Nimiketju

pikkupuppe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joku mainitsi, että olisi kiva laittaa nimiketju. Onko teillä siis jo nimi ajateltuna tai onko mielessä suosikkinimiä? Täällä vielä ainakin aivan auki. Täytyisi alkaa nimiä pikkuhiljaa selailemaan :) Olis kiva kuulla, että mikä on muiden tilanne ja saa ehdotella nimiä!
 
Mä päätin jo kauan sitten, että jos tulee poika, toinen nimi on Toivo ja jos tyttö niin Ilona. Kahella edelliselläkin toiset nimet on tollasia "positiivisia". Ja nyt googlettelin vähän noita nimiä niin mä ihan vallan ihastuin Hemmoon :joyful: Eiköhän se vielä muutu useestikin matkalla, mutta Hemmo on kyllä ihan mun suosikki (miehen ei).. Vertti ja Leevikin on ollut puheena, mutta hmmm.... Onneksi on vielä aikaa! Nimen keksiminen on kyllä tosi vaikeeta!!
 
Meillä odotetaan siihen kun lapsi on syntynyt että nähdään onko hän (nimet vedetty hatusta) Pertin vai Pauliinan näköinen.

Mies ei jaksa vielä miettiä mutta itse pidän nimeä Emilia kauniina. Pojan nimistä ainakin Petja on hieno. Vanhat nimet kiehtovat, Veera ja Katariina.

Mutta jos lapsi "näyttää" vaikka Tiinalta niin silloin nimi on se.
 
Mä tykkään kans Jooa nimestä, mutta kaveri justiinsa kesällä nimes poikansa Jooaksi, joten mä en ehkä ihan voi.. Ollaan kumminki tosi paljon tekemisissä.
Onko muilla sellasia nimiä mitä ei voi antaa "koska se on jollain muulla"? Mulla on muutamat sellaset, mistä tykkäisin, mutta liian läheisiä omistaa saman nimen..
 
Meillä oli yks suosikkitytönnimistä sellanen että se löytyi mun serkun lapselta (toisena nimenä) ja sitten mun miehen serkulta niinikään toisena nimenä. Ei oltais ton takia varmaan sitä annettu, ees siks toiseks nimeks, mutta onneks nyt ei tarvii miettiä tota ku ei tuu tyttöä :)
 
Kyfixfix, sama ongelma tuon nimiasian kanssa. Keksin pari aivan loistavaa nimeä, mitkä oisin halunnu mut sit pari kaveria meni antamaa ne nimet omille lapsilleen.. Ei sit ihan niitä viitti antaa :/ Haluisin antaa pojalle yhdeksi nimeksi Päiviö (peräisin yhdeltä edesmenneeltä vanhalta mieheltä joka oli todella tärkeä mulle ja parhaalle kaverille), mutta kyseinen kaveri meni sitten pojan synnyttämään just äsken ja oli puhunu kans Päiviöstä :D Kirosin mielessäni et "älä nyt vie sitä" :D
 
Tuo on kyllä juu todella ärsytävää! Melkein pitää tehdä joku patentti nimestä, jos keksii jonku hyvän nimen :joyful:

Nyt tässä kun rupesin tuota Jooaa taas miettimään, niin pukahti Joona mieleen... hmmm.... :grin:grin:grin
 
Tytölle tulee ainakin toiseksi nimeksi sama kuin mulla eli Alexandra, etunimi on vielä vähän hakusessa. Seurustelun alkuajoista asti mies on puhunut haluavansa tytön nimeltä Sira, mutta nyt se tuntuu jotenkin vieraalta niin on alettu miettimään muitakin. Eevi sopisi ainakin hyvin esikoisen (Veini) nimen kanssa. :) Saa nähä näyttääkö vauva syntyessään kummaltakaan vai mihin sitä päädytään.
 
