella ei ole sitä, kun esikoiselle aikanaan annoin hänen isän päättää toisen nimen, niin päätti antaan tuollaisen lehmän nimen eli Hetan, (lehmän nimi siksi, että sukulaisten tilalla oli tuolloin juuri Heta-niminen lehmä :D ) sen takia on kolmas nimi, kun Mimosa Heta olisi kuullostanut todella typerältä :D Nyt vanhempana ja viisaampana, ja viisaamman miehen kanssa, niin nimistäkin tulee hieman "kivemmat" :)

Suviit, minun veli avovaimoineen päätti myös, että heidän pojistaan tulee lätkäpelaajia, ja nimet piti sopia NHL:lään, pojista tuli sitten Vincent ja Dominic. Kivoja nimiä, mutta kun sukunimi on niin tavallinen ja yleinen suomalainen, että omasta mielestä kuullosta hieman omituiselle, jos niin voi sanoa.

Ja Lambi, meillä myös pitää sopia suomalaisen ja suomen-ruotsalaisen suuhun nimi, kun mies on suomen-ruotsalainen :)

Meillä on sukunimi onneksi harvinainen, että oikeestaan kaikki käy jotenki. :) Mutta kyllä meillä on ihan suomalainen nimi tulossa, sellanen kuitenki joka sopis ulkomaalaisenki suuhun :)

Takaisin