Nimi''kriisi''

eeella

Vauhtiin päässyt keskustelija
Miten muilla on mennyt tulevan vauvan nimen miettiminen? Meillä ollut hieman hakosessa ja mikään ei tullu istuvan suuhun :dontknow Rakenneultrassa saimme kuulla odottavamme tyttöä ja nyt olemme ottaneet nimen mietinnän asian päälle. Ainoastaan yksi nimi pulpahti mieleeni, mikä tuntui hyvältä ja sitä olemme nyt mutustelleet ja ''kriisi'' tuntuu hieman helpottavan, mutta pelkäsin etteikö mikään rupea tuntumaan ''omalta'' :grin Onko muilla ollut tälläisiä kokemuksia?
:anyone

Olen kuullut, että jotkut ovat tehneet päätöksen myös viime tipassa ristiäis päivänä ja joillan jo ''tekonimi'' on johdatelma tulevasta nimestä jota ei ole haluttu paljastaa :) huhhuuuh, ei vaan jotenkaan kaipaisi tälläistä ''turhanpäiväistä'' sressia yhtään..

Kiusataanko lasta nimestä, pitävätkö vanhemmat-isovanhemmat siitä, onko se liian yleinen/harvinainen/uniikki/tylsä ymsymsyms.. KÄÄK päässä pyörii liikaa ajatuksia!!! :excited001 Kanssaeläiä, kokemuksia?? :) Meillä siis ensimmäinen lapsi tulossa.
 
Me ei olla vielä edes oikein keskusteltu nimestä, yksi vahva vaihtoehto etunimeksi oli keksittynä jo ennen raskautta, mutta muuten asia on täysin auki :). MUOKS. Ja siis tosiaan tytölle oli tämä nimiehdotus, tyttöä lupailivat myös ru:ssa.
 
Meillä ei oo hajuakaan nimestä :D mutta toimiva vaihtoehto on ainakin se että käy tyttöjen nimilistan läpi (löytyy netistä helposti googlettamalla suomalaiset naisten nimet), tekee listan nimistä joista itse pitää ja antaa sen sit miehelle joka vetelee yli ne mistä ei pidä :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on ollut nimi jo selvillä tytöllei kuin pojallekkin jo ennekuin edes aloin odottamaan. Ja nyt siis tyttö tulossa eli täällä ei ole mitään vaikeuksia ollut nimen suhteen missään vaiheessa.
 
Mä lainasin jo aika aikasin pari nimikirjaa, koska ajattelin meidän kahden olevan niin itsepäisiä, että yhteisen mielipiteen löytäminen kantsis alottaa ajoissa. Aluksi kokosinkin jonkun 15 nimeä tyttöä ja poikaa ja näytin ne miehelle. Mies totesi että tytöistä löytyy paljon helpommin hyviä vaihtoehtoja ja että mun ehdottamat poikien nimet on "ihan jees mutta käy toiseksi nimeksi". Pojan nimi meillä on nyt selvillä mutta tytön nimestä ei ole edes keskusteltu, mun päähäni tosin yksi on aika vahvasti juurtunut... :D
 
Meillä on molemmille ollu jo nimiehdot paperilla.. sitte ku saatiin tietää et poika ois tulossa nii en tiiä onko etunimi hyvä! Pitää vielä miettiä ja pohtia.. :)
 
Mulla oli ihan pomminvarma nimiehdotus pojalle ja tytöllekin muutama hyvä. Mutta nyt kun tiedetään että poika on tulossa, niin en olekaan enää niin varma mikä nimi olisi hyvä :schocked028 No me miehen kanssa tehdään listat kivoista nimistä ja siitä sitten pikku hiljaa karsitaan.

