Nimi''kriisi''

Mie en oo ees miettiny nimiä. Miun pittää nähä vauva ennenkun pystyn ees ruveta miettimmään nimiä. Esikoisen nimi lyöttiin lukkoon vasta viikkoo ennen ristiäisiä. Tokan nimi pikkasen aikasemmin, mut eka kuukaus meni sillonkin ihan ilman nimmee. Tai siis tekonimellä kututtiin tai sit vaan vauvaks. En ota asiasta yhttään paineita, kun tiiän että se oikkee nimi tullee kyllä ajallaan.
 
Me viimeinkin löydettiin sopiva ja kiva nimi meidän pojanpalleroiselle :Heartred ennen poikalupausta en osannut ajatella että lapsia on poikiakin, meidän suvussa ei oo 70vuoteen syntynyt yhtään poikaa, mutta tyttöjä on 14 ja jotenkin alitajuisesti mun mielikuvissa mihin liittyy lapset millään lailla ni ne on ollu tyttöjä. Tytölle meillä oli kaunis nimi ja oli helpompi löytää vaihtoehtojakin. Mutta tälle poitsulle ei meinannu millään löytyy lähellekään mitään kivaa vaikka aika paljon etsittiin. Oltais voitu venaa että näkee sen, mutta vaarana ois ollu että mä oisin vaatinu sen nimeks jotain lällyä äidinmussukkapoitsulinimeä. Mut nyt me löydettiin paras nimi mein pojalle, toivottavasti se näyttää sitten siltä ettei tarvii antaa sille hätäisesti jotain suvussa kulkevaa läppänimeä ;D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin meni nimiasiat "uusiksi" kun saatiin tietää että masussa köllöttelee poika. :) Tytölle mulla on ollu nimi valmiina jo teinistä asti ja mieskin sen hyväksyi heti kun asia otettiin ensimmäisiä kertoja puheeksi. Pojalle onkin ollu vaikee keksiä mitään sopivaa, tuntuu että kaikki hyvät ja kivat nimet on jo varattu o_O Nyt meillä on yksi nimi aika vahvoilla, MUTTA, meillä on lähipiirissä niin moni saamassa perheenlisäystä että mua on alkanu pelottaa et mitä jos joku niistä nappaa meidän nimen :eek: Ei olla kenellekkään puhuttu siitä mitä nimiä ollaan mietitty ja haluaisinkin asian pitää salaisuutena ristiäisiin asti, mutta miten voisin samalla varmistaa että kukaan muu ei ole ajatellut samaa nimeä :grin
 
Meillä nimen valinta oli melko hankalaa aluksi, kun ainoa ajatus oli, että kun olemme kaksikulttuurinen perhe niin lapsella pitäisi olla yksi suomalainen nimi ja yksi nimi mun mieheni kotimaasta Nepalista. Niiden pitäisi vielä sopia yhteen, eikä ne saa tarkoittaa mitään kamalaa toisen kielellä (mikä osoittautui melko hankalaksi, kun meidän kielissä on yllättävän monia yhteisiä sanoja, jotka tarkoittavat ihan eri asioita).
Etsin netistä nimilistat molemilla kielillä ja yhdessä alettiin vetämään yli nimiä, joita ei ainakaan lapselle haluta. Kun oltiin rajattu listaa alle kymmeneen nimeen, pidettiin nimipohdinnassa muutaman viikon tauko ja sitten katseltiin listaa uudelleen. Kyllä sieltä sitten löytyi sopiva nimiyhdistelmä, sekä pojalle että tytölle (ei tiedetä kumpi on tulossa). Joten oli tulossa kumpi vain, niin voidaan häntä kutsua oikealla nimellä alusta alkaen.
 
Takaisin
Top