Nimi

Eka tohon surullisempaan aiheeseen.. Ihan niinku mä olisin joskus lukenut et kuolintodistus tulee vaikka synnyttäis kuolleen vauvan. En todellakaan ole varma ja toivottavasti meistä ei kukaan edes joudu miettimään tota tosissaan! Mut ihan kuin olisin jostain vanhasta vauvalehdestä lukenut jonkun perheen kohtalosta. [:(]

Meillä on K-SKS:ssa tämmönen esitieto lomake ja sain sen neuvolasta ehkä puolenvälin aikaan.

Täytä tämä lomake kotona jo hyvissä ajoin ennen synnytystä, säilytä neuvolakorttikotelossa ja anna kätilölle tullessasi loppuraskauden äitiyspkl. käynnille tai synnyttämään.
Lomake säilytetään potilaspapereissa.

-AIEMMAT KOKEMUKSET RASKAUDESTA, SYNNYTYKSESTÄ, IMETYKSESTÄ YMS.

- ODOTUKSIA JA TOIVEITA TÄSTÄ SYNNYTYKSESTÄ

-NIMIEHDOTUKSET: TYTTÖ
                          POIKA
Saako lapsesi tarvittaessa hätäkastaa?

-PERHEESI / ELÄMÄNTILANTEESI

-RASKAUSAJAN VOINTI / MIELIALA

-MAHDOLLISEN PERUSSAIRAUDEN TILA TÄLLÄ HETKELLÄ
(astma, diabetes tms)

-JATKUVA, SÄÄNNÖLLINEN LÄÄKEHOITO

-ALLERGIAT

-RUOKAVALIO

-USKONTO
(mikäli se vaikuttaa hoitomuotojen valintaan)

-SOSIAALIHOITAJAN PALVELUIDEN TARVE

-TOIVEITA VUODEOSASTOLLA OLOASI AJATELLEN

-MIHIN HALUAT EPIKRIISIN (kirjallinen yhteenveto sairaalassaoloajaltasi) LÄHETETTÄVÄKSI (neuvola, yksityislääkäri tms.)


Eli näin täällä.
 
Nimi ollaa kerrottu kaikille jotka on kysyny. Ja kysyjii riittää! Töis asiakkait myöten kaikki tietää... Oon just miettiny et jos oltas haluttu salassa pitää, ni oisin varmaa hermostunu jo miljoona kertaa ku tuntuu et jatkuvast joku kysyy samat kysymykset: tiedätkö kumpi tulee, minkä nimen annatte? Ennen raskautta nimittäin aattelin et pidän molemmat asiat salassa, mutta sitten tositilanteessa ei enää haluttanutkaan salata mitään. Poikkeus, en aio tänne nimiä laittaa :)

Heh, nään jo untakin tosta teidän esitietolomakkeesta [:D][:D][:D] täällä ei siis ainakaan vielä mitään tollasta ole täytetty, mutta viime yönä unessa täyttelin.

Suosituinten nimien listassa etunimeksi tuleva löytyi tuosta ensimmäisestä listasta suht alustakin, mutta toisessa listassa (eli 1.nimi) ei ollut lainkaan. Toiseksi nimeksi tulevaa taas ei ollut kummassakaan. Ei sillä että olisi ollut väliä, nimi ei näillä näkymin muutu [:D] ellei sitten päätä tulla tyttönä tai muuten ei näytä nimeltään..
 
Mulla on ollut nimet valmiina tytölle ja pojalle jo monta vuotta mut kas kumma nyt onkin raskausaikana mieli muuttunut jo moneen kertaan. [:D] Tai ainakin osittain. Toiset ja kolmannet nimet on pysyny melkein muuttumattomina, sillä ne tulee isovanhemmilta ja isoisovanhemmilta mut etunimet on muuttunut moneen kertaan. Sitten kun saimme tietää, että tyttö on tulossa, alkoi tulla paniikki ettei me ikinä löydetä nimeä, joka olisi kummankin mielestä sopiva. Nyt on kuitenkin keksitty sellainen nimi, joka on molempien mieleen. Minä se oikeastaan keksin ja yllätyin kun mieskin innostui siitä tosissaan.[:)]  
 
Takaisin
Top