Nimiehdotuksia

Mama Amanda

Keskustelun kolmiottelija
Syyskuunmammat 2015
Onkos teillä muilla ollut kovaa vääntöä tulevan lapsen nimestä?

Onko helppo löytää molempia miellyttäviä nimiä?

Me ollaan tätä asiaa pyöritelty jo ennen raskautta. Hommaa oikeastaan helpottaa se, että etunimien pitää olla suht helposti lausuttavia ympäri maailmaa. Ollaan aika varmoja, että työskennellään tulevaisuudessa hyvin kansainvälisissä kuvioissa ulkomailla, eikä haluta nimestä lapselle taakkaa. Lisäksi meidän perheen kaksikielisyyden takia nimien täytyy tuntua luontevilta sekä englannin- että suomenkielisessä puheessa. Sanon, että tää helpottaa asiaa, koska muuten ois ihan valtavasti nimiä, joista valita! Nyt monet ei täytä noita kriteereitä ja putoaa heti pelistä pois.

Pojan nimi meillä on jo mietittynä ja molemmat tykätään siitä kovasti, mutta tyttö on vaikeampi!

Ja ai niin! :) Millasia työnimiä teillä on tällä hetkellä?

Me käytetään ihan järkyttävää vanhan ukon nimeä, jota ei ikimaailmassa annettaisi lapsellemme. Se tuli siitä, kun aikanaan mentiin kihloihin vain muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, mun rääväsuinen työkaveri alkoi vitsailla, että jaa jaa, sitä ollaan paksuna! Samaan hengenvetoon hän myös keksi tämän nimen lapsellemme, jonka siis hänen mukaansa piti syntyä seuraavana juhannuksena :D

Nimi jäi elämään. Jossain vaiheessa joku sukulainen jo kysyikin, että ettehän te ihan oikeesti sitten anna tota nimeä :)

Me ei olla nimeä mietitty vielä..mietitään sitten vasta ihan lopussa.

Työnimeä ei oo tälle vielä tullut. Et vauvaks tulee vaan sanottua..muutenkin puhutaan tosi vähän aiheesta. Esikoinen oli työnimeltään PikkuIhme ja välillä siksi vieläkin kutsutaan, kun osoittautui pieneks ihmeeksi koko poika.

Meillä on jo jonkin aikaa ollu tytölle vähän niinkuin samaa sarjaa tai samalla logiikalla päätetty nimi kuin esikolla. Tää nimi oli itseasiassa yksi vaihtoehto esikollekin. Toisesta nimestä ollaan väännetty, kun mulla ois jo mielestäni täydellinen nimi valmiina, mutta mies ei oo ainakaan vielä lämmenny.

Pojasta en sitten osaakaan sanoa. Oli vaikee löytää poikavaihtoehtoa esikollekaan. Sitä pitää nytkin kovasti vielä pohtia.

Työnimi oli alusta saakka esikolla Pärttyli :D Nimi löytyi nimigeneraattorista jota tutkailtiin heti kun esikoisesta plussasin. Oli niin hulvattoman pöljä meijän mielestä, että se jäi sitten elämään koko raskauden ajaksi. Samaa sarjaa on nyt sitten tämä Kerttuli, joksika mies tätä tekeillä olevaa nimittää, siinä toivossa että koska Pärttyli oli tyttö niin Kerttuli olisi sitten poika :)

Me halutaan joku kohtuullisen tavallinen, suomalainen nimi. Ei kuitenkaan liian tavallista ja tylsää. Eli lapsestamme ei tule Mattia tai Maijaa, mutta ei myöskään vaikeasti lausuttavaa. Oikeasti nimestä ei ole pienintäkään hajua :D

Mekin halutaan joku aika perinteinen nimi, minä en niinkään perusta näistä uusista nimistä :) silti haluaisin jonkun vähän valtaväestöstä poikkeavan, harvinaisemman nimen. Eli vähän samoilla linjoilla kuin abu :D

Pojalle mulla on enemmän nimivaihtoehtoja kuin tytölle, mutta ehkä se oikea valikoituu kun nähdään millainen tyyppi sieltä tulee :) nyt ollaan lähinnä kutsuttu toukaksi tyyppiä :D

Mulla on mielessä tytön ja pojan nimi joista mieskin tykkää, mutta "ongelma" on se, että ne alkaa molemmat samalla etukirjaimella ku esikoisen nimi (joka vakiintui vahingossa yhdestä vitsistä, mutta sopii neidille tosi hyvin) ja sit kaikki luulis että ne on tarkoituksella niin...

