Nimiketju!

Meidän kakkonen oli todella itkuinen ristiäisten aikaan ja huusikin koko toimituksen. Kahvien ajan hän oli pelkkä vaippa päällä viltin sisällä. :D

Meillä on ristiäisissä vauvat olleet sylissä missä asennossa milloinkin. Myös syliä on saatettu vaihtaa useampaan kertaan. Vauva huutaa, sisarukset ja muut lapset mölisee ja huutelee omiaan...kaaosta siis koko hetki. Pappi sanoikin jo etukäteen, että pidetään vaikka pieni tauko, jos siltä tuntuu. Ei se niin vakavaa ole! Ristiäiset nimen omaan ovat lasten juhla! :)

Ja Voithan sinä Rosmarinaa laittaa feresin itse kastehetkeen, jolloin puku näkyy kuvissa. Annat sitten nimen annon jälkeen vauvalle tissua ja vaihdat samalla sinun feresin toiseen mekkoon ja pienen kastemekon juhlavaatteeseen.

Hyvin teillä varmasti kaikki menee!
 
Meillekkin sanoi, että voidaan pitää taukoo välissä, mut joudun varmaan imettää siinä välissä, ni voi tulla vähän säätöö sen feresin kanssa. Vauva ehtii alkaa huutaa uudestaan ennenku saan vaatteet takas päälle. :D

Mut sun kommentti toi kyllä lohtua mulle MaLinn! Helpottavaa kuulla joltain omakohtainen kokemus siitä, että vauva huutanut, vaikka eihän se kivaa ole.
 
Rosmarinaa, näin aiheesta ohi pakko kertoa että meidän vauva vihasi selinmakuulla oloa ja monia muita asentoja kunnes tajusin että neidillä oli silent refluksi. Ei toki tarkoita että teidän pienellä on, jos hän vain vihaa sylissä selinmakuulla oloa, mutta ajattelin heittää asian ilmoille sillä meillä yöunet muuttui täysin ja muutenkin koko neiti on kuin erineiti refluksilääkityksen myötä. :)
 
Kiva kuulla, että teillä olo helpottanut Perle! :) en usko että meillä ois refluksia, koska viihtyy muuten kyllä selällään esim nukkuessa ja lattialla seurustellessa. Ei hän varmaan niinkään viihtyisi jos olisi refluksia..?
 
Rosmarinaa, kyllä sitä vauvaa voi pitää sylissä kasteen ajan ihan miten vauvan on paras olla :) meilläki tyttö oli pystyssä sylikummilla melkeen kokoajan
 
Joo, mä oon kans ollut ristiäisissä, joissa vauva huutaa pää punaisena alusta loppuun ja on pidetty ties missä asennoissa ja eri ihmisten syleissä, että jotenkin rauhoittuisi (paitsi että ei ole rauhoittunut). Meille pappi sanoi, että kannattaa imettää ennen seremoniaa ja ei haittaa, vaikka aloitus myöhästyisi sen takia. Mutta sitä sitten ei tiedä, että onko hereillä, syökö just silloin, kun ei tää ihan tunne kelloa. :rolleyes:

Omia vaatteita olen mäkin ajatellut, että taidan ostaa jonkun imetysmekon, että menis kätevimmin tuo pikaruokailu. Mun kaikki imetyspaidat on arkisia trikoopaitoja, ja toisaalta juhlavammissa mekoissa tai muissa asuissa ei kyllä mitenkään voi imettää.

Tuo kansallispuku kuulostaa kyllä kivalta ja ymmärrän hyvin, että rosmarinaa haluaisit laittaa sen päälle. Toivottavasti joku vaihtokuvio onnistuisi, että voisit pitää edes hetken sitä!
 
Tsemppiä Rosmariina, hyvin se menee!

Meillä oli eilen ristiäiset, ja meidän lapsi on nyt sitten kastettu tissi suussa :D. Tää meidän vauva ei huoli tuttia, eli ainoa rauhoituiskeino on sitten tissi. Imetin juuri ennen seremoniaa, mutta ei se mitään auttanut, kun eihän lapsi nälkaansä huutanut. Oli aluksi kummin sylissä, mutta huuto oli ihan älytön. Pappi ehdotti ekan virren jälkeen, että pidetään tauko. Sitten papin ehdotuksesta otin vauvan tissille. Ei nimittäin rauhoittunut minunkaan sylissä missään asennossa. Onneksi meillä oli niin ihana pappi ja onneksi mulla oli imetysmekko päällä.