Suloisia nimiä Tirrikin! Toi Sira on nätti, en ookaan kuullut ennen :)
 
Mä en myöskään kehtaa antaa samaa nimeä, joka on esim. meidän sisarusten lapsella taikka hyvien ystävien lapsella. Toisaalta eihän kukaan voi omia nimiä, meillä on myös suosikkinimi tytölle sellainen joka on kaverin siskon tytöllä. (ollaan oltu myös aikoinaan kavereita). Vähän mietin tuosta voinko sitä käyttää, mutta taitaa jo mennä sen verran kaukaiseksi :) Pojalle olisin tykännyt Eemeli nimestä ja tytölle Irene tai Inkeri, mutta ne ei kelvanneet miehelle.
 
Suloisia nimiä Tirrikin! Toi Sira on nätti, en ookaan kuullut ennen :)
Sira on aika yleinen nimi koirilla, mutten koskaan ole ihmislapselle tullut sitä edes ajatelleeksi! Toimii siinäkin oikein hyvin. :)

Itse kun olin ihan varma, että tyttö on tulossa niin mielessä pyöri ekat kuukaudet vain tyttöjen nimiä. :laughing002 Nimeksi olisi tullut Hilma tai Elsa. Elsa oli mummoni nimi, Hilman taas olen bongannut jo kauan sitten jostakin ja tykästyin siihen heti. Mutta nyt kävi näin. :wink

Pojalle olen kolmea vaihtoehtoa miettinyt; Peetu, Eemil ja Niilo. Ensimmäisellä on jo miehenkin hyväksyntä, joten se on kyllä vahvoilla. Aatos olisi ollut sellainen mistä olisin myös tykännyt, mutta se ei kelvannut. Pojalle todennäköisesti tulee kolme nimeä, sillä haluaisin antaa hälle toiseksi nimeksi Arvo (isäni toinen nimi ja pappani nimi), mutta noiden etunimien kanssa Arvo kyllä tarvitsee vielä jonkin nimen perään. :grin
 
Voi tätä ihanan vaikeaa nimi asiaa. Käytettiin kaikki "hyvät" nimet jo esikoisen kanssa. Nyt tulee vaan kauniita tyttöjen nimiä mieleen. Esikoispojalla on annettu kolmanneksi nimeksi Asarias, joka on tosi vanha nimi miehen suvusta. Tytölle olisin halunnu antaa Emerentia kolmanneksi, joka on vanha nimi mun suvusta. Mutta se jää ainakin toistaiseksi odottamaan.
 
meillä on ollu alusta asti tiedossa toiset nimet pojalle :) toinen nimi tulee siis miehen edesmenneen kummisedän mukaan ja kolmas nimi on miehen toinen nimi. etunimi tiedetään varmaan vasta ku lapsi on syntynyt, vaikka aika vahva yhteinen suosikki meillä jo on niin edessä on vaikeita päätöksiä :grin
 
Tiedätteks te, on muuten huomattavasti helpompaa antaa kolme nimeä (vaikka pitkiäkin) lapselle nykyään, kun joutuvat niin harvoin kirjoittamaan koko nimensä (suurin osa sähköisesti - tosi joitakin sähköisiä lomakkeita joutuu vielä näppäilemään ne kaikki nimet itse). Meille tosin tulee luultavasti vain kaksi nimeä (miehelle riittäis yksikin, mutta haluaa jatkaa sukutraditiota ja antaa suvussa kulkeva nimi toiseksi nimeksi) :wink
 
Meillä mennään samalla kaavalla kuin esikoisen nimeämisessä, eli kaikki kolme nimeä periytyvät suvuista molemmin puolin. Vähän harmittaa, kun nyt tällä kierroksella näyttää jäävän itselleni rakkaat miehen nimet käyttämättä. :shy:
 
Jee. Nyt näyttäis siltä, että pikkiuveljellä olis vihdoinkin nimi tiedossa. Käytiin miehen kanssa meidän listoja läpi (nyt kun se vihdoin sai omansa aikaiseksi!) ja löyty tosi kiva etunimi ja siihen kaveriksi miehen etunimi ja kolmanneksi mun isän nimi, joka sattuu olemaan myös kahden kummin nimi. :)

Tää nimiasia on aiheuttanu päänvaivaa, kun esikoiselle oli niin helppo keksiä nimi! Tietty nimeen vaikuttaa myös lapsen ulkonäkö ja persoona, joten voihan muutoksia vielä tulla.
 
Takaisin
Top