Nimijäiset

  • Ketjun aloittaja Nimij
  • Aloituspäivämäärä
N

Nimij

Vieras
Ensikertalainen täällä kyselee muilta, joilla kokemuksia nimijäisistä. Meidän lapselle tulee 3 kummia ja olen kuullut kummitodistuksista. Oletteko itse antaneet niitä vai onko se ns. hupijuttu, jonka voi jättää hyvin välistä jos ei tunnu omalta jutulta? Vai aiheuttaako sitten ihmetystä jos ei ole niitä? Onko ns sellainen mikä yleensä kuitenkin annetaan?
 
Olen ollut kaksissa nimiäisissä, toisissa niistä tuotiin esille mukavasti esille myös kummi-henkilöt. Kastekummien asemesta lapselle voidaan nimetä siviilikummi(t), joille tietenkin annetaan kaunis kummitodistus, joista yksi kappale jää lapselle itselleen. Tulostimella sellaisen kai sais printattua. Lämpimiä sanoja, sulosäveliä, kukkaseppeleitä ja kynttilöitä, isojen sisarusten lupauksia tai nimikkopuun istutusta – siinäpä monien unohtumattomien nimiäisten aineksia…
Tietoa ja apua juhlan järjestämiseen saa esim palvelukeskus Pro-Seremonioilta sekä käsikirjasta Perheen omat juhlat. Mikäli vieraita tulee enemmän kuin kodin seinät vetävät, niin kannattaa kysellä esim. paikallisilta pitopalveluilta missä voi juhlia järjestää (kerho- ja kokoushuoneet, kylätilat jne). Kaunista kesää ja onnistuneita juhlia toivottelen!
 
Tuskin ne mikään pakollinen on. Kummit kuitenkin epäviralliset kun ei kasteta. Eli laskisin kategoriaan kiva juttu, jonka toteuttaa jos tuntuu hyvältä. Tosin omat lapseni on kastettu niin faktatietoa ei varsinaisesti ole.
 
Takaisin
Top