Voi ei :) Taas pääsee tätäkin pähkäilemään... Noo tytölle nimi on jo. Jäi siis esikon aikana käyttämättä se mitä sillo mietittiin. Poika onki eri juttu.

No onks se sit niin noloa, jos lasten nimet alkaa samalla alkukirjaimella? :) Musta ei! Jos lapsia on neljä tai enemmän, niin sit se kyllä menis jo huvittavaksi, mutta kyllä nyt pari lasta samalla kirjaimella tuntuu ihan normaalilta.

Mulla on ollu jo teinistä tyttöjen nimet mietittynä, poika jos tulee niin apua :D työnimenä toistaiseksi ihan vaan papu

Meillä on sekä tytölle, että pojalle etunimi valmiina. Esikoisella vanha suomalainen nimi, samaa linjaa jatketaan. Ja työnimi on Onni, kuvasti hyvin sitä miltä raskaus tuntuu rankan keskenmenokokemuksen jälkeen. :)

Meillä on työnimenä mennyt toukka ja välillä papunen. Tytölle on selkeä nimi jo mietittynä mutta poika oniin sitten haastavampi juttu! :happy:

Täällä sama tilanne mamaantonin kanssa :) jokin englanninkielinen etunimi pitänee keksiä, mutta mietittiin että toinen nimi voisi olla suomenkielinen :) itsellä on jo teinistä asti ollut tytönnimi keksittynä, mutta mahdoton miehen lausua.. Joten nyt on monta pojan nimeä keksittynä, mutta ei mitään hajua tytön nimestä! Työnimeksi on tullut kirppu :)

Mä oon niin iloinen, kun saan antaa pojalle molempien isoisieni nimet, toiseksi ja kolmanneksi nimeksi. Jos siis saadaan poika. Mä pidän sitä melkein itsestään selvyytenä, koska tuntuu, että ihan kaikki mun tuttavapiirissä on saanu pojan.

Tytön nimi ollut selvillä jo vuosia, jos nyt sitten naama sopii nimeen :D Pojan nimestä ei vielä mitään hajua. Putiaiseksi tota maha-asukkia kutsutaan :)

Meillä on yhdet vaihtoehdot mietittyinä sekä tytölle että pojalle. Mutta en kuitenkaan itsestäni pysty varmaksi sanomaan tullaanko sitten loppujen lopuksi käyttämään mitään niitsä mitkä tällä hetkellä tuntuu hyviltä vaihtoehdoilta.

Mulla on ollut alusta asti niin "tyttö" olo, että puhutaan vauvasta jonkun verran jo mahdollisella tulevalla nimella tai sitten käytetään nimeä lanttu, joka tuli kun joulun jälkeen ihmettelin ihme turvotuksia ja mies sanoi, että siellä se vaan lanttulaatikko turvottelee. No niin ja näin, toi vähän tyhmä, mutta meille oikeinkin sopiva nimi sitten jäi :D

Mulla on tytölle nimiehdotuksia jo alkanut tulla mieleen vaikka miten paljon. Pojalle sit taas en ole mieleistä vielä saanut päähän. Vaikka pojalta tämä mun ajatuksissa koko ajan täällä vatsassa tuntuukin. Mies ei vielä halua miettiäkään, sanoi että elokuussa päätetään nimi jos sinne asti päästään. Jotain ei niin perinteistä on mielessä, ei tule perus Liisaa tai Mattia siis tästä... :P

Mulla ja mun sisaruksilla on tietty logiikka nimissä, niin sitä samaa haluan jatkaa, koska mieskin siihen myöntyi ja oli hänenkin mielestä kaunis ajatus. Pojalle sillä logiikalla ei ole edes vaihtoehtoja niin paljon kuin tytölle... Siskon poika sai nimensä myös sillä samalla ajatuksella.

Mä sanon työnimenä tätä sisuksi, mies taas puhuu pähkinästä. Tosin ei me paljon tästä edes puhuta, odotellaan hiljaa hissukseen sitä ultraa, siihen asti enempi yritetään olla puhumatta ja kiintymättä liikaa.

Mulla on nyt tullut yks tytön nimi mieleen mikä olis ihana kyllä, jos siis tyttö saadaan. Ei mikään tavallinen nimi, mut kuitenki helppo sanoa ja kirjoittaa. Miehelle en uskalla ees viel sanoo mitään, kun se varmaa suostuu miettii vasta syyskuussa :D

Takaisin