Isompi ongelma meillä on kummit, ei tahdo vaan löytyä "sopivia". Meillä molemmilla on tosi pienet kaveripiirit eikä oikeastaan ole yhteisiä kavereita. Esikoisella on kummeina mun miehen pikkuveli ja meidän tuttavapariskunta. Mutta siinä onkin ne ihmiset, joiden kanssa ollaan eniten tekemisissä, enkä halua samoja kummeja ja jotenkin isovanhemmat ei vaan sovi mun mielestä kummeiksi. Mun kummipoika pääsi ripiltä viime kesänä, joten hän varmasti ottaisi tehtävän vastaan. Mun pikkuveli ei ole käynyt riparia, joten hän on poissa laskuista.

Mä en olis esikoiselle halunnut edes kastetta, vaan nimiäiset, mutta mun mies halusi pitää perinteistä kiinni ja koska niin vaan kuuluu tehdä. Ja nyt tämän toisen kohdalla en jaksa alkaa edes keskustelemaan asiasta. Sanoinkin jo miehelle että hän saa sitten hankkia kummit, mutta tiedän että siinä käy niin että lapsella ei ole kummeja ennen ristiäisiä. Mun mies kun ei tajua että nämä asiat pitäisi hoitaa hyvissä ajoin :rolleyes:

No vähän OT-juttuakin, mutta kun oli tuloillaan niin annoin tulla :grin
 
Meillä on kahdelle aiemmallekkin lapselle ollut nimi ajoissa tiedossa, kuten on nytkin. Oikeastaan kakkoisen nimi oli tiedossa jo ennen esikoisen syntymää :D Keksittiin mielestämme niin hyvät nimet molemmille sukupuolille eikä mieli ehtinyt muuttumaan.
Tällä kertaa taas melkein heti plussan jälkeen kaivoin kalenterin esiin ja aloin katseleen nimiä. Tytölle löytyi helpommin kuin pojalle ja onneksi nyt on tyttölupaus saatu :) Jostain syystä yksi nimi alkoi pyöriä mielessä vaikka en ollut siitä ennen erityisemmin edes pitänyt tai ajatellut.
 
Meilläkin etunimi oli heti pojalle, tytölle se oli selkeä kunnes mies heräsi siihen :grin Lähinnä yks päivä tokas ettei nimi käykkään! Epäilen että on nimi tullut "entisessä" elämässä vastaan :wink Nyt kuitenkin kun poika tulollaan niin nimikin 100% selvä molemmille. Kolme niminen tulee kun itse sen jotenkin niin miellän. Mies ei ehkä kolmatta olis kaivannu mut mun puolen suvussa se on automaattista:)
 
Meille tää nimijuttu on osoittautunut yllättävän haastavaksi.. Mennään siis tällä hetkellä kaavalla minä ehdotan ja mies tyrmää :D Mitään ehdotuksia ei ole vielä tullut toisesta suunnasta (jos niitä vitsillä heitettyjä, kuten Yrjö-Kustaa, ei lasketa) ja alkaa vähän jo turhauttaa! No, yksi nimi mun ehdotuksista on sentään sopinut miehellekin, mutta tahtoisin että olisi muutama vaihtoehto joista valita sitten kun näemme miltä vauva näyttää. No, nimilistoja vaan pläräämään lisää ja täytyy sanoa miehelle että jos hän meinaa vain tyrmätä kaiken mitä ehdotan ilman vastaehdotuksia, niin päätän pian nimen ihan itse! ;D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Hupsista.. Aloin nyt tämän ketjun innoittamana miettimään mieluisia nimiä naistennimilistan avulla ja löytyihän niitä peräti seitsemän kappaletta :p. Kaksi nimeä pitäisi löytyä, jotka kelpaavat kummallekin, kolmanneksi nimeksi tulee minun, äitini ja äitini äidin yhteinen toinen nimi.
 
Täällä ei nyt varsinaisesti kriiseillä nimien suhteen, mutta pää lyö kyllä tyhjää. Varsinkin, kun pitää yhtä intensiivisesti miettiä molemmille sukupuolille nimeä, kun vauva haluaa pitää itsensä salaisuutena :) joitain ehdotuksia on jo. Onneksi molemmat haluavat ihan perinteiset suomailaiset nimet. Itse olen viehättynyt vanhoihin nimiin.
 
