Nimiasiat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Minel

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko jo päättäneet tulevan vauvan (tai jo syntyneen :) ) nimen?
Miten nimi päätettiin, liittykö siihen jokin tarina?

Pidättekö nimiäiset vai ristiäiset?

Meillä oli vauvalle nimi jo valmiina ennen rakenne ultraa, sitten kun selvis että poika on tulossa niin alko hirveä miettiminen uudelleen (olin siis varma että toinen tyttö tulee). Nimestä on väännetty aika paljon, miehen nimiehdotukset eivät kelvanneet mulle ja toisinpäin :D Päästiin kuitenkin yhteisymmärrykseen ja nyt on pojallekin nimi keksittynä.

Esikoiselle pidettiin nimiäiset ja niin myös tulevalle. En kuulu kirkkoon ja mies edustaa toista uskonto ryhmää. Molemmat lapset tulevat olemaan maistraatissa kirjoilla, saavat itse sitten myöhemmin päättää jos johonkin haluavat uskoa :P

Ollaan mietitty kyllä mut kummallakin on aivan eri maku nimien suhteen :( Saas nähdä minkälainen kädenvääntö sit tulee. Poikaa odotellaan ja tuntuu että vaikeempi on sille nimi löytyä ku tytölle...
Ristiäiset pidetään.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Me ei olla kauheesti viime kuukaisina nähty niin ei ole ehtinyt miettimään. Eikä vieläkään oo rauhallisia hetkiä ollut.. no onhan lauantaihin vielä aikaa :P

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
Munkin mielestä tytölle on paljon helpompi keksiä nimi. :D Meille siis poika nyt tulossa ja nimi on päätetty. Toisen ja kolmannen nimen ollaan (olen) päättänyt jo aikaa sitten (ennen raskautumista). Toinen nimi tulee miehen suvusta ja kolmas minun suvusta. :) Ekan nimen keksimisessä olikin sitten miettimistä, mutta nyt sekin on päätetty. :)

Ristiäisiä meillä vietetään joulukuun 8pv. Olen varannut jo paikan ja papin. :)

Meillä nimi valittiin jo aikoja sitte. Alussa oli pojalle nimi mietittynä mut sitten ku varmistu että tyttö tulossa niin ei menny kauaa kun hänellekki keksittiin <3

mä en oo vielä lyöny lukkoon nimen kanssa :-) toisin sanoen en ole päättäny mitää. katsoo sitten ku Synnärilt päästään kotio.

Meillä on muutama vaihtoehto, joista sitten valitaan kun nähdään miltä pieni tyttösemme näyttää. :) Sama oli esikoisen kohdalla, tosin silloin ei tiedetty kumpi tulee. Viimestään sitten ristiäisissä päätetään lopullisesti lapsen nimi. :D

meillä ei oo mitään päätetty, itellä jotain nimiä pyöriny mielessä niin tytölle kun pojallekin mutta päättää sitten kun näkee pikkasen, todennäkösesti siis tyttö tulossa rakenneultran mukaan mut näkee sit ku suostuu joskus poistumaan yksiöstään :)

nii ja nimiäiset on tulossa kun en itse kirkkoon kuulu, voi sitten ajallaan itse päättää haluaako kirkkoon liittyä

Molemmille sukupuolille ois nimivaihtoehto olemassa, mutta on sitten ihan eri asia, tuleeko lapsesta sen niminen. Esikoisen nimi vaihtui synnärillä :) Tosin nyt tällä ei ole oikein mitään lempinimeä, joka vaikuttaisi nimivalintaan.

Ristiäiset pidetään kotona joskus tammikuun alussa.

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
Meillä oli isossa kehyksessä vauvan nimi, kuva ja ihana liikuttava runo joka luettiin ja sit sanottiin vauvan nimi ja kerrottiin tarina nimen takana. Sit kerrottiin kummien nimet ja jaettiin kummitodistukset. Nimiäiset olivat siis viikonloppuna, haluttiin pitää ajoissa "pois alta". Muuten oli aikalailla synttäri tyyppiset kekkerit :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

alkais nimi olemaan ehkä varmistumassa vihdoin :D meillä ei kumpikaan ole mitenkään innokkaita järjestämään mitään ihmeempiä juhlia, muutenkin suku ympäri suomea niin hankala järjestää.. maistraattiin rakkaan neidin nimen ilmoitus niin ei tarvitse enää kulkea pelkällä tyttö + äipän sukunimellä :rolleyes:

Takaisin