Olin etukäteen ajatellut että seremonia on niin lyhyt ettei vauva mene rikki, vaikka huutaisikin koko ajan. Oli kyllä helpompaa kaikille osapuolille, kun saatiin järjestymään asia muuten :)

Etukäteen ei voi tietää miten menee, eli ei kannata murehtia. Tiedän, ettei ole helppoa toteuttaa. Meidän esikoinen oli tosi itkuinen pienenä, mutta ristiäisissä ei itkenyt ollenkaan. Tää muuten rauhallisempi kakkonen hoiti sitten sen osuuden :D
 
Oi kylläpäs on tsemppaavia kommentteja tullut kaikilta, kiitos paljon jokaiselle! :happy::Heartpink Oma olo parani huomattavasti, kun tän myötä tajusin, et ei oltais ensimmäiset eikä viimeiset keillä vauva huutais pää punaisena koko toimituksen läpi. :hilarious: Ahhh, vertaistukea... :rolleyes: Tuun tänne sit ilmottaa kuinka meillä homma hoitu loppupeleissä. :wacky:

Odette, yritän tosiaan sumplia jotenkin, että saisin feresin käyttöön. Tuntuu vaan vähän riskiltä pistää sitä edes päälle, kun arvatenkin heti sen jälkeen alkaa sitten tissin perään huuto. :grin
 
Kun olin kummina mun siskon pojalle niin vauveli huusi mun sylissä melkein koko toimituksen ajan kunnes nukahti omaan itkuun. Mutta ihan hyvin se mun mielestä silti meni. Itkut kuuluu asiaan :hilarious:.
 
Mulla oli tytön nimiäisissä mekko jossa on vetoketju selässä. Imettämään mennessä huikkasin aina jollekin, että tulee avaamaan vetoketjun ja tipautin sit puoli mekkoa aina alas :hilarious: (tosin meillä oli sellanen juhlatila, missä pääsi rauhassa toiseen huoneeseen imettämään).
 
Nonii unohtu sit kertoo niistä ristiäisistäkin, yllätys. :P Eli päästiin ristiäispaikalle jossa puin pojalle kastemekon päälle. Poika tissille ja kaveri simahti samantien. Pappi ja vieraat saapuivat paikalle ja yritin sitten siirtää poikaa sylikummin syliin josta heräsi ja alkoikin armoton huuto... :laughing021 Siinä sit menin pojan kanssa sivummalle, kun vieraat ja pappi aloittelivat rukouksilla ja tulin takas riviin - poika sylissä ja tissi suussa. Jossain vaiheessa yritettiin taas saada kummin syliin, sama rumba uudestaan. Lopulta kun piti kastaa ja siunata poika, kuunneltiin hirveetä huutoa ja siunaamisen jälkeen poika sit nukahti tyytyväisenä kummin syliin. :rolleyes: Siinä sitten nukkui niin kauan, kun kaikki söivät ja heräsi, kun mummut ja papat yrittivät saada syliin kuvaamista varten. Taas armotonta huutoa. Tuli varmasti loistavia kuvia.. :laughing001 Eli voin vaan todeta: meni just niinku arvelinkin!
 
Tajusko vieraat olla ottamatta kuvia, kun vauva oli tissi suussa rivissä? :D
 
Eipä tullut katsottua ottiko kukaan muu kuvia, kuin siskoni jonka olin käskenyt ottaa niin paljon kuvia että tulee joka kulmasta ja tilanteesta kuvat. :laughing021

Totta tosiaan selvittiin. :rolleyes: Ei ihan niinku elokuvissa - mutta melkein. :wacky:
 
Meidän typy sai eilen kastejuhlassa nimen Tilda Irene :happy:. Juhlat meni hyvin mutta tietenkin pikkuinen hermostui itse toimituksen aikana... Heti kuitenkin rauhoittui kun pappi kasteli pään :hilarious:. Meidän typy rakastaa hiusten pesemistä. Illalla oli kyllä koko perhe aivan poikki. Sen verran rankkaa on toi juhliminen. Kaikkia tarjottavia jäi yli joten nyt ollaan sitten kutsuttu kavereita kahvittelemaan.
 
Meidän typy sai eilen kastejuhlassa nimen Tilda Irene :happy:. Juhlat meni hyvin mutta tietenkin pikkuinen hermostui itse toimituksen aikana... Heti kuitenkin rauhoittui kun pappi kasteli pään :hilarious:. Meidän typy rakastaa hiusten pesemistä. Illalla oli kyllä koko perhe aivan poikki. Sen verran rankkaa on toi juhliminen. Kaikkia tarjottavia jäi yli joten nyt ollaan sitten kutsuttu kavereita kahvittelemaan.
Aivan ihana nimi! :)
 
Meidän pojasta tuli 2.7. Otto Vilho Aleksis. Herra nukkui koko seremonian ajan (johon kuului avioliittomme siunaaminen), heräsi vasta autossa ihmettelemään. Juhlat olivat isovanhempien luona ja siellä edustettiin tyylikkäästi ja ihan ilman itkuja. Eli se meni yllättävän hyvin ottaen huomioon, että rotasta oli vielä isot oireet päällä + allergia.
 
Takaisin
Top