Täällä kans ollaan mietitty pojalle nimeä ja aina vähä aikaa se tuntuu hyvälle suussa mutta sitte se ei ookkaa hyvä nimi yhtää, toiset nimet olis ehkä valmiina mutta reppanalta eka nimi puuttuu :D onneks tässä on vielä aikaa miettiä ja makustella :-) jotenki ouvolle vaa tuntuu päättää toisen nimestä ja pitäs osata aatella vielä niiku loppuiäksee sitä nimmee nii ai kauhia :D hirveet paineet :'D


Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä lainasin eilen kirjastosta nimikirjoja... Meillä on mennyt niin että mä oon ehdotellut nimiä mutta mies on tyrmännyt ne kaikki, mutta ei ole itse sitten ehdottanut juuri mitään! :grin Tytölle olisi nimi ollut jo melkein päätettynä, mutta kun hän nyt päättikin olla poitsu, niin tässä sitä sitten pähkäillään! Tuntuu että tosi monet kivat nimet on jo "varattuna" jossain kavereiden tai sukulaisten lapsilla niin ei voi niitä käyttää.
 
Mulla oli tytön nimi mietittynä jo ennen raskautta, ja ultran perusteella sillä mennään. Mies aluksi vähän empi nimeä, mutta kutsuin vauvaa sinnikkäästi ko nimellä ja nyt näköjään jo mieskin puhuu hänestä sillä nimellä. Vaati siis vain pientä makustelua... :)

Kummitilanne meillä hyvä, tosin tyttöselle tulossa tällä hetkellä enempi kummisetiä kuin tätejä. Mutta ei kai se haittaa.
 
Eilen tein listaa itseäni miellyttävistä tyttöjen ja poikien nimistä ja sanoin miehelle, että vetää yli ne nimet, jotka ei häntä miellytä ja lisää omansa siihen. Lisäyksiä ei tullut, mutta listalla komeilee nyt 9+9 nimeä :) tosta tarttee lähtee listaa supistaa. Onneksi aikaa on vielä hyvin. Ja voihan olla, että kun vauvan näkee, niin jokin nimi vaan loksahtaa paikalleen. Toiset ja kolmannet nimet on aikalailla jo päätettynä, koska ovat suvuissa kulkevia nimiä.
 
Meillä nimi päätettiin heti samana päivänä kun saatiin rakenneultrassa tietää sukupuoli. Etunimi tuskin tulee kellekään yllätyksenä, koska olen sen päättänyt jo vuosia sitten ja kailottanut kaikille että mulle varattua lapsen nimeä ei sitten kukaan vie :D Onneksi mieskin piti nimestä heti kun sitä ehdotin :wink
 
Meilläkin on suht pitkälle mietittynä nimi tytölle. Ainoastaan meidän esikoinen jostain syystä vastustaa sitä, koska hän ei tunne entuudestaan ketään sen nimistä ja ehdottelee kaikkien omien kavereidensa ja niiden sisarten nimiä. Hassua kyllä, tyttö tuntuisi olevan lahjottavissa tykkäämään nimestä :wink

Yksi tuttavapariskunta "varasi" tyttärensä nimen jo hyvissä ajoin. Tosn tuskin olisi ollut kovin suurta riskiä, että joku lähipiirissä olisi valinnut saman nimen. En ollut koskaan kuullutkaan sitä ennen. Tilastokeskuksen mukaan Suomessa sen nimisiä on kaikkiaan 4 hlöä. :D

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kriisiä pukkaa nimestä täälläkin, lähinnä ongelmana on hyvien nimien runsaus tällä kertaa. Tytölle vaihtoehtoja on niiiin paljon enemmän kuin pojalle. Toisaalta kapuloita heittää rattaisiin mies ja kaks vanhempaa, kun kuulemma tämän(kin) lapsen nimen pitäisi alkaa M-kirjaimella. Ja kaikki mun mielestä hyvät alkaa ihan muilla kirjaimilla :BangHead
 
Takaisin
Top