Nimipohdinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On se oikeasti vaan vaikeaa keksiä sitä nimeä, edelleenkin. Koirienkin nimet tuotti päänvaivaa aikoinaan. Mieheltäni kun yritän kysyä jotain nimistä niin vastaa vaan jotain ympäripyöreetä ja siirtyy seuraavaan aiheeseen. Ei olla naimisissa mutta silti on vähän tarkoituksena antaa miehen sukunimi lapselle. Itse en kyllä meinaa ottaa miehen nimeä jos joskus meinaa saatella mut alttarille asti.

Mä saan itse valita nimen, kuten kaiken muunkin, kun ei lapsen isä juurikaan kuvioissa ole. Lapselle tulee siis ehdottomasti mun sukunimi, vaikka haluan että lapsen isä tunnustaa isyytensä. Tytölle keksin jo alkuraskaudessa täydellisen nimen, vaikkei päiväkään ollut tyttö olo. Poikahan sieltä ois tulossa, eikä hyviä pojan nimiä ole mieleeni tullut, vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä. Lista pojan nimistä jotka miellyttää jollainlailla on mulla, muttei mitään suosikki nimeä.

Aion todennäköisesti antaa lapselle kolme nimeä, koska tytön nimessäkin olisi kolme nimeä (jos sen sitten tulevaisuudessa antaisin tytölle, mikäli semmoinen joskus syntyy). 2. tai 3. nimi pojalla tulee olemaan viime vuonna kuolleen isäni toinennimi. Vauvalle on työnimi, jonka olen muutamalle kertonut, mutten tiedä tulisiko siitä sitten myös etunimi. Päätän nimen vasta vauvan synnyttyä, mutta olisi kiva, jos siihen mennessä olisi muutama hyvä nimi yhdistelmä vaihtoehtoina.

Meillä se, että avopuolisoni on virolainen sai minut miettimään asiaa uudelleen.
En halunnut, että tyttö vauvamme nimi tulee
olemaan mikään perussuomalainen ja viron puolelta nimistä tuli ensimmäisenä mieleen perus Kadi.
Sekin oli mielestäni liian yksinkertainen joten mietin ,että jos loppuun lisäisi vielä e kirjaimen
niin nimessä olisi jotain erilaista =)
Ehdotin asiaa poikaystävälleni ja ONNEKSI hän piti siitä heti.
Tarkensin vielä, että vaikka nimi kirjoitetaan Kadie niin se lausuttaisiin "Keidi"<3
Ei siis pitäisi ainakaan olla suomen yleisin nimi ;)

Meillä on ollut lähes koko raskausajan miehen kanssa yksi yhteinen suosikkinimi tytölle ja heti vauvan syntymän jälkeen mies totesi, että hänestä nimi sopisi vauvalle. Tänään sitten päätettiin, että se tulee olemaan vauvan kutsumanimi. Olen "keksinyt" nimen itse, tosin se on Suomessa annettu aikaisemmin parillekymmenelle muulle. Kyse on tavallisen suomalaisen nimen muunnoksesta, ei siis mistään kovin ihmeellisestä.

Toiset nimet ovat vielä mietinnässä. Haluaisin antaa 2. tai 3. nimeksi äitini toisen nimen ja sitten mulla olisi siihen sointuva 3. nimikin, jonka merkityksestä tykkään. Mies ei ole ainakaan vielä hyväksynyt tätä koko nimiehdotusta mutta ei ole toisaalta tarjonnut myöskään mitään tilalle.

Takaisin